Теми статей
Обрати теми

За покупками юрбою: сервіси колективних купівель заощадять ваші гроші

Редакція БК
Стаття

За покупками юрбою: сервіси колективних купівель заощадять ваші гроші

 

img 1

Сьогодні колективні купівлі (collective buying) — не лише модний напрямок шопінгу, а й популярний онлайновий сервіс. Причому популярність його така велика, що сервіси колективних купівель в Інтернеті стали чи не головною подією минулого року. Не дивно, що, виникнувши на американському ринку, ці сайти швидко прийшли й на вітчизняний сегмент Інтернету. Успішна ідея такого роду сервісів дозволила їм завоювати популярність серед величезної аудиторії користувачів, упевнено зайняти свою, цілком визначену нішу. Як представлено сервіс колективних купівель в Україні, як ним може скористатися бухгалтер, які переваги при цьому він отримає, я розповім у цій статті.

Надія БАЛОВСЯК, доцент кафедри інформаційних систем та мереж Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ, Internetessa.com

 

Спочатку сервіси колективних купівель було вигадано в Китаї. Саме там народився термін «tuangou — туангоу», що в перекладі з китайської означає «групова закупівля».

Ідея сервісів колективних купівель та знижок полягає в перенесенні до Інтернету відразу кількох вигідних моделей взаємодії покупців та продавців, і головна фішка тут у тому, що користувачів залучають знижками. А знижки та розпродажі, як відомо, — основа будь-якого шопінгу. Адже саме знання, де й коли доступна та чи інша знижка, перетворює звичайного покупця на досвідченого байєра.

Сервіси колективних купівель пропонують не просто знижки. Вони пропонують величезні знижки. Часто їх розмір становить 50 — 90 % від вихідної ціни. Виникає запитання: як удається досягти такої привабливої пропозиції? Насправді дуже просто. Знижка, заявлена на сайті, буде доступна за умови, що певну послугу купить велика кількість людей. І тоді пропозиція буде вигідною і для покупців, і для бізнесменів, які зароблять на обсязі продажів.

Наприклад, власники фітнес-клубу можуть пропонувати знижку в розмірі 50 % на разове заняття з йоги за умови, що набереться група з 15 бажаючих. Користувачі реєструються на сайті та вибирають цю пропозицію. Як тільки набереться потрібна група, її учасники отримають знижки. Якщо цього не станеться, пропозицію буде анульовано.

Інакше кажучи, за допомогою онлайнового сервісу продавці намагаються знайти велику кількість покупців, зацікавлених у їх послугах, і якщо це відбувається, пропонують великі знижки. По суті, цей принцип являє собою бізнес-модель, яку споживачі та бізнесмени успішно використовують у багатьох країнах світу.

Крім того, продавці на сервісах колективних купівель отримують додатковий канал реклами. Ознайомивши споживача зі своїми послугами, вони планують з часом зробити його постійним клієнтом. У свою чергу, продавці послуг забезпечують сервіс колективних купівель інформаційною та рекламною підтримкою. Така обопільна реклама коштує дешевше традиційної, а її ефективність та позитивний резонанс набагато вищі.

Секрет Прибуток сервісу колективних купівель полягає в різниці між максимально можливою знижкою, наданою продавцем, та кінцевою знижкою, яку заявлено на сайті в період акції. Наприклад, боулінг з рекламною метою згоден надати знижку в розмірі 90 % для 10 осіб. Контрагент виставляє на сайті знижку 75 %, а його дохід становить 15 %. Так це і працює.

Для перегляду інформації про акції на сайтах колективних купівель реєстрація, як правило, не потрібна. Проте знижки на більшості сервісів цього типу доступні лише зареєстрованим користувачам. На головній сторінці сайта зазвичай є інформація про поточну акцію, зазначено розмір знижки, ціну купона, кількість учасників, які вже замовили послугу, та мінімальну їх кількість для її придбання.

Крім інформації про знижку, на сайті часто публікують докладний опис послуги, місця, де проводиться акція. Тут також часто розміщують інформацію про телефон, посилання на сайт компанії, час її роботи, а інколи — навіть фрагмент карти, за якою можна визначити місце розташування того чи іншого закладу.

Оплата послуг сервісів здійснюється різними методами, у тому числі електронними грошима та пластиковими картками. У багатьох випадках оплату можна здійснювати за допомогою SMS. Постійні користувачі можуть просто поповнити свій рахунок у системі та потім оплачувати послуги, перераховуючи кошти з особового рахунка.

Часто сервіси колективних купівель пропонують користувачам бонусні програми (або програми лояльності). Тут ситуація така. Придбання кожного знижкового купона може збільшувати кількість бонусів. З часом їх можна витратити на додаткові послуги. Зазвичай власники сервісів заохочують інші дії користувачів, наприклад, якщо ті залучають на сайт своїх друзів та знайомих.

Сервіси колективних купівель пропонують зручні інструменти відстеження інформації про нові акції, наприклад за допомогою електронної поштової розсилки.

При роботі із сервісами колективних купівель слід пам’ятати, що строк дії заявлених знижок обмежений. І доступною знижка стає лише за умови, що в зазначений строк послугу вибрала задана кількість людей. Якщо цього не сталося, акція не відбудеться. І навіть ті, хто взяв у ній участь, знижку не отримають.

В Україні сервіси знижок з’явилися недавно (у 2010 році). І тому тут є своя специфіка. Вона пов’язана насамперед з тим, що багато користувачів ставляться до них насторожено. Знижка 50 — 90 % для українців асоціюється з поняттям «афера» або «десь тут криється каверза». Тому для тих, хто боїться бути ошуканим, я дам кілька рекомендацій. Вони допоможуть переконатися в тому, що сервіс дійсно працює, і працює чесно. Наприклад, можна зателефонувати до компанії — продавця послуги і попросити підтвердити факт проведення їх акції на сервісі колективних купівель. Крім того, достовірність акції та компетентність сервісу групових знижок можна дослідити за відгуками та коментарями в соціальних мережах або на форумах.

Найпопулярнішими сервісами знижок у США є «Groupon.com», «LivingSocial.com», «BuyWithMe.com» і «Tippr.com». Що стосується України, то тут працюють кілька сервісів групових знижок. Найвідоміші з них — «Покупон», «Город24», «SuperDeal», «КупиКупон», «Mojo». Заявляють про себе на українському ринку й російські сервіси «ДарБери» та деякі інші. Проте, незважаючи на активний розвиток українських сервісів групових знижок, вони поки що доступні навіть не в усіх обласних центрах нашої країни.

 

«КупиКупон »(http://www.kupikupon.com.ua)

Знижки на цьому сервісі можуть зацікавити жителів Києва, Дніпропетровська, Одеси, Харкова, Донецька. Російський варіант цього сервісу працює більше ніж для 15 міст Росії. Є версії для Білорусі, Прибалтики та Казахстану.

Пропозиції на сайті з’являються раз на день. Інформацію щодо пропонованих послуг надано докладно (див. рис. 1). Тут можна знайти вичерпні відомості про компанії, що дають знижку, аж до карти проїзду до них. Автори проекту пропонують також купувати подарункові купони. Для користувачів працює потужна бонусна програма. Накопичені бонуси можна обміняти на необмежену кількість бонусних акцій, презентованих на сайті.

img 2

 

«ДарБери» (http://www.darberry.ru)

Географія цього сервісу поки що обмежена лише Києвом та Харковом. Серед пропозицій на «ДарБери» — знижки на відвідування фітнес-центрів, ресторанів, барів, кафе, на розваги в нічних клубах (рис. 2). Пропозиції на сайті з’являються раз на кілька днів. У певний момент активна лише одна пропозиція. Авторизація на сайті не забирає багато часу і доступна також через логін на «Mail.ru». До речі, проектом «ДарБери» зацікавився лідер американського ринку знижкових сервісів — компанія Groupon. Вона купила контрольний пакет акцій цього сервісу.

img 3

 

«Biglion» (http://www.biglion.ru)

Цей сервіс зацікавить жителів Києва, Дніпропетровська, Одеси, Харкова, Донецька. Оплачувати купони на сайті можна банківською карткою, електронними грошима або переказами через платіжні термінали. Пропозиції, доступні на Biglion, — найрізноманітніші. Серед них є знижки на послуги в розважальних центрах, нічних клубах, обслуговування в ресторанах та салонах краси. Зміст сайта доступний лише зареєстрованим користувачам.

 

«Покупон» (http://pokupon.com.ua)

Географія цього сервісу — одна з найобсяжніших в Україні. Цей сервіс зацікавить жителів Києва, Львова, Дніпропетровська, Донецька, Запоріжжя, Маріуполя, Одеси, Севастополя та Харкова. Сервіс інтегрований з такими популярними соціальними ресурсами, як «Facebook», «В контакте» та «Mail.ru». Це означає, що користувачі можуть авторизуватися на сайті «Покупон», використовуючи логіни з цих соціальних мереж. Мінімальний розмір знижки для користувачів «

Покупона» становить 50 %, максимальний — приблизно 90 %. Переважно знижки пропонуються на послуги ресторанів, кафе, спортзалів, фітнес-клубів, салонів краси, усіляких курсів та тренінгів (рис. 3). Інформація на сайті оновлюється раз на кілька днів. Крім того, на «Покупоні» ви зможете знайти пропозиції цікавих туристичних поїздок, щодо оренди квартир тощо. На користувачів проекту поширюється гнучка програма лояльності.

img 4

 

«Моjо» (http://mojo.com.ua/)

За словами авторів, головною особливістю цього проекту є його географія — сервіс працює в багатьох містах України. Дійсно, у списку можна виявити Івано-Франківськ, Мукачеве, Рівне, Вінницю та деякі інші міста України. Проте побачити реальну картину щодо цих міст можна лише після реєстрації.

Крім згаданих сервісів, в Україні працюють проекти «Купони» (

http://kuponi.com.ua/), «Город24» (http://gorod24.com.ua/city/kiev/), «SuperDeal» (http://www.superdeal.com.ua/).

 

Успішних купівель, щадних цін та вражаючих знижок! Чекаю ваших листів, пропозицій та зауважень на

bk@id.factor.ua.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі