Теми статей
Обрати теми

Word 2010: для чого потрібні закладки

Редакція БК
Відповідь на запитання

Word 2010: для чого потрібні закладки

 

Вітаю всіх працівників «Б & К»! У мене запитання щодо роботи з програмою Word, але розпочну я з MS Excel. В електронних таблицях можна створювати посилання на різні комірки робочого листа. Наприклад, у комірку «A1» записати текст, а в комірку «B1» ввести формулу «=A1». Після чого будь-які коригування тексту в «A1» автоматично змінюватимуть зміст у комірці «B1». Це дуже корисна можливість, коли в документі є багато значень, що повторюються, — достатньо внести зміни в одному місці документа, і решту коригувань програма зробить автоматично. А запитання таке: чи можна реалізувати таку ж можливість у програмі Word? Спасибі.

Володимир Кірєєв, головний бухгалтер, м. Харків

Відповідає Микола КАРПЕНКО, канд. техн. наук, доцент кафедри прикладної математики та інформаційних технологій Харківської національної академії міського господарства

 

Користуючись можливістю, хочу подякувати нашому постійному читачу за цікаве та дуже актуальне запитання. Що б не говорили, а з текстовими документами доводиться працювати будь-якому бухгалтеру. І основним інструментом при роботі з текстом є, безумовно, програма MS Word. Звісно, організувати посилання на комірки в цій програмі не можна. Але зробити підстановку текстів у ній можна, причому різними способами. Сьогодні я хочу розповісти про найбільш простий і водночас ефективний прийом — створення так званих закладок. Зауважу: інструмент роботи із закладками є в будь-якій актуальній версії MS Word. Але зараз ітиметься про програму MS Word 2010.

Почну з прикладу, не характерного для програми Word. На рис. 1 наведено фрагмент двох документів — податкової накладної та звичайної (складської) накладної. Таблиці надані у форматі MS Word та для зручності роботи записані у вигляді одного файлу. Складську та податкову накладні зазвичай друкують разом, тому заповнювати їх доводиться одночасно. Перше, що впадає в очі, — у документах чимало спільного: найменування товарів, ціни, підсумкові суми. Усі ці відомості доводиться вводити двічі. Зрозуміло, що робити це особливого бажання немає. Хотілося б надрукувати загальні відомості один раз із тим, щоб в іншому документі всі значення програма підставила автоматично.

Один із можливих способів вирішення завдання — імпортувати таблицю в програму Excel і там організувати підстановку за допомогою посилань. Такий варіант ми розглядали в одній із наших публікацій (див. «Б & К», 2012, № 3). Але цей шлях передбачає серйозне переформатування таблиці, що потребує часу і не завжди доцільно. Отже, ми підемо іншим шляхом і подивимось, як усі підстановки зробити прямо у програмі Word. А конкретніше, наше завдання буде таким: заповнити найменування товарів у податковій накладній та забезпечити автоматичне оновлення цих даних у звичайній накладній. Робимо так:

1) відкриваємо документ, наведений на рис. 1. Зараз у ньому повністю заповнено табличну частину, що належить до податкової накладної;

2) утримуючи ліву кнопку миші (або використовуючи клавіатуру), акуратно виділяємо перше найменування ТМЦ у колонці «Номенклатура…». На рис. 1 це товар «Стол компьютерный С 203СН»;

3) ставимо покажчик миші на виділену область;

4) утримуючи праву кнопку миші, перетягуємо виділений фрагмент у відповідну комірку звичайної накладної;

5) відпускаємо кнопку миші, відкриється меню з чотирьох пунктів, наведене на рис. 1;

6) із цього меню вибираємо варіант «Связать». У бланку звичайної накладної з’явиться значення, яке є не текстом, а так званою закладкою;

7) повторюємо ті самі дії для всіх ТМЦ, які фігурують у податковій накладній.

img 1

Зовні результат нашої роботи виглядає так само, як і документ на рис. 1. Насправді це не так, і зараз ми в цьому переконаємося:

1) переходимо до табличної частини податкової накладної;

2) коригуємо назву будь-якого товару. Зроблені зміни відразу ж з’являться у відповідній закладці звичайної накладної.

Важливо! Автоматичне оновлення закладок характерне для програми MS Word 2010. Тут такий режим роботи прийнятий за умовчанням. У версії MS Word 2003 оновлення закладок доведеться робити вручну.

Оновити закладки в ручному режимі дуже просто. Для цього робимо так:

1) відкриваємо документ, виділяємо в ньому область даних, де є закладка. Наприклад, у звичайній накладній це може бути текст «Стол компьютерный С 203СН». При виділенні поле закладки набуде темно-сірого кольору;

2) клацаємо по виділеному фрагменту правою кнопкою миші. Відкриється контекстне меню, як наведено на рис. 2;

3) у цьому меню вибираємо пункт «Обновить связь». Якщо вихідний текст у податковій накладній було відкориговано, після оновлення всі зміни буде відображено у вмісті закладки.

img 2

Кілька слів щодо оновлення закладок. При зміні форматування вихідного тексту, який пов’язаний із закладкою, формат закладки теж зміниться. Щоб подивитись, як це працює, робимо так:

1) відкриваємо документ із закладкою (наприклад, як наведено на рис. 1);

2) виділяємо текст, на основі якого зроблено закладку. У таблиці на рис. 1 це може бути найменування «Стол компьютерный С 203СН» у табличній частині податкової накладної;

3) натискуємо комбінацію «Ctrl+B» (уключити напівжирне зображення). Найменування товару в табличній частині податкової накладної Word відформатує напівжирним шрифтом. І тут же відповідне найменування у звичайній накладній теж стане напівжирним.

Аналогічно закладки наслідують більшість параметрів форматування. За деякими винятками. Наприклад, зміна кольору символів у вихідному тексті відразу не вплине на форматування закладки. Проте не все так погано! При будь-якому коригуванні вихідного тексту, при зміні розміру символів, кегля тощо Word оновить закладку. І водночас призначить їй новий колір символів.

Закладки можна створювати не лише в межах одного документа. Word дозволяє впровадити закладку, що посилається на текст іншого документа. Якщо користуватися правою кнопкою миші, то це можна зробити так:

1) відкриваємо два документи;

2) викликаємо меню «Вид»;

3) клацаємо по іконці «Упорядочить все» чи по іконці «Рядом» та робимо так, щоб обидва документи були одночасно видні на екрані;

4) в одному документі виділяємо вихідний текст;

5) утримуючи праву кнопку миші, перетягуємо текст в область іншого документа;

6) відпускаємо праву кнопку миші;

7) із контекстного меню вибираємо «Связать».

І на завершення кілька слів щодо того, де можна застосовувати закладки. Зрозуміло, основне призначення закладок — це створення оновлюваних посилань на різні фрагменти документа. Така можливість незамінна при створенні списку скорочень, переліку використовуваних законодавчих актів тощо. Але це не все. Закладки зручно використовувати для швидкого переміщення в документі. Для цього робимо так:

1) ставимо покажчик миші всередину тексту закладки. У прикладі на рис. 1 це може бути назва «Стол компьютерный С 203СН» у звичайній накладній;

2) викликаємо меню «Вставка», стрічка інструментів набере вигляду, як наведено на рис. 3;

3) у групі «Ссылки» клацаємо лівою кнопкою по іконці «Закладка». Відкриється вікно, зображене на рис. 4. У лівій частині вікна перелічено всі закладки поточного документа;

4) виділяємо потрібну закладку та натискуємо кнопку «Перейти». Word миттєво встановить покажчик миші на текст, який пов’язаний із зазначеною закладкою.

img 3

 

img 4

Такий прийом дозволяє організувати швидку навігацію між різними фрагментами одного великого документа. Ось, стисло, і все.

 

Успішної роботи! Чекаю ваших листів, пропозицій та зауважень на bk@id.factor.ua, nictomkar@rambler.ru або на форумі редакції.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі