Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

НБУ встановив, що 50 % валютних надходжень
 підлягають обов’язковому продажу

Як повідомляється на офіційному сайті Національного банку України (НБУ), Правління НБУ затвердило постанову «Про встановлення розміру обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті» від 16.11.2012 р. № 479, якою визначено, що розмір надходжень, які підлягають обов’язковому продажу на міжбанківському валютному ринку України, становить 50 % надходжень в іноземній валюті. Решта надходжень в іноземній валюті залишається в розпорядженні резидентів та використовується ними відповідно до правил валютного регулювання.

Вимога щодо обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті поширюється на надходження в російських рублях та в іноземній валюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют і банківських металів, затвердженого постановою Правління НБУ від 04.02.98 р. № 34. Банк — суб’єкт ринку зобов’язаний здійснити обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті без доручення клієнта та не пізніше ніж на наступний робочий день після дня зарахування таких надходжень на розподільний рахунок.

Зазначені норми діятимуть протягом 6 місяців із дня набуття чинності цією постановою.

Як повідомив НБУ, постанова № 479 набрала чинності з 19 листопада 2012 року. Водночас на день підготовки матеріалу цей документ офіційно ще не опубліковано.

Нагадаємо: за загальним правилом постанови Правління НБУ набирають чинності через 10 днів після їх державної реєстрації, що здійснюється Мін’юстом, якщо в них не встановлено більш пізній строк набуття чинності. При цьому вони офіційно оприлюднюються в «Офіційному віснику» та «Урядовому кур’єрі» не пізніше ніж у десятиденний строк після їх державної реєстрації.

(Постанова Правління НБУ «Про встановлення розміру обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті» від 16.11.2012 р. № 479)

 

НБУ визначив: розрахунки
 за операціями з експорту
та імпорту товарів
не повинні перевищувати
90 календарних днів

Законом України від 06.11.2012 р. № 5480-VI (далі — Закон № 5480) унесено зміни до:

— ст. 387 Господарського кодексу України;

— Закону України «Про Національний банк України» від 20.05.99 р. № 679-XIV;

— Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» від 23.09.94 р. № 185/94-ВР (далі —Закон № 185).

Зазначеними змінами Національному банку України (НБУ) надано повноваження щодо:

— установлення порядку проведення обов’язкового продажу та розміру надходжень в іноземній валюті, які підлягають обов’язковому продажу;

— зміни строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.

Закон № 5480 набрав чинності з 17 листопада 2012 року.

Правління НБУ швидко скористалося вказаними повноваженнями, затвердивши постанову «Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті» від 16.11.2012 р. № 475 (далі — постанова № 475).

Так, з метою підтримання стабільності валютного ринку України та врівноваження платіжного балансу України постановою № 475 визначено, що розрахунки за операціями з експорту та імпорту товарів, передбачені у ст. 1 і 2 Закону № 185, повинні здійснюватися у строк, що не перевищує 90 календарних днів.

Встановлено, що розміри та порядок обов’язкового продажу на міжбанківському валютному ринку України надходжень в іноземній валюті у вигляді валютної виручки резидентів від продажу товарів за зовнішньоекономічними договорами буде визначено окремим розпорядчим документом НБУ.

Вимога щодо обов’язкового продажу поширюється на надходження в іноземній валюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют і банківських металів, затвердженого постановою Правління НБУ від 04.02.98 р. № 34, і в російських рублях.

Суб’єкт міжбанківського валютного ринку України (суб’єкт ринку) зобов’язаний здійснити обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті згідно з вимогами цієї постанови й у визначеному НБУ розмірі:

— без доручення клієнта;

— не пізніше ніж на наступний робочий день після дня зарахування таких надходжень на розподільний рахунок.

Зазначені норми діятимуть протягом 6 місяців з моменту набуття чинності цією постановою.

У постанові № 475 указано, що вона набирає чинності з наступного робочого дня після дня її офіційного опублікування. У зв’язку з офіційним опублікуванням у газеті «Урядовий кур’єр» № 212 від 17.11.2012 р. постанова № 475 набрала чинності з 19 листопада 2012 року.

(Постанова Правління НБУ «Про зміну строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів і запровадження обов’язкового продажу надходжень в іноземній валюті» від 16.11.2012 р. № 475)

 

Податківці проти
застосування факсиміле
при складанні
податкової накладної
та податкової звітності

Державна податкова служба України (ДПСУ) наказом від 22.11.2012 р. № 1047 затвердила Узагальнюючу податкову консультацію з питань застосування факсиміле при складанні первинних документів, документів бухгалтерської та податкової звітності.

Відповідаючи на запитання, чи мають право платники податків при складанні податкової звітності використовувати факсиміле, податківці відмовили платникам податків у праві використовувати факсиміле при складанні податкової звітності.

Також платники податків при оформленні податкової накладної не мають права використовувати факсимільне відтворення підпису.

Крім того, у податковій консультації ДПСУ зазначила, що посадові особи органів ДПС не мають права використовувати факсиміле в податковому повідомленні-рішенні, податковій вимозі, наказі та направленні на проведення перевірки.

(Наказ ДПСУ «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації з питань застосування факсиміле при складанні первинних документів, документів бухгалтерської та податкової звітності» від 22.11.2012 р. № 1047)

 

Підкориговано
Порядок застосування адмінарешту майна
платника податків

Наказом Міністерства фінансів України від 24.10.2012 р. № 1114 внесено зміни до Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, якими передбачено, що адміністративний арешт майна платника податків може бути застосовано в разі відсутності зареєстрованих реєстраторів розрахункових операцій, крім випадків, передбачених законодавством, а не в разі відсутності сертифікатів їх відповідності, як це було раніше.

Крім цього, визначено, що відсутність документів, які підтверджують державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, не є обставиною, за якої застосовується адміністративний арешт майна платника податків.

(Наказ Мінфіну «Про внесення змін до Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків» від 24.10.2012 р. № 1114. Набере чинності з дня його офіційного опублікування)

 

Держпраці роз’яснила,
які документи може вимагати інспектор
 з питань праці для проведення перевірки

Державна інспекція України з питань праці (Держпраці) у листі від 16.10.2012 р. № 4014/21/01/01-12 роз’яснила, які документи може вимагати інспектор з питань праці для проведення перевірки.

Такими документами є документи, що підтверджують факти дотримання або порушення вимог законодавства з питань праці (трудові книжки працівників, особові картки, книга обліку руху трудових книжок, заяви працівників про прийняття, переведення, звільнення тощо, накази про прийняття, переведення, переміщення, звільнення, усунення від роботи працівників, надання відпусток, установлення доплат, премій, надбавок, суміщення професій (посад), виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, утримання коштів із заробітної плати, штатні розписи (розцінки), попередження працівників про скорочення штату або чисельності працівників, зміну істотних умов праці, табелі обліку робочого часу, відомості нарахування заробітної плати, документи, що підтверджують факт виплати заробітної плати, інші документи, що містять необхідну для перевірки інформацію), а також документи, що визначають статус роботодавця (статут, положення), повноваження керівника суб’єкта господарювання (контракт, наказ або розпорядження про призначення на посаду), установлюють трудовий розпорядок та умови праці (правила внутрішнього трудового розпорядку, колективний договір, положення про оплату праці, графіки відпусток).

Перелік документів, необхідних для проведення перевірки, а також необхідність надання пояснень посадовими особами суб’єкта господарювання визначаються інспектором з питань праці самостійно залежно від питань, що підлягають вивченню.

Також Держпраці звернула увагу, що інспектор з питань праці зобов’язаний винести припис про усунення виявлених порушень, якщо в акті перевірки вказано хоча б один факт порушення законодавства з питань праці.

(Лист Держпраці від 16.10.2012 р. № 4014/ 21/01/01-12)

 

Затверджено податкову консультацію
щодо застосування
штрафних санкцій
за порушення норм ПКУ

Наказом ДПСУ від 22.11.2012 р. № 1046 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію з питань забезпечення єдиного підходу до застосування штрафних санкцій.

У цій консультації надано відповіді на такі запитання:

1. Чи враховуються порушення, вчинені платником податків до набуття чинності Податковим кодексом України (далі — ПКУ) та виявлені після 1 січня 2011 року, при визначенні повторності та відповідно застосуванні більш жорсткої штрафної санкції (50 відсотків)?

2. Чи передбачена відповідальність за несвоєчасну сплату авансового внеску з єдиного податку ФОП — платником єдиного податку у 2012 році?

3. Чи передбачена відповідальність платників податку на прибуток за неподання фінансової звітності та чи складають контролюючі органи протоколи про адміністративні правопорушення?

4. Які випадки підпадають під визначення нецільового використання відповідно до вимог ст. 209 ПКУ з метою застосування штрафної санкції, визначеної п. 123.2 ПКУ, і чи можна її застосовувати самостійно?

5. Чи вважатиметься порушенням цільового використання коштів випадок, коли сільськогосподарське підприємство задекларувало суму до сплати на спецрахунок у розмірі 2000 гривень, а фактично сплатило 3000 гривень та використало їх за цільовим призначенням?

6. Сільськогосподарське підприємство занизило суму ПДВ у декларації з ПДВ (скороченій), яку мало бути перераховано на спецрахунок, задекларувавши до сплати 3000 гривень, а фактично (за результатами документальної перевірки) повинно сплатити 4000 гривень. Чи вважатиметься цей факт порушенням цільового використання коштів і якщо так, то які санкції буде застосовано?

7. Чи буде нараховано сільськогосподарському підприємству в разі оплати ним вартості послуг, не пов’язаних з його діяльністю, зі спецрахунку на суму 2000 гривень штрафні санкції?

8. Які штрафні санкції передбачено за порушення встановлених законодавством строків зберігання документів з питань обчислення та сплати податків і зборів?

9. Який порядок застосування п. 11 підрозд. 10 розд. XX ПКУ?

(Наказ ДПСУ «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації з питань забезпечення єдиного підходу до застосування штрафних санкцій за порушення норм Податкового кодексу України» від 22.11.2012 р. № 1046)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі