Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Посилено відповідальність за підроблення
 марок акцизного збору

Законом України від 18.09.2012 р. № 5283-VI унесено зміни до Кримінального кодексу України, якими посилено відповідальність за підроблення марок акцизного збору.

Згідно зі змінами оновлено ст. 199 ККУ, яка тепер передбачає позбавлення волі на строк від 3 до 7 років за виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою використання при продажу товарів, збуту не лише підроблених грошей, державних цінних паперів або білетів державної лотереї, а й марок акцизного збору чи голографічних захисних елементів.

Ті самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб чи у великому розмірі, караються позбавленням волі на строк від 5 до 10 років із конфіскацією майна.

Нагадаємо, що чинною редакцією ККУ (а саме ст. 216 цього Кодексу) за незаконне виготовлення, підроблення, використання або збут незаконно виготовлених, отриманих або підроблених марок акцизного збору передбачено набагато м’якше покарання — штраф від 500 до 1000 нмдг (від 8500 до 17000 грн.).

(Закон України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за фальшування марок акцизного збору» від 18.09.2012 р. № 5283-VI)

 

Щодо окремих питань, пов’язаних
 з обробкою персональних даних

Державна служба України з питань захисту персональних даних у листі від 20.08.2012 р. № 10/3905-12 нагадала, що всі бази персональних даних відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI (далі — Закон № 2297) підлягають державній реєстрації в порядку, установленому Положенням про Державний реєстр баз персональних даних та порядок його ведення та наказом Мін’юсту «Про затвердження форм заяв про реєстрацію бази персональних даних та про внесення змін до відомостей Державного реєстру баз персональних даних і порядку їх подання» від 08.07.2011 р. № 1824/5.

Водночас ДСЗПД зазначила, що в разі, якщо володільцем бази персональних даних не здійснюється обробка відомостей про інших фізичних осіб (контрагентів, працівників, клієнтів тощо), у нього відсутня база персональних даних.

У такому разі подавати заяву про реєстрацію бази персональних даних, у тому числі надавати відомості про володільця бази персональних даних, який не здійснює обробку персональних даних інших фізичних осіб, Закон № 2297 не вимагає.

Нагадаємо: якщо Президент України підпише Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про захист персональних даних» (щодо вдосконалення правового регулювання в цій сфері)» (на базі законопроекту № 10472-1), то володільця персональних даних буде звільнено від обов’язку реєстрації баз персональних даних, ведення яких пов’язане із забезпеченням та реалізацією трудових відносин.

(Лист ДПСУ «Відносно окремих питань, пов’язаних з обробкою персональних даних» від 20.08.2012 р. № 10/3905-12)

 

ДПСУ нагадала,
що за несвоєчасну сплату ЄП
 та неподання звітності
 штрафуватимуть

ДПСУ в листі від 02.08.2012 р. № 21000/7/17-12/7 оприлюднила свою думку щодо практичного застосування окремих норм Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм» від 24.04.2012 р. № 4834-VI у частині запровадження мораторію на застосування окремих видів фінансової та адміністративної відповідальності до фізичних осіб — підприємців — платників єдиного податку у 2012 році.

Нагадаємо: згідно з п. 4 розд. II «Перехідні положення» Закону № 4834 адміністративні стягнення (штрафи), передбачені ст. 1641 Кодексу України про адміністративні правопорушення за неправильне заповнення у 2012 році платниками єдиного податку Книги обліку доходів та Книги обліку доходів і витрат, не застосовуються.

Водночас податківці зазначили, що вказаний мораторій на застосування штрафних (фінансових) санкцій не поширюється на окремі види відповідальності за порушення чинного законодавства, що застосовуються до фізичних осіб — підприємців — платників єдиного податку, зокрема за несвоєчасну сплату щомісячних авансових внесків єдиного податку, квартальних платежів та неподання або несвоєчасне подання податкової звітності.

(Лист ДПСУ «Щодо застосування адміністративної та фінансової відповідальності до платників єдиного податку — фізичних осіб» від 02.08.2012 р. № 21000/7/17-12/7)

 

Установлено,
як передаватиметься
інформація з РРО
до податкової
в електронному вигляді

Як відомо, відповідно до п. 7 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР суб’єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (далі — РРО), що створюють контрольну стрічку в електронній формі, або електронні контрольно-касові реєстратори, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати до органів ДПС дротовими або бездротовими каналами зв’язку електронні копії розрахункових документів та фіскальних звітних чеків, що містяться на контрольній стрічці в пам’яті РРО або модемів, приєднаних до них.

Також суб’єкти господарювання, які використовують РРО, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, за винятком електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати до органів ДПС дротовими або бездротовими каналами зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або
безготівковій формі, або про обсяг операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, що міститься в їх фіскальній пам’яті.

З метою реалізації зазначених норм Закону про РРО Мінфін наказом від 08.10.2012 р. № 1057 затвердив:

— Вимоги щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних;

— Порядок передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів державної податкової служби.

(Наказ Мінфіну «Про затвердження Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв’язку до органів державної податкової служби» від 08.10.2012 р. № 1057, набере чинності з дня його офіційного опублікування)

 

Викладено в новій редакції
 форму звітності
Ф14-ФСС з ТВП

Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд) від 17.09.2012 р. № 54 (далі — постанова № 54) затверджено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, затвердженого постановою правління Фонду від 18.01.2011 р. № 4 (далі — Порядок № 4).

Оновлення зумовлені змінами до Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду*, внесеними постановою правління Фонду від 31.07.2012 р. № 43 (набули чинності з 14.09.2012 р.). Зокрема, постановою № 43 було зменшено розмір часткової оплати путівки одному із застрахованих батьків (матері або батьку) чи застрахованій особі, яка їх замінює (опікуну, піклувальнику), для лікування дитини в супроводі дорослого за наявності у дитини медичних показань на санаторно-курортне лікування з 20 до 15 %.

* Порядок отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду, затверджений постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 р. № 12.

Водночас форма Звіту про путівки на санаторно-курортне лікування та путівки до дитячих закладів оздоровлення (форма Ф14-ФСС з ТВП) (додаток 2 до Порядку № 4) не передбачала відображення інформації про путівки з частковою оплатою у розмірі 15 %. У зв’язку з цим постановою № 54 викладено у новій редакції форму Звіту про путівки на санаторно-курортне лікування та путівки до дитячих закладів оздоровлення (форма Ф14-ФСС з ТВП). Новою редакцією передбачено відображення кількості та сум часткової сплати виданих застрахованим особам та членам їх сімей путівок на умовах часткової оплати вартості путівок у розмірі 15 %.

Відповідні зміни внесено і до розд. IV Порядку № 4, що регламентує порядок формування Звіту за формою Ф14-ФСС з ТВП.

(Постанова правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності «Про затвердження Змін до Порядку формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 17.09.2012 р. № 54, набере чинності з дня офіційного опублікування, на момент підготовки матеріалу документ опубліковано не було)

 

Роз’яснено, як провести держреєстрацію
 зміни місцезнаходження юрособи

Державна реєстраційна служба України в листі від 01.06.2012 р. № 622-7-25-12 нагадала про набуття з 12.04.2012 р. чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України» від 22.12.2011 р. № 4223-VI, яким, зокрема, викладено в новій редакції ч. 15 ст. 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі — Закон № 755).

Згідно з нововведеннями в разі проведення державної реєстрації змін до установчих документів, які пов’язані зі зміною відомостей про юридичну особу, що відповідно до Закону № 755 зазначаються у виписці з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (далі — Єдиний держреєстр), державний реєстратор, крім документів, передбачених ч. 14 ст. 29 Закону № 755, додатково повинен видати (надіслати поштовим відправленням) заявнику виписку з Єдиного держреєстру.

Перелік відомостей, що зазначаються у виписці з Єдиного держреєстру, установлений ст. 21 Закону № 755, зокрема, уключає інформацію про місцезнаходження юридичної особи.

Ураховуючи внесені до Закону № 755 зміни, державна реєстрація зміни місцезнаходження юридичної особи може бути проведена одним із таких шляхів:

1. Якщо відомості про місцезнаходження юридичної особи містяться в установчих документах юридичної особи, то зміна місцезнаходження здійснюється в порядку, установленому ст. 29 Закону № 755.

2. Якщо відомості про місцезнаходження юридичної особи не містяться в установчих документах юридичної особи, то зміна місцезнаходження здійснюється в порядку, установленому ст. 19 Закону № 755.

(Лист Державної реєстраційної служби України «Щодо зміни місцезнаходження юридичної особи» від 01.06.2012 р. № 622-7-25-12)

 

Порядок зберігання первинних
 бухгалтерських документів

Державна архівна служба України в листі від 13.09.2012 р. № 01.2/2855 нагадала, що згідно з чинним Переліком типових документів та строків їх зберігання* строк зберігання первинних бухгалтерських документів тимчасового зберігання становить 3 роки (за умови завершення податкової перевірки). У разі виникнення спорів (розбіжностей), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах такі документи зберігаються до прийняття остаточного рішення.

* Перелік типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затверджений наказом Головархіву України від 20.07.98 р. № 41.

У новій версії Переліку**, що набере чинності з 01.01.2013 р., передбачено такий самий трирічний строк зберігання первинних бухгалтерських документів тимчасового зберігання за винятком документів, котрі містять інформацію про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, які зберігаються 5 років.

** Перелік типових документів, що створюються під час діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 р. № 578/5.

Строки зберігання починають обчислюватися з 1 січня року, наступного за роком завершення їх діловодством.

Порядок роботи з документами від їх створення в діловодстві до передання на архівне зберігання встановлюють Правила роботи архівних підрозділів органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, затверджені наказом Держкомархіву України від 16.03.2001 р. № 16.

Відповідно до п. 4.5 цих Правил відбір документів, строки зберігання яких закінчились, та складання акта про вилучення цих документів для знищення здійснюються після зведення описів справ підприємства за відповідний період. Зведені описи та акт розглядаються експертною комісією підприємства одночасно. Схвалені комісією описи справ, акти про вилучення для знищення документів разом подаються на розгляд експертно-перевірочної комісії (ЕПК) відповідного державного архіву. Схвалені ЕПК описи справ постійного зберігання, а також погоджені нею описи справ з особового складу та акти про вилучення для знищення документів затверджуються керівником підприємства, після чого підприємство-фондостворювач має право знищувати документи.

(Лист Державної архівної служби України «Щодо строків зберігання первинних бухгалтерських документів тимчасового зберігання підприємств» від 13.09.2012 р. № 01.2/2855)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі