Теми статей
Обрати теми

Автоматизація нарахування резерву відпусток (частина 2)

Редакція БК
Стаття

Автоматизація нарахування резерву відпусток (частина 2)

 

Пропоную продовжити розпочатий в минулому номері процес створення документа «Начисление резерва отпусков» в «1С:Бухгалтерії 7.7». У минулому номері ми зупинилися на тому, що створили всі необхідні реквізити документа та задали їх характеристики.

Юлія КАМІНСЬКА, консультант «Б & К»

 

Запустіть «1С:Бухгалтерію 7.7» у режимі «

Конфигуратор» та відкрийте конфігурацію. У гілці «Документы» знайдіть створений нами документ «Начисление резерва отпусков» та подвійним клацанням мишки відкрийте його. Далі для створення табличного вигляду документа переходимо на закладку «Форма». Спочатку документ матиме вигляд, як зображено на рис. 1.

img 1

Починаємо вносити правки, щоб отримати той вигляд документа, до якого ми прагнемо.

Для цього, насамперед, у верхньому лівому кутку додамо кнопку, яка дозволить нам вибирати потрібну фірму зі списку компаній. Для цього в меню вибираємо «Вставить» — «Кнопка». Реквізити цього елементу мають бути такими, як показано на рис. 2.

img 2

Далі праворуч від кнопки вставляємо текст, що відповідає за назву фірми. Для цього в меню вибираємо «Вставить» — «Текст». Реквізити цього елементу мають бути такими:

— закладка «Общие» порожня;

— на закладці «Дополнительно» у полі «Формула» пишемо «Фирма», у полі «Положение» вибираємо варіант «Прижать влево» та ставимо прапорець навпроти «Центр по вертикали» (див. рис. 3).

img 3

Важливо! Створені за умовчанням кнопки з ідентифікацією фірми видаляємо.

Тепер, відступивши вправо від тексту назви фірми, вставляємо текст, який ідентифікуватиме автора електронного документа. Для цього знову в меню вибираємо «

Вставить» — «Текст». Реквізити цього елементу мають бути такими:

— закладка «

Общие» порожня;

— на закладці «

Дополнительно» у полі «Формула» пишемо «Автор», у полі «Положение» вибираємо варіант «Прижать влево».

Створені за умовчанням кнопки з ідентифікацією автора видаляємо. Потім під кнопкою фірми вставимо текст із

назвою документа (рис. 4).

img 4

Тепер приступимо до заповнення табличної частини документа. Колонки «№» та «Сотрудник» задані у формі документа за умовчанням.

Перевіряємо, щоб у цих колонках були зазначені показники, наведені в табл. 1.

 

Таблиця 1

Назва стовпця

Закладка
«Общие»

Закладка «Тип»

Закладка
«Положение»

1

У полі «Заголовок» значення «№»

У полі «Тип» значення «Число», довжина — 4,

точність — 0

Прапорець напроти значення «Новая колонка»

2

Співробітник

У полі «Заголовок» значення «Сотрудник»

У полі «Тип» значення «Справочник.Сотрудники»,

довжина — 0,

точність — 0

 

Далі додамо необхідні нам стовпці до табличної частини документа.

Для цього в меню «Вставить» вибираємо «Текст» (img 5) та клацаємо мишкою по області поряд зі стовпцем «Сотрудник» (рис. 5). Отже, у нас вийде новий стовпець без назви.

img 6

Щоб додати назву, двічі клацаємо мишкою по стовпцю та у вікні, що з’явилося, задаємо значення, як наведено на рис. 6.

img 7

Додаємо стовпець «Остаток дней» та «Резерв отпуска». Щоб це зробити, заходимо в меню «Вставить → Реквизиты» та в полі «Реквизиты табличной части» вікна «Размещение реквизитов Документа» знаходимо значення «КвоДней» (рис. 7). Поставимо прапорець напроти нього та натиснемо кнопку «Вставить». У результаті до табличної частини документа додасться новий стовпець «К-во дней». Виділивши його, двічі клацаємо мишкою та у вікні «Свойства Поля Ввода» перейменовуємо його на «Остаток дней». Перевірте, щоб решта закладок цього вікна була заповнена так само, як наведено на рис. 8.

img 8

 

img 9

У той самий спосіб додайте стовпець «Резерв отпуска». У полі «Реквизиты табличной части» вікна «Размещение реквизитов Документа» потрібно поставити прапорець напроти реквізиту «РезервСотр».

Тепер додаємо нові стовпці з того списку елементів, який ми первісно формували для табличної частини при створенні документа*.

* Див. «Б & К», 2011, № 15.

Для цього в меню «Вставить» вибираємо пункт «Реквизиты» (img 10). Після цього у вікні, що з’явилося, у полі «Реквизиты табличной части» проставляємо ознаки в таких полях:

— «РезервПенс»;

— «РезервСоц»;

— «РезерБезр»;

— «РезерНесч»;

— «Единый взнос»;

— «РезервЕдиныйВзнос».

У результаті в таблиці з’являться однойменні стовпці.

Важливо! Перевірте, щоб інформація-ідентифікатор для кожного стовпця була задана коректно, відповідно до параметрів, перелічених у табл. 2 першої частини статті.

Так, для колонки «

Резерв пенс.» параметри має бути встановлено, як наведено на рис. 9.

img 11

Тепер додаємо колонку, яка визначатиме підсумки за нарахованим резервом відпусток.

Для цього, як і в попередніх ситуаціях, у меню «Вставить» вибираємо «Текст» (img 12) та клацаємо мишкою по області поряд зі стовпцем «Резерв ЕСВ». Отже, у нас вийде новий стовпець без назви, який потрібно озаглавити та задати йому функції, як наведено на рис. 10.

img 13

У полі «Формула» на рис. 10 має бути задана така формула «Формат(РезервСотр + РезервПенс + РезервСоц + РезервБезр + РезервНесч, “Ч016.2.,”)».

Тепер унизу під таблицею задаємо інформацію, яка видаватиметься інформаційно при проведенні документа.

Для цього в меню «Вставить» вибираємо «Текст» (img 14) та задаємо такі параметри:

— у полі «Формула» алгоритм «Сумма резерва отпуска с сотрудника: + СокрЛП(Формат (Итог(“РезервСотр”),”Ч016.2.,”))»;

— положення «Прижать влево».

Також під таблицею виведемо інформацію про суму резерву відпусток із ФОП. Для цього в меню «Вставить» вибираємо «Текст». Далі задаємо параметри:

— закладку «Общие» пропускаємо;

— на закладці «Дополнительно» у полі «Формула» вводимо «ПолучитьИнфоПоСуммеРезерва()».

Ще одним моментом при створенні електронного документа є те, що біля поля «Автор» необхідно додати текст, що відповідає за доступність.

Для цього, знову-таки, у меню «Вставить» вибираємо «Текст». Далі задаємо інформацію, яка наведена на рис. 11.

img 15

Завершальним моментом у створенні електронного документа є створення кнопок, що відповідають за проведення розрахунку та друкування документа, а також перевірка функціональності кнопок «ОК» та «Закрыть», створених за умовчанням в електронному документі.

Для додавання кнопки «Рассчитать», яка здійснюватиме електронний розрахунок виходячи з вхідних даних, у меню «Вставить» вибираємо «Кнопка» (img 16).

Рисуємо нову кнопку та встановлюємо для неї параметри, як наведено на рис. 12.

img 17

Так само вчиняємо і щодо створення кнопки «Печать». У параметрах на закладці «Дополнительно» у графі «Формула» потрібно буде додати формулу «Печать ()».

Остаточний вигляд форми електронного документа наведено на рис. 13.

img 18

При натисненні на кнопку «Модуль Документа» можна побачити алгоритм створеного документа. Фінальний текстовий варіант модуля документа повинен мати такий вигляд:

 

Перем тбПров;

 

// ===============================

Функция ПроверкаШапки()

глВсеВыбрано = 1;

глПроверкаДатыДок(Контекст,"Проведение");

глВыбранЛи(Фирма,"Фирма");

Возврат глВсеВыбрано;

КонецФункции

 

// ===============================

Функция ПроверкаСтроки()

глВсеВыбрано = 1;

глВыбранЛи(Сотрудник, "Сотрудник", НомерСтроки);

Возврат глВсеВыбрано;

КонецФункции

 

// ===============================

Процедура ЗакрытьРезервыПоВсемСотрудникам()

Ит = СоздатьОбъект("БухгалтерскиеИтоги");

 

Ит.ИспользоватьРазделительУчета(Фирма);

Ит.ИспользоватьСубконто(ВидыСубконто.ВидыДеятельности);

Ит.ИспользоватьСубконто(ВидыСубконто.ВидыЗатрат);

Ит.ИспользоватьСубконто(ВидыСубконто.Сотрудники);

Ит.ВыполнитьЗапрос(КонМесяца(ДатаДок), КонМесяца(ДатаДок), "471");

Ит.ВыбратьСубконто(1);

Пока Ит.ПолучитьСубконто(1) = 1 Цикл

ВидДеят = Ит.Субконто(1);

 

Ит.ВыбратьСубконто(2);

Пока Ит.ПолучитьСубконто(2) = 1 Цикл

ВидЗатрат = Ит.Субконто(2);

 

Ит.ВыбратьСубконто(3);

Пока Ит.ПолучитьСубконто(3) = 1 Цикл

Сотр = Ит.Субконто(3);

Если ПустоеЗначение(Сотр) = 0 Тогда

СчетЗатрат

Сотр.СчетЗатрат.Получить(КонМесяца(ДатаДок));

Иначе

СчетЗатрат = "92"

КонецЕсли;

//Сумма = Ит.СКК() - Ит.СКД();

Сумма = Ит.СКД() - Ит.СКК();

//глПроводка(Контекст,"471",СчетЗатрат, Сумма,"Закрытие начислений резерва отпусков за пред. периоды",, ВидДеят,ВидЗатрат,Сотр,

// ВидДеят,ВидЗатрат,, ,,"РО");

глПроводка(Контекст,СчетЗатрат, "471", Сумма,"Закрытие начислений резерва отпусков за пред. периоды",, ВидДеят,ВидЗатрат,,

ВидДеят,ВидЗатрат,Сотр, ,,"РО");

КонецЦикла;

КонецЦикла;

КонецЦикла;

 

КонецПроцедуры

 

// ===============================

Процедура ПровестиСтроку()

СчетЗатрат = Сотрудник.СчетЗатрат.Получить(КонМесяца(ДатаДок));

ВидЗатрат = Сотрудник.ВидЗатрат.Получить(КонМесяца(ДатаДок));

ВидДеят = Сотрудник.ВидДеятельности.Получить(КонМесяца(ДатаДок));

 

//резерв отпускных

глПроводка(Контекст,СчетЗатрат,"471", РезервСотр,"Начисление резерва отпусков",, ВидДеят,ВидЗатрат,,

ВидДеят,ВидЗатрат,Сотрудник, ,,"РО");

//начисление в фонды

глПроводка(Контекст,СчетЗатрат,"471",

РезервПенс+РезервСоц+РезервБезр+РезервНесч+РезервЕдиныйВзнос,"Отчисление в фонды с резерва отпусков",, ВидДеят,ВидЗатрат,,

ВидДеят,ВидЗатрат,Сотрудник, ,,"РО");

КонецПроцедуры

 

// ===============================

Процедура ОбработкаПроведения()

Если ПроверкаШапки() = 0 Тогда

глНеПроводить(Контекст);

Возврат;

КонецЕсли;

 

//закроем 471 счет для переформирования резервов

ЗакрытьРезервыПоВсемСотрудникам();

 

ВыбратьСтроки();

Пока ПолучитьСтроку() = 1 Цикл

Если ПроверкаСтроки() = 0 Тогда

глНеПроводить(Контекст);

Возврат;

КонецЕсли;

 

ПровестиСтроку();

КонецЦикла;

 

Операция.Записать();

КонецПроцедуры

 

Якщо модуль документа відрізняється від наведеного у статті, рекомендуємо підкоригувати його в програмі «1С».

Але на цьому модернізація програми не закінчується. У режимі Конфігуратор заходимо в довідник «

Сотрудники» та створюємо в ньому новий реквізит «ОстатокОтпуска», параметри цього реквізиту наведено на рис. 14. Після того як реквізит створено, його потрібно додати в макет довідника. Як це робити, ви вже знаєте.

img 19

Зверніть увагу: щоб інформація про кількість невикористаних днів відпустки була розрахована коректно, необхідно в довіднику «Сотрудники» правильно ввести дані до полів «Дата приема:» та «Остаток дней отпуска» щодо кожного співробітника. У полі «Остаток дней отпуска» потрібно ввести дні відпустки співробітника, накопичені станом на звітну дату, до якої ще не було електронного розрахунку резерву відпусток.
А на наступну дату документ вже відштовхуватиметься від даних невикористаної відпустки додаючи до них дані за квартал. 

Далі спробуємо провести створений нами електронний документ.

Відкриємо меню «Журналы → Начисление резерва отпусков». Після вибору співробітника та натиснення на кнопку «Рассчитать» буде автоматично заповнено всі колонки електронного документа. Підсумковий розрахунок, виконаний програмою, наведено на рис. 15.

img 20

 

Після проведення за цим електронним документом буде сформовано такі бухгалтерські проводки (див. табл. 2 на с. 12).

 

Таблиця 2

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума,
грн.

Податковий облік, грн.

Дт

Кт

доходи

витрати

1

Сторновано суму раніше нарахованого резерву відпусток у попередньому періоді на оплату відпусток адміністрації та обслуговуючому персоналу підприємства

92

471

-4913,12

2

Нараховано резерв забезпечення відпускних виплат на оплату відпусток адміністрації та обслуговуючому персоналу підприємства

92

471

1935,48

3

Нараховано резерв забезпечення виплат єдиного соціального внеску на суму відпускних виплат

92

471

711,67

 

 

 

Якщо працівник, щодо якого сформовано резерв відпустки, іде в щорічну оплачувану відпустку, використання такого резерву здійснюватиметься шляхом проведення електронного документа «Начисление ЗП», який сформує такі проводки (див. табл. 3).

 

Таблиця 3

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума,
грн.

Податковий облік, грн.

Дт

Кт

доходи

витрати

1

Нараховано відпускні за рахунок резерву відпускних виплат

471

661

1700,00

1700,00

2

Нараховано єдиний соціальний внесок із суми забезпечення відпускних виплат за рахунок резерву

471

651

625,09*

625,09

* Суми у прикладі умовні.

 

img 21

 

Щоб контролювати правильність визначення невикористаного залишку резерву відпусток на кінець звітного року, рекомендуємо розробити електронний документ «Отчет по использованию отпусков» (рис. 16) або вести таблицю аналогічної форми просто в Excel. Алгоритм створення цього документа розглянемо в одній із наступних публікацій.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі