Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Затверджено Порядок надання органами ПФУ
 послуг в електронному вигляді

Правління Пенсійного фонду України постановою від 07.09.2012 р. № 16-1 затвердило Порядок надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді, що визначає механізм надання територіальними органами ПФУ послуг в електронному вигляді, який базується на технологіях віддаленого доступу (веб-технологіях) і автоматизованої передачі та обробки інформації.

Відповідно до цього Порядку надаються такі електронні послуги:

— реєстрація користувачів на веб-порталі;

— доступ до розміщеної на веб-порталі інформації;

— доступ для громадян, застрахованих осіб та страхувальників, у тому числі фізичних осіб — підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, до інформації про стан відомостей щодо застрахованої особи, пенсійних виплат, обробки звіту, поданого в електронному вигляді, стан взаєморозрахунків за зобов’язаннями платника (за умови підтвердження автентичності особи, яка одержує доступ, шляхом реєстрації особи в базі даних веб-порталу);

— взаємодія громадян, застрахованих осіб та страхувальників, у тому числі фізичних осіб — підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, з територіальними органами ПФУ;

— отримання іншої необхідної довідкової інформації (місцезнаходження, телефони територіальних органів ПФУ, новини тощо).

(Постанова ПФУ «Про затвердження Порядку надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді» від 07.09.2012 р. № 16-1. На момент підготовки номера не набрала чинності)

 

Затверджено Реєстр великих платників
 податків на 2013 рік

З метою належної організації роботи органів державної податкової служби з великими платниками податків та на виконання п. 64.7 Податкового кодексу України ДПСУ наказом від 17.09.2012 р. № 837 затвердила Реєстр великих платників податків на 2013 рік.

До зазначеного Реєстру включено 1486 підприємств.

Відповідно до п. 64.7 Податкового кодексу України після включення платника податків до Реєстру великих платників податків та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов’язаний стати на облік у спеціалізованому органі державної податкової служби, який здійснює податковий супровід великих платників податків, з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр.

(Наказ ДПСУ «Про затвердження Реєстру великих платників податків на 2013 рік» від 17.09.2012 р. № 837 набрав чинності з 17 вересня 2012 року)

 

Нацбанк нагадав про зміни в порядку
 обслуговування банками
 зовнішньоекономічних договорів

Національний банк України в листі від 16.08.2012 р. № 29-113/8242 нагадав, що постановою Правління НБУ від 19.07.2012 р. № 308 (набрала чинності з 23.08.2012 р.) унесено зміни, зокрема, до Положення про порядок та умови торгівлі іноземною валютою, затвердженого постановою Правління НБУ від 10.08.2005 р. № 281, якими встановлено, що клієнти банків (юридичні особи та фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності) купують, обмінюють іноземну валюту для проведення розрахунків за торговельними операціями через одного суб’єкта ринку за кожним зовнішньоекономічним договором з нерезидентом. Резидент має право перевести відповідний зовнішньоекономічний договір на обслуговування до іншого суб’єкта ринку. Однак одночасного обслуговування зовнішньоекономічного договору в декількох банках не передбачено.

Крім того, з 01.06.2012 р. набрав чинності Митний кодекс України, який, на думку НБУ, створив законодавчі підстави для широкого використання електронного декларування товарів суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності. Зазначені нововведення, на думку НБУ, спрощують процедуру купівлі, обміну іноземної валюти за поточними торговельними операціями, що здійснюються, зокрема, на підставі інформації з електронних реєстрів митних декларацій без подання до уповноваженого банку митних декларацій на паперових носіях.

Ураховуючи зазначене, НБУ рекомендує уповноваженим банкам повідомити клієнтів про зміну процедури купівлі, обміну іноземної валюти за поточними торговельними операціями та забезпечити відповідно до їх вибору переведення зовнішньоекономічних договорів на обслуговування до одного суб’єкта ринку.

(Лист НБУ «Щодо постанови Правління Національного банку України від 19.07.2012 № 308 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 16.08.2012 р. № 29-113/8242)

 

НБУ роз’яснив нюанси оплати послуг від нерезидента,
 загальна вартість яких перевищує 100 тис. євро

Як відомо, згідно з п. 4 постанови Правління НБУ «Про переказ коштів у національній та іноземній валюті на користь нерезидентів за деякими операціями» від 30.12.2003 р. № 597 (далі — постанова № 597) резиденту для придбання послуг у нерезидента, якщо загальна вартість цих послуг за укладеним між ними договором перевищує 100 тис. євро, необхідно завчасно отримати акт Державного інформаційно-аналітичного центру моніторингу зовнішніх товарних ринків (далі — Держзовнішінформ), що засвідчує відповідність контрактних цін на послуги, які є предметом договору, кон’юнктурі ринку.

Водночас НБУ у своєму листі від 10.09.2012 р. № 28-311/4414-8789 зауважив, що в окремих випадках при виникненні нестандартних ситуацій (наприклад, якщо контрактні ціни нижчі за ціни, що склалися на відповідному ринку, або в разі надання послуги єдиним можливим постачальником на ринку, або якщо послуга має унікальний характер тощо) в актах Держзовнішінформу вживаються такі формулювання, як: «ціни (вартість послуг) відповідають кон’юнктурі ринку», «ціни відповідають тарифам компанії, а отже, відповідають кон’юнктурі ринку», «ціни є нижчими від ринкових».

Ураховуючи викладене, НБУ роз’яснив, що акти Держзовнішінформу щодо наведених вище формулювань вважаються такими, які згідно з п. 4 постанови № 597 засвідчують відповідність контрактних цін на послуги, що є предметом договору, кон’юнктурі ринку, а отже, на загальних підставах повинні братися банками до уваги при визначенні правомірності оплати резидентами послуг нерезидентів за зовнішньоекономічними договорами на суму понад 100 тис. євро.

(Лист НБУ «Про виконання вимог постанови № 597» від 10.09.2012 р. № 28-311/4414-8789)

 

Виставляти на вітрину
сигарети можна,
рекламувати — ні!

17 вересня 2012 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» від 22.09.2011 р. № 3778-VI, відповідно до якого забороняються будь-яка реклама і стимулювання продажу тютюнових виробів, знаків для товарів та послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, зокрема:

розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби в місцях, де ці вироби реалізуються чи надаються споживачу, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, за винятком одного плаката розміром не більше 40 х 30 см на одне місце торгівлі, в якому надається текстова інформація про наявні у продажі тютюнові вироби та ціни на них;

розміщення інформації щодо тютюнових виробів, знаків для товарів та послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, у місцях роздрібної торгівлі.

Ураховуючи двозначність наведеного формулювання, суб’єкти господарювання побоюються, що їм доведеться повністю прибрати тютюнові вироби з вітрин. На думку голови Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів Сергія Орєхова, яку висловлено ним в інтерв’ю газеті «Урядовий кур’єр» від 07.09.2012 р. № 161, такі побоювання є безпідставними. Адже Закон, про який ідеться, не містить норм, які б забороняли розміщення пачок сигарет на вітрині торговельних точок .

До того ж в Україні споживача, зокрема тютюнових виробів, наділено певними правами, що мають на меті забезпечити його обізнаність про продукцію, яку він бажає придбати. Мета такої інформації, що надається у тому числі і шляхом демонстрування товару на вітрині, — повідомити про наявний асортимент продукції, її споживчі характеристики, вартість товару на ціннику, виробника тощо. При цьому і зовнішній вигляд, і упаковка тютюнових виробів мають повністю відповідати вимогам законодавства. Тож виставляти на вітрину сигарети можна, рекламувати — ні.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі