Теми статей
Обрати теми

Облік витрат подвійного призначення в «1С:Бухгалтерії 8»

Редакція БК
Стаття

Облік витрат подвійного призначення в «1С:Бухгалтерії 8»

 

img 1

Продовжуючи тему обліку витрат подвійного призначення, пропоную розглянути, як реалізовано їх облік в «1С:Бухгалтерії 8» (реліз 1.1.25.2). Не розглядатимемо докладно оформлення у програмі всіх витрат подвійного призначення, а зупинимося на тих із них, з якими найчастіше мають справу бухгалтери, а саме облік спецодягу, витрати на гарантійний ремонт та витрати на відрядження*.

Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

* Про облік витрат на ПММ для легкового авто можна прочитати в «Б & К», 2011, № 7.

 

СПЕЦОДЯГ

Згідно з п.п. 140.1.1 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПК), якщо витрати із забезпечення працівників спецодягом укладаються в норми, установлені Кабінетом Міністрів України, як і раніше, усю суму можна віднести на витрати платника податків. Отже, давайте просто пригадаємо, як обліковуються операції з придбання спецодягу в «1С:Бухгалтерії 8».

Придбання спецодягу оформляється документом «

Поступление товаров и услуг». Вид операції залежатиме від очікуваного строку використання спецодягу. Якщо строк корисного використання спецодягу більше одного року, її відносять до малоцінних необоротних матеріальних активів (далі — МНМА) та прибуткують операцією «Оборудование». Якщо менше — то до малоцінних та швидкозношуваних предметів (далі, МШП), і вид операції буде «Покупка, комиссия».

Передача спецодягу в експлуатацію в «1С:Бухгалтерії 8» залежатиме від того, до якого виду активів цей спецодяг віднесли. Розбити його на підгрупи можна за такими ознаками:

— спецодяг, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) якого більше одного року і вартість перевищує поріг «малоцінності»**, установлений в обліковій політиці підприємства, включається до

основних засобів (далі — ОЗ);

— предмети робочого одягу, очікуваний строк корисного використання яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він більше року) та первісна вартість менше встановленої самим підприємством вартісної межі, відносять до

МНМА;

— окремі предмети робочого одягу, які використовуються протягом не більше одного року або нормального операційного циклу, якщо він більше одного року, відносять до

МШП.

**

Раніше в бухгалтерському обліку підприємства орієнтувалися на вартісну межу в 1000 грн., установлену Законом про податок на прибуток для податкового обліку при віднесенні активів до основних фондів. Згідно з ПК новий вартісний критерій для визнання ОЗ дорівнюватиме 2500 грн., але з 2012 року. У 2011 році вона, як і раніше, становить 1000 грн.

У табл. 1 наведено документи, якими спецодяг передається в експлуатацію залежно від того, до якого виду активу його віднесено.

 

Таблиця 1

№ з/п

Господарська операція

Вид активу

Документ введення в експлуатацію

1

2

3

4

1

Придбання спецодягу

МШП

«Поступление товаров и услуг», вид операції «Покупка, комиссия»

МНМА або ОЗ

«Поступление товаров и услуг», вид операції «Оборудование»

2

Передача в експлуатацію

МШП

«Передача малоценных активов в эксплуатацию»

МНМА

ОЗ

«Ввод ОС в эксплуатацию»

3

Списання з експлуатації

МШП і МНМА

«Списание малоценных активов из эксплуатации»

 

ВИТРАТИ НА ГАРАНТІЙНИЙ РЕМОНТ

Якщо раніше витрати на гарантійний ремонт можна було віднести на валові витрати тільки в розмірі 10 % від вартості проданих товарів, за якими не закінчився строк гарантійної заміни, то на сьогодні витрати, що відповідають вимогам, викладеним у п.п. 140.1.4 ПК, у повному розмірі включаються до витрат платника податків.

Ставки нормованих витрат в «1С:Бухгалтерії 8» зберігаються в регістрі відомостей «

Параметры налогового учета». У релізі 1.1.25.2 допоки жодних змін до цього регістру внесено не було (див. рис. 1), але до кінця ІІ кварталу фірма «1С» обіцяла все виправити*. А поки що за необхідності відомості, які зберігаються в регістрі, можна відкоригувати вручну.

*

У «Б & К», 2011, № 8, було опубліковано лист про заплановані фірмою «1С» строки випуску оновлень.

У табл. 2 наведемо документи, якими відображають операції продажу та ремонту гарантійних товарів.

 

Таблиця 2

№ з/п

Господарська операція

Документ

1

Продаж товару

«Реализация товаров и услуг», операція «Покупка, комиссия»

2

Придбання матеріалів, необхідних для здійснення гарантійного обслуговування

«Поступление товаров и услуг», операція «Покупка, комиссия»

3

Списання матеріалів, необхідних
для ремонту

«Списание товаров», операція «Товары, продукция»

4

Надання ремонтних послуг

«Акт об оказании производственных услуг»

 

ВИТРАТИ НА ВІДРЯДЖЕННЯ

Дата «1 квітня 2011 року» стала відправною крапкою в багатьох питаннях. Так, з 1 квітня змінилися правила обліку витрат на відрядження. І якщо в ситуації з нормуванням витрат на гарантійний ремонт можна почекати обіцяних оновлень, то з витратами на відрядження таке не пройде.

Механізм розрахунку добових змінився, тепер їх розмір залежить від розміру мінімальної заробітної плати, що діє на 1 січня звітного податкового року. Але допоки новий механізм не реалізовано в програмі, розмір добових установимо самі.

Важливо! Розмір добових не має прив’язки до витрат на харчування (хоча підприємство може самостійно в наказі встановити градацію норм добових залежно від харчування).

Відкриваємо регістр відомостей «

Параметры налогового учета», копіюванням попереднього запису створюємо новий, датуючи його «01.04.2011 р.». Переходимо на закладку «Командировочные расходы» та змінюємо суми добових витрат на 188,20 грн. (0,2 х 941) у межах України та 705,75 грн. для закордонних відряджень.

Важливо! Сума 188,20 грн. — це верхня межа, підприємство може встановлювати менший розмір добових.

Аванс на відрядження може бути видано з каси готівкою або перераховано в безготівковій формі на відповідний рахунок для використання із застосуванням платіжних карток. Розглянемо, як оформити кожний із цих варіантів видачі авансу підзвітній особі.

Видача грошей із каси оформляється документом «

Расходный кассовый ордер» (меню «Банк и касса») з видом операції «Выдача денежных средств подотчетнику». У формі документа вказують працівника, якому видають готівку, та вводять суму авансу.

Перерахування грошей на корпоративну пластикову картку. Ця операція оформляється документом «

Платежное поручение исходящее». Вид операції для цього документа залежатиме від строків перерахування банком грошей з одного рахунка підприємства на інший. Якщо перерахування грошей здійснюється протягом одного банківського дня, вибираємо вид операції «Перевод на другой счет организации». Таке тимчасове обмеження пов’язане з тим, що платіжне доручення з видом операції «Перевод на другой счет организации» одночасно списує гроші з одного рахунка та прибуткує їх тим самим числом на інший рахунок.

Якщо ж операція забрала декілька днів і певний час гроші знаходилися в дорозі, то для точності обліку краще використовувати інший спосіб обліку операції. У день переказу грошей оформити документ «

Платежное поручение исходящее» з видом операції «Прочее списание безналичных денежных средств» на субрахунок 333 «Грошові кошти в дорозі в національній валюті» (або субрахунок 334 «Грошові кошти в дорозі в іноземній валюті»). А в день надходження грошей на картку проводимо документ «Платежное поручение входящее», вид операції «Прочее поступление безналичных денежных средств», у кореспонденції з субрахунком 333. І не забудьте в реквізиті «Счет учета» вибрати субрахунок 313 «Інші рахунки в банку в національній валюті».

Зняття коштів працівником з картки відображається «

Платежным поручением исходящим» з видом операції «Прочее списание безналичных денежных средств».

Перерахування авансу на зарплатну картку працівника. Ця операція оформляється документом «

Платежное поручение исходящее» з видом операції «Прочее списание безналичных денежных средств». Платіжне доручення заповнюється аналогічно з єдиною відмінністю — у другому полі «Банковский счет» (указують рахунок контрагента — одержувача грошей) потрібно підставити рахунок зарплатної картки працівника, якому видають аванс.

Нагадаю: для відображення в програмі звіту працівника, який повернувся з відрядження, використовують документ «

Авансовый отчет». Ним можна не лише оформити операції з розрахунків із підзвітною особою (у гривнях або в іноземній валюті), а й оприбуткувати придбані нею за національну валюту ТМЦ, бланки суворої звітності та необоротні активи.

Таблична частина документа «

Авансовый отчет» складається з таких закладок:

— «

Авансы» — відображають суми, видані підзвітній особі, та суми, що нею витрачені;

— «

Товары» — вводять дані щодо оприбуткування придбаних підзвітною особою активів;

— «

Тара» — відображають придбання тари;

— «

Оплата» — відображають придбання послуг;

— «

Прочее» — призначено для нарахування витрат на відрядження (добових тощо).

img 2

 

Що стосується решти витрат, таких як рекламні, витрати на утримання медпунктів, витрати на проведення аудиту та інші, що більше не підлягають нормуванню, то вони оформляються в програмі стандартними документами придбання робіт (послуг).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі