Теми статей
Обрати теми

Як зберегти ціни контрагентів у програмі «1С:Управління торговельним підприємством 8»

Редакція БК
Відповідь на запитання

Як зберегти ціни контрагентів у програмі «1С:Управління торговельним підприємством 8»

 

Добридень! Я чула, що у програмі «1С:Управліня торговельним підприємством 8» є можливість зберігати не лише власні ціни, а й ціни контрагентів. Як працює цей механізм? В яких ситуаціях його можна використовувати?

І. Орлова, м. Харків

Відповідає Вероніка НЕКРАСОВА, консультант «Б & К»

 

Перш ніж розпочати розгляд роботи з механізмом зберігання цін контрагентів у програмі, слід запам’ятати, що ціни підприємства та ціни контрагентів — абсолютно різні речі. Вони зберігаються в різних регістрах відомостей та фіксуються різними документами.

Для кожного контрагента, чи то постачальник, чи то конкурент, в «УТП» можна зберігати інформацію про їх ціни. Кожному контрагенту можна присвоювати кілька типів цін. Нагадаю, що під типом цін розуміється не якесь цифрове значення, а опис певного типу ціни.

А зберігаються типи цін контрагентів у довіднику «Типы цен номенклатуры контрагентов» (рис. 1). Цей довідник підпорядковано довіднику «Контрагенты». Для одного контрагента можна зберігати кілька категорій цін, розглядаючи в такий спосіб структуру його системи ціноутворення. Типи цін можна встановлювати вручну або формувати з документів надходження. Щоб постійно здійснювати порівняння наших цін із цінами контрагентів, ми повинні встановити зв’язок ціни контрагента з нашою ціною, зазначеною в довіднику відпускних цін компанії, а саме в довіднику типів цін номенклатури.

Кожен тип цін для контрагента являє собою такий опис (рис. 1), як:

— назва типу ціни, наприклад «Оптовые Гарант»;

— валюта ціни (довідкова інформація про валюту, в якій задаватимуться ціни конкретного типу, у процесі введення цін значення валюти можна змінювати для кожної ціни);

— щоб мати можливість коректно порівнювати ціни контрагентів та ціни, що використовуються в компанії, у реквізиті «Тип цены номенклатуры» потрібно вказати відповідний тип цін номенклатури;

— спосіб зазначення ціни позначається прапорцем напроти реквізиту «Цены включают НДС»;

— довільний текстовий опис типу цін.

img 1

Нагадаємо, що всі ціни — і свої, і чужі реєструються системою з точністю до дня. Це дає можливість оперативного стеження за динамікою зміни цін. Наприклад, для постачальника як ціна порівняння може виступати оптова ціна, а оптову ціну конкурентів краще порівнювати з плановою ціною компанії (рис. 1).

 

 

Фіксація цін контрагентів

Ціни контрагентів можна встановити вручну чи організувати автоматичне оновлення таких цін при оформленні документів щодо надходження товарів.

Уручну можна задати ціни контрагентів, використовуючи документ установлення цін — «Установка цен номенклатуры контрагентов».

Цей документ (рис. 2) можна заповнити як уручну, так і за датою надходження, тобто з вибраних документів надходження товарів від цього постачальника. У шапці документа слід обов’язково зазначити тип установлюваних цін. Тоді з попередніх установлень можна заповнити поточні ціни та вручну їх змінити.

img 2

Автоматично оновити ціни постачальників можна з використанням документів «Поступление товаров и услуг» та «Авансовый отчет». У документі є кнопка «Цены и валюта», що відкриває однойменне діалогове вікно (рис. 3). У ньому для постачальника, від якого оформляємо надходження товару, уточнюємо тип цін та встановлюємо прапорець «Регистрировать цены поставщика». Тепер при проведенні документа ціни цього типу автоматично оновляться.

img 3

Для того щоб процедура оновлення цін виконувалася завжди, на конкретне робоче місце менеджера із закупівель можна встановити настройку (рис. 4).

img 4

Ціни контрагентів, які ми реєструємо та накопичуємо, можуть використовуватися:

— для автоматичної підстановки до документів надходжень товарів від цих контрагентів, наприклад, для заповнення цін у замовленнях постачальнику;

— для заповнення цін компанії за цінами постачальників (при цьому зв’язок з ціною компанії в довіднику типів цін контрагентів має бути зазначено обов’язково).

Ще один спосіб зазначення цін постачальників — реєстрація їх у договорах з контрагентами з особливими умовами поставок. Ці ціни почнуть діяти з моменту, застереженого в договорі.

Таким чином, процес реєстрації цін контрагентів відбувається в декілька етапів:

— у довіднику «Типы цен номенклатуры контрагентов» реєструємо типи цін окремо для кожного контрагента. Якщо потрібно, встановлюємо зв’язок з типом цін підприємства (реквізит «Тип цены номенклатуры»);

— у договорі з контрагентом установлюємо відповідний тип ціни, щоб надалі він використовувався за умовчанням у документах закупівлі;

— установлюємо власне значення цін контрагентів.

 

Для аналізу цінової політики компанії, постачальників та конкурентів використовуємо звіт

«Анализ цен». Також можна застосувати звіт «Выполнение условий по договорам контрагентов». Успіхів у роботі!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі