Теми статей
Обрати теми

Надання послуг підприємству фізичною особою: облік взаєморозрахунків та ПДФО

Редакція БК
Стаття

Надання послуг підприємству фізичною особою: облік взаєморозрахунків та ПДФО

 

img 1

Часто підприємства ведуть розрахунки з фізичними особами, які не є суб’єктами підприємницької діяльності. У цьому випадку підприємство виступає в ролі податкового агента такої фізичної особи за податком з доходів (ПДФО), тобто має утримати та перерахувати за рахунок фізичної особи ПДФО. Як це зробити у програмі «1С:Бухгалтерія 8.1», розглянемо в цій статті.

Ірина АФАНАСЕНКО, консультант «Б & К»

 

Особливості взаєморозрахунків між підприємством та фізичною особою, яка надає йому послуги, розглянемо на такому прикладі.

Приклад

Громадянин України здає в оренду підприємству автомобіль. Сума орендної плати становить 600,00 грн. на місяць без ПДВ, сума утриманого ПДФО за ставкою 15 % — 90,00 грн. (600,00 x 15 %). Автомобіль використовується в адміністративних цілях.

 

ДОДАЄМО КОНТРАГЕНТА

Спершу в довідник «

Контрагенты» (меню «Предприятие → Контрагенты») заносимо нашого орендодавця. На закладці «Общие» елементами цього довідника, які обов’язкові для заповнення, є:

— поле «

Наименование» — П. І. Б. фізичної особи;

— статус контрагента — «

Физ. лицо»;

— поле «

Код по ДРФО» — ідентифікаційний номер фізичної особи (рис. 1).

img 2

На закладці «Счета и договора» оформляємо договір з нашим підприємством. При цьому «Вид договора» буде визначено як «С поставщиком». Закладки «Общие», «Налоговый учет», «Счета учета» елемента довідника «Договоры контрагента» заповнюємо відповідно до специфіки ведення обліку з такими контрагентами на підприємстві, а також залежно від системи оподаткування нашого підприємства.

 

ОТРИМАННЯ ПОСЛУГИ

Потім створюємо елемент довідника «

Номенклатура» з видом «Услуга», якому присвоюємо найменування «Аренда автомобиля» (рис. 2). У полі «Ставка НДС» виберемо значення «Без НДС».

img 3

Послуги оренди, надані підприємству, оформляємо документом «Поступление товаров и услуг» (меню «Покупка — Поступление товаров и услуг»). У шапці цього документа вибираємо нашого орендодавця з довідника «Контрагенты», відповідний договір з довідника «Договоры контрагента»; у табличній частині заповнюємо закладку «Услуги». Рахунком витрат за умовами прикладу буде рахунок 92 «Адміністративні затрати». Субконто рахунка 92 «Подразделение» та «Статьи затрат» будуть відповідно «Управление» та «Аренда автомобиля». Інформація на закладці «Счета учета расчетов» заповниться автоматично рахунками обліку розрахунків, зазначеними в договорі (рис. 3).

img 4

У бухгалтерському та податковому обліку після проведення документа «Поступление товаров и услуг» буде сформовано проводки:

Дт 92 — Кт 6851 на суму 600,00 грн.

Дт ВВ — Кт ВВ на суму 600,00 грн.

Також не забуваємо оформити документ «Регистрация входящего налогового документа» (рис. 4), щоб ця операція була відображена в Реєстрі отриманих та виданих податкових накладних, а отже, у рядку 11.1 декларації з ПДВ.

img 5

 

УТРИМАННЯ ПДФО

Після того як ми відобразили заборгованість підприємства перед орендодавцем — фізичною особою, утримуємо та перераховуємо ПДФО до бюджету з суми такого доходу за його рахунок за ставкою 15 %. Для цього спочатку створимо документ «

Отражение взаиморасчетов с контрагентами в 1ДФ» (меню «Зарплата — Учет НДФЛ и взносов»). Заповнення документа слід почати із зазначення дати «Периода регистрации». У нашому прикладі це перше число місяця, в якому утримуємо ПДФО. Для автоматичного заповнення табличних частин документа натискуємо на кнопку «Заполнить по ЧП → По взаиморасчетам». У графі «Вид дохода» ставимо ознаку доходу «14», а графу «Налог» заповнюємо вручну відповідною сумою ПДФО — 90,00 грн. (рис. 5).

img 6

Далі скористаємося документом «Корректировка долга» (меню «Покупка → Корректировка долга») з видом операції «Списание безнадежной задолженности». Як контрагент виступає наш орендодавець. У цьому документі заповнюємо табличну частину на закладці «Кредиторская задолженность». Починаємо заповнення з вибору відповідного договору у графі «Договор контрагента». Після цього всі графи, крім граф «Документ расчетов», «Сумма», «Сумма НУ» та «Сумма взаиморасчетов», буде заповнено інформацією, що міститься в цьому договорі.

У графі «Документ расчетов» виберемо оформлений раніше документ «Поступление товаров и услуг», у графах «Сумма», «Сумма НУ» та «Сумма взаиморасчетов» поставимо суму ПДФО, що утримується з орендної плати, — 90,00 грн. (рис. 6).

На закладці «Счета учета» у полі «Счет» розділу «Счет списания кредиторской задолженности» ставимо рахунок 6411 «Расчеты по НДФЛ», у полі «Статья в/д» вибираємо значення «Не отражать в налоговом учете» (рис. 6).

img 7

У бухгалтерському обліку буде оформлено проводки щодо утримання ПДФО з суми нарахованої орендної плати, а в податковому обліку програма відобразить збільшення рахунка «ВД»:

Дт 6851 — Кт 6411 90,00 грн.

Дт ВД — Кт ВД 90,00 грн.

Та оскільки ми на закладці «Счета учета» вибрали статтю валових доходів «Не отражать в налоговом учете», ця сума не збільшить валовий дохід та не буде відображена в декларації з прибутку.

Наступний етап — це оформлення перерахування утриманого ПДФО до бюджету. Для цього в режимі введення «На основании» документа «Отражение взаиморасчетов с контрагентами в 1ДФ» (одинарне клацання миші по документу-підставі в журналі документів — контекстне меню «На основании») створюємо документ «Зарплата к выплате» з видом виплати «НДФЛ Контрагентам». Документ буде заповнено автоматично необхідною інформацією (рис. 7).

img 8

Тепер можна переходити до оформлення документа «Платежное поручение исходящее». Для автоматичного заповнення цього документа знову скористаємося режимом введення «На основании» документа «Зарплата к выплате» (рис. 8). Після проведення оплати заборгованість з ПДФО буде погашено.

img 9

Можна оформити виплату орендної плати орендодавцю документом «Расходный кассовый ордер» або «Платежное поручение исходящее», після чого буде погашена заборгованість і перед ним (рис. 9).

img 10

У результаті такого послідовного оформлення цих документів звіт № 1ДФ «Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (перерахованого) на користь платника податку, і сум утриманого з них податку» буде заповнено коректно (рис. 10).

img 11

На завершення варто звернути увагу на те, що утримання суми ПДФО в цій ситуації оформляють не документом «Операция (бухгалтерский и налоговый учет)», а документом «Корректировка долга», щоб інформацію в регістрі податкового обліку «Приобретения налоговый учет» було відображено коректно. Із цією метою наприкінці кожного кварталу оформляють документ «Закрытие месяца» з установленим прапорцем «Технологические операции по налоговому учету». У нашому прикладі інформація в регістрі «Приобретения налоговый учет» з’являється після проведення таких документів, як «Поступление товаров и услуг», «Расходный кассовый ордер» з видом операції «Оплата поставщику», «Корректировка долга» з видом операції «Списание безнадежной задолженности».

 

Сподіваємося, тепер з приводу взаєморозрахунків підприємства з фізичними особами у вас не виникатимуть труднощі. Чекаємо ваших листів на електронну адресу редакції

id@bk.factor.ua. Успіхів у роботі!
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі