Теми статей
Обрати теми

Ефективний інструмент ведення управлінського обліку на підприємстві

Редакція БК
Стаття

Ефективний інструмент ведення управлінського обліку на підприємстві

 

img 1

На українському ринку представлено не дуже багато програм, призначених для ведення управлінського обліку. Тому поява нового програмного продукту «1С:Управління невеликою фірмою для України 8» не залишилася непоміченою.

Як ви вже зрозуміли з назви, цю конфігурацію розроблено на платформі «1С:Підприємство 8.2» та спрямовано на автоматизацію управлінського обліку на підприємстві. Про основні можливості програми і йтиметься в цій статті.

Ігор КРАВЧЕНКО, консультант з управлінського обліку компанії «ХВОЯ інтегра», м. Одеса, http://www.hvoya.com.ua

 

Підвищення ефективності й дохідності бізнесу, оптимізація бізнес-процесів, раціональне використання виробничих ресурсів та сировини, прискорення прийняття управлінських рішень, відстеження ключових показників бізнесу — ось основні питання, з якими щодня стикаються керівники та менеджери організацій. Зовнішні чинники, такі, як висока конкуренція, фінансова й ринкова нестабільність, законодавчі нововведення та зростання вартості ресурсів, висувають доволі жорсткі вимоги до керівників підприємств у боротьбі за підвищення прибутку, конкурентоспроможності та подальший розвиток бізнесу.

У цих умовах успішні підприємства та ті, що розвиваються, відрізняються від тих, хто тільки бореться за виживання, постійною роботою над створенням нових можливостей для ведення бізнесу та оптимізацією витрат. Одним з найефективніших методів підвищення прибутковості підприємства за правом вважається автоматизація управлінського обліку, адже ведення обліку в робочому блокноті або за допомогою електронних таблиць уже не дозволяє оперативно отримувати необхідну інформацію, призводить до збоїв та помилок у роботі організації.

Автоматизація управлінського обліку дає можливість оптимізувати всі бізнес-процеси, пов’язані з управлінням, оперативно отримувати необхідну керівникам та менеджерам інформацію в найзручніших форматах, що сприяє своєчасному прийняттю правильних управлінських рішень. На сьогодні це можливо тільки із застосуванням сучасних програм. Правильно підібране програмне забезпечення не лише спрощує повсякденну роботу з оброблення та аналізу інформації — автоматизація дозволяє отримувати максимальний прибуток та відкривати нові можливості.

Одним з найуспішніших прикладів реалізації управлінського обліку в автоматизованій системі є конфігурація, презентована фірмою «1С», що називається «1С:Управління невеликою фірмою для України 8». Локалізацію конфігурації виконано компанією «ХВОЯ інтегра» (м. Одеса).

 

ОПИС ПРОГРАМИ

«1С:Управління невеликою фірмою для України 8» за правом вважається комплексним готовим рішенням для автоматизації малого та середнього бізнесу. Це забезпечується можливістю ведення в єдиній інформаційній базі: бази клієнтів, банківських та касових операцій, розрахунків з контрагентами та персоналом, обліку продажів, закупівель, запасів, виконаних робіт і наданих послуг, виробництва продукції, управління персоналом та розрахунку зарплати, обліку майна, доходів і витрат, прибутку та збитків, можливістю складати фінансове планування (бюджетування).

Програму «1С:Управління невеликою фірмою для України 8» розроблено на платформі «1С:Підприємство 8.2», що забезпечує високу гнучкість, настроюваність, масштабованість, продуктивність та ергономічність прикладних рішень. У версії 8.2 передбачено можливість роботи в режимі тонкого клієнта і веб-клієнта*, що дозволяє підтримувати роботу користувачів через Інтернет, у тому числі й низькошвидкісними каналами зв’язку.

Прикладне рішення «1С:Управління невеликою фірмою для України 8» орієнтоване на роботу від одного-двох до десяти користувачів (це не є жорстким обмеженням, можлива й більша кількість користувачів) на підприємствах малого та середнього бізнесу з такими напрямками діяльності:

— виробництво продукції;

— надання послуг (сервіс);

— підрядні (проектні) роботи;

— торгівля.

Програма дозволяє організувати на підприємстві наскрізний документообіг та єдину інформаційну систему. Передбачено можливість ведення управлінського обліку кількома компаніями або приватними підприємцями, які працюють у межах одного бізнесу.

 

ПЕРЕВАГИ ПРОГРАМИ

Використання програмного продукту «1С:Управління невеликою фірмою для України 8» дає такі переваги:

1. Можливість оперативного доступу до інформації, необхідної для прийняття рішень з будь-якої точки світу через програму веб-клієнта.

2. Оперативно відстежувати залишки та рух матеріалів і готової продукції на складах та у виробництві для всіх груп користувачів, які потребують цієї інформації: керівництва, бухгалтерії, працівників виробництва і складу.

3. За рахунок використання єдиної інформаційної бази працівники всіх підрозділів, які беруть участь у виробництві продукції, постачанні та продажах, володітимуть оперативною і достовірною інформацією щодо товарно-матеріальних залишків та їх рухів, що дозволить скоротити час, необхідний для прийняття рішень, а також мінімізувати втрати й помилки, пов’язані з людським фактором.

4. Вести облік реальної собівартості продукції, що випускається, у розрізі замовлень покупців, а також у розрізі продукції, що випускається, для визначення реального прибутку від виробництва того чи іншого виробу, а також для оперативного реагування та зміни відпускних цін продукції в разі зміни собівартості.

5. Контролювати строки виконання замовлень, виявляти відхилення від запланованих графіків.

6. Можливість створити індивідуальну роль для кожного користувача, що спрощує опанування, а також збільшує швидкість ефективного впровадження програмного продукту, за рахунок того, що кожен працівник займається лише своєю, знайомою йому та зрозумілою ділянкою роботи в прикладному рішенні.

7. За рахунок автоматизації рутинних операцій, швидкої та зручної підготовки інформації для прийняття рішень на різних рівнях праця керівників та працівників стає продуктивнішою.

Єдина інформаційна база підприємства формується в програмі в процесі щоденної роботи, що дає можливість почати ведення обліку у стислі строки, при мінімальній кількості необхідних первісних настроювань. Одна програма замінює десятки таблиць, документів і звітів на робочому столі та на комп’ютері — усі дані реєструються та зберігаються в єдиній інформаційній базі. Програма пам’ятає все: кожного покупця, ціни, знижки, замовлення, зобов’язання, договори.

 

ІНТЕРФЕЙС

Важливим також є й те, що інтерфейс програми інтуїтивно зрозумілий, містить низку засобів та механізмів, що забезпечують легкість опанування системи для початківців та високу швидкість роботи для досвідчених користувачів (рис. 1).

img 2

В основному вікні прикладного рішення розташовано робочий стіл керівника та панель розділів. Робочий стіл містить навігаційну схему документів і журналів, що часто використовуються, швидкий доступ до звітів, інформацію про завдання працівника.

Панель розділів (рис. 2) показує основні розділи конфігурації та дозволяє переміщатися між ними.

img 3

Реєстрація господарських операцій та формування первинних документів господарської діяльності підприємства — торговельно-закупівельних, фінансових, складських, виробничих тощо — виконуються за допомогою зрозумілих екранних форм — аналогів паперових документів, які за необхідності можна роздрукувати безпосередньо з програми.

 

ЗВІТИ В ПРОГРАМІ

Зручний механізм настроювання та створення звітів дозволяє задавати такі параметри, як період звіту, набір показників, що відображаються, ступінь деталізації, порядок групування, форму відображення інформації тощо. При цьому передбачено можливість збереження настройок для повторного використання. Приклад сформованого в програмі звіту наведено на рис. 3.

img 4

Користувачі конфігурації «1С:Управління невеликою фірмою для України 8» відзначають, що вже через кілька тижнів після переходу на ведення автоматизованого управлінського обліку вони отримали ефективні та прозорі механізми, що дозволяють формувати звіти, необхідні для ведення бізнесу: баланс, звіт про прибутки та збитки, звіт руху грошових коштів в оперативному режимі. Усе це дозволило ефективніше та раціональніше використовувати робочий час і замислитися про розширення перспективних напрямків діяльності.

 

СПІЛЬНА РОБОТА З «1С:БУХГАЛТЕРІЄЮ 8»

Виправдовуючи свою назву, програма спрямована саме на вирішення управлінських завдань (рис. 4), що стоять перед керівництвом підприємства, тому знати бухгалтерський та податковий облік для роботи з нею не обов’язково. Для ведення цих видів обліку призначена «1С:Бухгалтерія 8 для України», до якої автоматично передаються дані з програми «1С:Управління невеликою фірмою для України 8», що позбавить бухгалтера необхідності подвійного введення інформації.

img 5

Базова конфігурація «1С:Управління невеликою фірмою для України 8» є універсальною та дозволяє налагодити управлінський облік у різних сферах діяльності. Однак за необхідності функціональність програми може бути адаптовано працівниками компанії «ХВОЯ інтегра» до бізнес-процесів підприємства. До базової конфігурації може бути підключено додаткові модулі (модуль штрих-кодування, модуль післяопераційного списання у виробництво тощо).

 

Отримати докладнішу інформацію, переглянути онлайн-демонстрацію і навіть самостійно попрацювати в програмі можна на сайті компанії «ХВОЯ інтегра» —

http://www.hvoya.com.ua .
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі