Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Посилюється платіжна дисципліна страхувальників

Законом України від 21.04.2011 р. № 3277-VI унесено зміни до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2011 р. № 1533-ІІІ, якими уточнено, що на відносини у сфері здійснення контролю за своєчасністю надання і достовірністю поданих роботодавцем відомостей про отримання коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (далі — Фонд) і дотриманням порядку їх використання не поширюється дія Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V.

Визначено, що своєчасно не сплачені адміністративні штрафи стягуються зі страхувальника в дохід Фонду в порядку, установленому законом.

Також установлено, що не застосовується строк давності не лише при стягненні штрафних санкцій, передбачених Законом № 1533-ІІІ та Законом України «Про зайнятість населення» від 01.03.91 р. № 803-XII, а й у разі стягнення адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом.

Закон від 21.04.2011 р. № 3277-VI набрав чинності з 18.05.2011 р.

(Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» щодо посилення платіжної дисципліни страхувальників та використання страхових коштів» від 21.04.2011 р. № 3277-VI)

 

Спрощено початок ведення бізнесу в Україні

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури започаткування підприємництва» від 21.04.2011 р. № 3263-VI унесено зміни до Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України «Про господарські товариства» та «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», метою яких, як повідомляє прес-служба Глави держави, є створення однакових стартових умов для започаткування ведення бізнесу в Україні суб'єктами господарювання.

Зазначеними змінами запроваджується можливість для засновників юридичних осіб (крім акціонерних товариств) створювати статутні фонди в розмірах та у складі, необхідних їм для започаткування власної справи.

Законом також мінімізуються витрати власних коштів засновників на етапі створення юридичних осіб, які на сьогодні витрачаються на оплату установам банків при відкритті тимчасових рахунків та на внесення грошових коштів як внесків до статутних фондів до моменту проведення їх державної реєстрації як юридичних осіб, на оплату за нотаріальне посвідчення підписів засновників на установчих документах і рішенні засновників чи уповноваженого ними органу про створення юридичної особи.

Крім того, Законом спрощуються вимоги, які діють на сьогодні щодо обов'язкового нотаріального оформлення окремих документів, що подаються на проведення державної реєстрації.

Закон України від 21.04.2011 р. № 3263-VI набрав чинності з 07.06.2011 р.

(Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури започаткування підприємництва» від 21.04.2011 р. № 3263-VI)

 

Визначено Порядок проведення аукціонів з продажу майна, що перебуває в податковій заставі

Наказом ДПАУ від 12.03.2011 р. № 138 затверджено Порядок проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, що перебуває в податковій заставі, дія якого поширюється на майно, що перебуває в податковій заставі та щодо якого прийнято рішення органу державної податкової служби (дал — ДПС) про погашення всієї суми податкового боргу. Зазначений Порядок не поширюється на:

— майно, яке може бути згруповано і стандартизовано;

— швидкопсувне майно, а також інше майно, обсяги якого не є достатніми для організації публічних торгів;

— цінні папери;

— майно, щодо обороту якого законом установлено обмеження;

— цілісні майнові комплекси підприємств, майно яких перебуває в державній або комунальній власності, або якщо відповідно до законодавства з питань приватизації для відчуження майна підприємства необхідна попередня згода органу приватизації чи іншого державного органу, уповноваженого здійснювати управління корпоративними правами.

Згідно з цим Порядком організатором аукціонів з продажу майна платників податків, що перебуває в податковій заставі, виступають уповноважені товарні біржі, визначені центральним органом ДПС на конкурсних засадах.

Уповноважена товарна біржа здійснює дії з продажу майна за дорученням органу ДПС на умовах найкращої цінової пропозиції.

На момент підготовки номера наказ від 12.03.2011 р. № 138 не був опублікований і відповідно не набрав чинності.

(Наказ ДПА України «Про затвердження Порядку проведення цільових аукціонів з продажу майна платника податків, що перебуває в податковій заставі» від 12.03.2011 р. № 138)

 

Затверджено Методрекомендації щодо складання плану-графіка перевірок суб’єктів господарювання

Відповідно до п. 77.2 Податкового кодексу України перелік платників податків, які підлягають плановій перевірці, має визначатися у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. До такого плану-графіка включаються платники податків, які мають ризик з несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на органи ДПС. Періодичність проведення документальних планових перевірок прямо залежить від ступеня ризику в діяльності платників податків, що поділяється на високий, середній та незначний.

Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше одного разу на три календарні роки, середнім — не частіше одного разу на два календарні роки, високим — не частіше одного разу на календарний рік.

Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом ДПС.

На виконання цієї норми наказом ДПАУ від 01.04.2011 р. № 190 затверджено Методичні рекомендації щодо складання плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб’єктів господарювання (далі — Методрекомендації № 190).

Також визнано такими, що втратили чинність, Методичні рекомендації щодо складання плану-графіка проведення планових виїзних перевірок суб’єктів господарювання, затверджені наказом ДПАУ від 27.07.2010 р. № 548.

Зауважимо, що в Методрекомендаціях № 190, крім критеріїв відбору суб’єктів господарювання — юридичних осіб високого ступеня ризику, зазначених у попередніх Методрекомендаціях № 548, передбачено нові критерії відбору, зокрема:

— обсяги операцій з пов’язаними особами або неплатниками податку на прибуток перевищують 20 % суми відкоригованих валових витрат;

— подання платником податків уточнюючих розрахунків податкової звітності з податку на прибуток та ПДВ у бік значного зменшення податкових зобов’язань (понад 100 тис. грн.).

Також змінено перелік критеріїв відбору суб’єктів господарювання — юридичних осіб середнього та незначного ступенів ризику.

Наказ від 01.04.2011 р. № 190 набрав чинності з 01.04.2011 р.

(Наказ ДПА України «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо складання плану-графіка проведення документальних планових перевірок суб’єктів господарювання» від 01.04.2011 р. № 190)

 

НБУ роз’яснив деякі особливості ведення касових операцій суб’єктами господарювання

Національний банк України листом від 09.03.2011 р. № 11-117/982-3354 надав роз'яснення щодо ведення касових операцій суб'єктами господарювання.

1. Нацбанк зауважив, що згідно зі ст. 250 Господарського кодексу України строки застосування адміністративно-господарських санкцій, зазначені в цій статті, не поширюються на штрафні санкції, розмір та порядок стягнення яких визначено Податковим кодексом України (далі — ПКУ) та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на органи ДПС.

Таким чином, з урахуванням норм ст. 114 ПКУ за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касі штрафні санкції до підприємства застосовуються у строки, передбачені ст. 102 ПКУ, тобто протягом 1095 днів. На жаль, Нацбанк у своєму листі не уточнив, з якого моменту необхідно відлічувати зазначений строк. На нашу думку, таким моментом має бути день, коли було допущено порушення.

2. Нацбанк також зауважив, що відсутність запису в Книзі обліку доходів і витрат про отриману підприємцем готівку має вважатися її неоприбуткуванням. Це, у свою чергу, тягне за собою застосування до підприємця штрафу в п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми відповідно до п. 1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.95 р. № 436/95.

3. Оскільки фізичні особи — підприємці згідно з п. 4 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою НБУ від 15.12.2004 р. № 637, не ведуть касову книгу, оприбуткування готівки здійснюється ними в Книзі обліку доходів і витрат без оформлення прибуткових касових ордерів.

(Лист НБУ «Роз’яснення щодо особливостей ведення касових операцій суб’єктами господарювання» від 09.03.2011 р. № 11-117/982-3354)

Підтвердження підприємницького статусу: думка ДПАУ

Одним з найнагальніших питань після скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців стало питання про те, за допомогою яких документів тепер підтверджувати підприємницький статус.

Думку ДПАУ із цього приводу висловлено в листі від 17.05.2011 р. № 13663/7/29-1017:

по-перше, якщо суб’єкта господарювання зареєстровано до 07.05.2011 р., тобто до дати набуття чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи — підприємця» від 07.04.2011 р. № 3205-VI, і зміни до відомостей, що містяться в Єдиному держреєстрі (далі — ЄДР), не вносилися, він може в подальшому надавати копію свідоцтва про держреєстрацію, у разі коли законодавчими актами потрібне підтвердження факту держреєстрації; якщо зміни вносилися — необхідно отримати виписку з ЄДР;

по-друге, якщо суб’єкт господарювання проходив держреєстрацію після 07.05.2011 р., то свідоцтво про держреєстрацію йому вже не видається, він отримує виписку з ЄДР;

по-третє, у тих випадках, коли раніше законодавство вимагало надання копії свідоцтва про держреєстрацію, тепер можна подавати копію виписки з ЄДР. Сподіваємося, позиція, що допускає можливість подання саме копії виписки, а не її оригіналу, стане загальноприйнятою в практиці взаємодії суб’єктів господарювання з державними органами;

по-четверте, ті суб’єкти господарювання, яких було створено до 01.04.2004 р. та відомості про яких на сьогодні досі не включено до ЄДР, повинні подати держреєстратору реєстраційну картку до 10.02.2012 р. Таким особам має бути видано виписку з ЄДР, за допомогою якої вони зможуть у подальшому підтвердити факт їх держреєстрації.

(Лист ДПА України «Про скасування свідоцтва про державну реєстрацію» від 17.05.2011 р. № 13663/7/29-1017)

 

Частка використання для розподілу «вхідного» ПДВ округляється до двох знаків після коми

ДПАУ листом від 06.04.2011 р. № 9496/7/16-1517-05 повідомляє порядок округлення платником ПДВ отриманої величини при визначенні частки використання сплаченого (нарахованого) податку щодо придбаних (увезених) товарів (послуг) між оподатковуваними та неоподатковуваними операціями, розрахунок якої здійснюється відповідно до п. 199.2 Податкового кодексу України.

Як відомо, зазначена величина визначається у відсотках як відношення обсягів поставок оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів поставок оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей самий попередній календарний рік та застосовується протягом поточного календарного року.

ДПАУ рекомендує визначати значення відсотка, за яким здійснюється розподіл податкового кредиту, з урахуванням округлення результату за загальновстановленими правилами до двох знаків після коми. При цьому всі показники в податковій звітності з ПДВ проставляються в гривнях без копійок з відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

Наприклад:

1) якщо значення кол. 3 табл. 1 Додатка Д7 до податкової декларації з податку на додану вартість дорівнює 3000 грн., а значення кол. 4 табл. 1 Додатка Д7 — 1400 грн., то значення кол. 5 табл. 1 Додатка Д7 має дорівнювати 46,67 %;

2) якщо значення кол. 3 табл. 1 Додатка Д7 дорівнює 7000 грн., а значення кол. 4 табл. 1 Додатка Д7 — 2270 грн., то значення кол. 5 табл. 1 Додатка Д7 має дорівнювати 32,43 %.

Аналогічна рекомендація міститься і в Єдиній базі податкових знань, розміщеній на офіційному сайті ДПАУ (див. відповідну консультацію в розділі з кодом 130.19).

(Лист ДПА України «Щодо округлення значення відсотка при розподілі ПДВ» від 06.04.2011 р. № 9496/7/16-1517-05)

 

ДПАУ роз’яснила методологію округлення показників Декларації з акцизного податку

З метою забезпечення єдиного методологічного підходу до формування податкової звітності з акцизного податку ДПАУ в листі від 25.05.2011 р. № 14608/7/21-0117 повідомила про порядок округлення показників звітності з акцизного податку.

Так, у Декларації з акцизного податку та у відповідних розрахунках-додатках до неї при обчисленні суми податкового зобов'язання застосовується такий порядок округлення показників:

— база обкладення акцизним податком, визначена податковим законодавством у таких одиницях виміру, як літри, кілограми та гривні, округляється до двох десяткових знаків;

— база обкладення акцизним податком, визначена податковим законодавством у таких одиницях виміру, як куб. см (вимір об'єму циліндрів двигуна транспортних засобів) і штуки, — з точністю до цілого значення із зазначенням двох нулів після коми;

— офіційний курс гривні до одного євро округляється до шести десяткових знаків;

— сума податкових зобов'язань з акцизного податку округляється до двох десяткових знаків.

(Лист ДПА України «Про надання методичної допомоги» від 25.05.2011 р. № 14608/7/21-0117)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі