Теми статей
Обрати теми

Безкоштовні ключі ЕЦП від ДПАУ та програми для їх використання

Редакція БК
Стаття

Безкоштовні ключі ЕЦП від ДПАУ та програми для їх використання

 

Із початку 2012 року бухгалтерів хвилювали чутки про безкоштовні електронні ключі від ДПАУ. І ось відбулося: з 30 травня запрацював Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту державної податкової служби (далі — АЦСК ІДД ДПС). Обіцяні безкоштовні електронні ключі вже почали видавати першопроходцям. Про те, як їх отримати, з якою програмою працюють ці ключі, читайте нижче.

Ольга ПІДГІРНА, консультант «Б & К»

 

Як отримати безкоштовні ключі

На сайті АЦСК ІДД ДПС (http://www.cskidd.gov.ua) у розділі «Реєстрація користувачів» можна знайти перелік документів, які необхідно зібрати і подати до представництва АЦСК ІДД ДПС для оформлення електронного цифрового підпису (ЕЦП) (рис. 1).

img 1

Нагадаю, що застосування ЕЦП ґрунтується на використанні двох криптографічних ключів — особистого та відкритого. Відкритий ключ, що застосовується для перевірки достовірності ЕЦП отримуваних документів, міститься в сертифікаті відкритого ключа, який видається ЦСК, і підтверджує приналежність відкритого ключа ЕЦП певній особі. Строк дії посилених сертифікатів відкритих ключів, сформованих в АЦСК ІДД ДПС, становить 1 (один) рік з моменту їх формування. Посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДПС. Знайти на сайті свій сертифікат за допомогою пошуку не викличе труднощів.

Особистий ключ призначено для підписання електронних документів. Він зберігається в єдиному примірнику у його власника. Генерація особистих ключів підписувачів виконується на носії платника податків (змінні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD для записування, захищені носії ключової інформації тощо). Слід зауважити, що кожен особистий ключ підписувача має бути записано на окремий носій інформації.

 

Програми від ДПСУ

Програмне забезпечення для роботи з ЕЦП, у тому числі для подання звітності до органів ДПС в електронному вигляді, ви можете скачати безпосередньо із сайта АЦСК ІДД ДПС (http://www.cskidd.gov.ua), розділ «Програмне забезпечення». У цьому розділі подано дві програми: «ІІТ Користувач ЦСК-1» і «ДПС Захист звітності».

Першу програму призначено для роботи з ЕЦП, оформленими в АЦСК ІДД ДПС, та виконує такі функції:

— здійснює накладення ЕЦП на будь-яку інформацію в електронному вигляді (текстові документи, відео- та аудіофайли, файли баз даних тощо), а також для криптографічного захисту інформації шляхом її направленого шифрування;

— генерацію ключів користувача ЦСК, записування, знищення та резервне копіювання особистого ключа на носій ключової інформації (змінний накопичувач) і формування запиту на формування сертифіката користувача (документа, що засвідчує дію та приналежність відкритого ключа користувача), перевірку сформованого сертифіката користувача, блокування сертифіката користувача та передачу запиту на формування нового сертифіката;

— доступ до сертифікатів ЦСК, серверів ЦСК, сертифікатів інших користувачів та списку відкликаних сертифікатів з метою перегляду, пошуку сертифікатів користувачів з файлового сховища, визначення статусу сертифікатів користувачів, перевірку дійсності та цілісності сертифікатів.

Друга програма — «ДПС Захист звітності». Основною функцією програми є захищена передача звітів в електронній формі (без паперових копій) з використанням ЕЦП Державної податкової служби України.

За допомогою цієї програми ви зможете:

— підписати звіт;

— зашифрувати звіт на сертифікат шлюзу ДПС;

— зберегти зашифрований звіт;

— відправити зашифрований звіт ДПС;

— отримати квитанцію — підтвердження приймання звіту установою або результат перевірки звіту;

— розшифрувати квитанцію;

— зберегти квитанцію для майбутнього перегляду і друкування.

Для того щоб підготувати до роботи програмне забезпечення «ДПС Захист звітності», вам потрібно:

1. Створити каталог, який надалі використовуватиметься як файлове сховище для зберігання сертифікатів, і скопіювати до нього власні сертифікати.

2. Розпочати установлення програмного забезпечення для підписання електронної звітності «ДПС Захист звітності».

3. Погодитися з умовами ліцензійної угоди.

4. Вибрати каталог для установлення або погодитися із запропонованим варіантом.

5. У розділі «Криптобиблиотеки» → «Настройки» прописати каталог файлового сховища і застосувати здійснені зміни.

6. У разі потреби змінити каталог в OPZ «Податкова звітність» у розділі «Работа с данными → Каталог программы → Налоговая отчетность».

7. Установити доступне оновлення і дочекатися його закінчення. При цьому до файлового сховища буде автоматично додано необхідний перелік технологічних сертифікатів.

8. У розділі «Новое предприятие» заповнити всі необхідні поля.

Механізм роботи з програмою досить простий:

1. За допомогою програми OPZ «Податкова звітність» сформувати файл у форматі «*.хml» і підготувати його до відправлення.

2. Запустити «ДПС Захист звітності».

3. У разі якщо платником податків не було укладено договір із податковою про визнання електронних документів, сформувати його в розділі «Отчеты и квитанции → Договор о признании эл. докум. юр. / физ. лиц». Потім договір потрібно підписати і відправити на адресу шлюзу ДПС України.

4. Якщо договір уже укладено, можна підписувати і відправляти файли. Для цього за допомогою розділу «Отчеты и квитанции → Отправить отчеты» вибирають потрібний файл, згідно з підказками програми підписують його ЕЦП та відправляють.

Отримати квитанцію і прочитати її зміст можна за допомогою розділу «Отчеты и квитанции → Принять квитанции → Просмотр квитанции».

На сайті АЦСК ІДД ДПС навіть наведено схему формування та подання звітів до ДПСУ за допомогою програм OPZ «Податкова звітність» і «ДПС Захист звітності» (рис. 2).

img 2

 

Безкоштовні ключі — це, звісно, добре, але от звітність до органів ПФУ та статистики цими ключами сьогодні не підпишеш. Можливо, надалі це питання й буде вирішено, але поки що безкоштовними ключами можна підписувати лише податкову звітність. А тому потреба у платних ключах, якими можна підписувати звітність до всіх фондів, залишилася.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі