Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про надання приватним підприємцем послуг з перевезення на таксі

Редакція БТ
Бухгалтерський тиждень Грудень, 2008/№ 48
Друк
Лист від 04.11.2008 р. № 9732/25-1/10-08, 9316

ПОСЛУГИ ТАКСІ

надає приватний підприємець — Мінтранс і Держпідприємництва роз’яснюють

 

Лист Міністерства транспорту і зв’язку України від 30.10.2008 р. № 9732/25-1/10-08

Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 04.11.2008 р. № 9316

«Про надання приватним підприємцем послуг з перевезення на таксі»

 

Листи

, що коментуються, присвячено питанням надання приватним підприємцем послуг з перевезення на таксі. Цим відомствам було поставлено два запитання, відповісти на які і зроблено спробу в листах.

1. Перереєстрації автомобіля

. Уявімо ситуацію: фізична особа реєструється приватним підприємцем, щоб надавати послуги з перевезення у таксі. Для цих цілей приватний підприємець використовуватиме власний легковий автомобіль, який він переобладнав під таксі. Нагадаємо, що згідно зі ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 р. № 2344-III (далі — Закон № 2344) таксі — легковий автомобіль, обладнаний розпізнавальним ліхтарем оранжевого кольору, який установлюється на даху автомобіля, діючим таксометром, сигнальним ліхтарем із зеленим та червоним світлом, розташованим у верхньому правому кутку лобового скла, і який має нанесені композиції з квадратів, розташованих у шаховому порядку на дверцятах автомобіля з лівого та правого боків, призначений для надання послуг з перевезення пасажирів та їхнього багажу в індивідуальному порядку.

Чи обов’язкова в цьому випадку перереєстрація такого автомобіля в ДАІ з метою проставляння в техпаспорті відмітки «таксі»?

Законодавство вимагає, щоб

при держреєстрації легкових автомобілів у реєстраційних документах проставляли відмітку про їх призначення згідно з документами виробника, зокрема «таксі» (сьомий абзац ст. 19 Закону № 2344). Інакше кажучи, якщо на момент держреєстрації автомобіля відомо, що він використовуватиметься як таксі, то в реєстраційних документах буде зроблено відповідну відмітку.

А якщо на момент реєстрації, як в описаній ситуації, це невідомо? Зміну призначення автомобіля не названо як підставу для перереєстрації у

Правилах державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок, затверджених постановою КМУ від 07.09.98 р. № 1388. З цим згоден і Мінтранс. Для підтвердження своїх слів автори листа посилаються також на абзац восьмий ст. 19 Закону № 2344, згідно з яким зареєстровані легкові автомобілі, які обладнуються устаткуванням для роботи як таксі та мають ліцензійну картку, державній перереєстрації не підлягають.

Водночас згідно зі

ст. 9 Закону України «Про ліцензування певних видів підприємницької діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III ліцензійна картка на таксі надається за умови підтвердження в установленому порядку відповідності його облаштування вимогам визначення «таксі»*.

* Її видають Головавтотрансінспекція та відповідні територіальні управління.

З посиланням на

ст. 23 Закону № 2344 Мінтранс зауважив, що на таксі, яке за результатами державного технічного огляду відповідає нормативним вимогам до технічного стану, видається талон про проходження державного технічного огляду з відміткою «таксі».

З цього можна дійти висновку, що в описаній ситуації достатньою є наявність відмітки «таксі» лише в талоні про проходження техогляду. Проставляти таку відмітку в техпаспорті не потрібно

.

Ураховуючи, що Держпідприємництва у своєму

листі на це запитання не відповів, а направив за роз’ясненнями до Мінтрансу, при видачі ліцензій роз’яснення цього органу має бути враховано.

2. Техогляд автомобілів і медогляд водіїв

. При наданні послуг з перевезення пасажирів на таксі згідно з п. 4 Ліцензійних умов** ліцензіати зобов’язані, зокрема:

— забезпечити проведення медичного контролю стану здоров’я водіїв шляхом дотримання

Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом МОЗ, МВС від 05.06.2000 р. № 124/345, з проведенням таких медичних оглядів у спеціально відведеному для цього приміщенні. При цьому щозмінний передрейсовий та післярейсовий медичні огляди проводяться лікарями або середніми медичними працівниками, які здійснюють медичний контроль обслуговування водіїв підприємств, установ, організацій. Медичні працівники мають право проводити зазначені медичні огляди після періодичного (1 раз на три роки) навчання методам їх проведення в Українському медичному центрі безпеки дорожнього руху та його філіях відповідно до Порядку навчання медичних працівників методам проведення передрейсових (післярейсових) медичних оглядів водіїв транспортних засобів, затвердженого наказом МОЗ України від 28.11.97 р. № 339;

— забезпечувати проведення

перевірки технічного стану, технічного обслуговування та ремонт транспортних засобів відповідно до статей 22, 23, 25 — 27 Закону № 244 та інструкцій заводів-виробників дорожніх транспортних засобів і відповідно до Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затвердженого наказом Мінтрансу від 30.03.98 р. № 102.

** Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», затверджені спільним наказом Держпідприємництва та Мінтрансу від 01.02.2008 р. № 9/119.

Питання полягає в тому

, чи має право фізична особа — підприємець виконати вимоги Ліцензійних умов щодо передрейсового технічного огляду автомобіля та медичного огляду водія шляхом укладення договору на надання відповідних послуг зі сторонньою організацією.

На думку Мінтрансу, забезпечення ліцензіатом

Ліцензійних умов можливе за наявності власної чи орендованої матеріально-технічної бази для проведення техобслуговування, ремонту, перевірки техстану автотранспортних засобів, забезпечення проведення медогляду водіїв або за умови укладення відповідних договорів про придбання таких послуг. З цього можна дійти висновку, що Мінтранс не заперечує проти того, щоб силами сторонніх організацій забезпечувалися не лише проведення техобслуговування, ремонту, перевірка техстану, а також і медогляд водіїв.

Держпідприємництва заглибився в це питання набагато більше, однак зрештою дійшов аналогічних висновків. При цьому автори

листа підкреслили, що згідно з п.п. 7.8.3 Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов* відсутність договору на отримання послуг з проведення технічного обслуговування, та (або) ремонту автомобільних транспортних засобів, та (або) перевірки технічного стану автомобільних транспортних засобів, та (або) забезпечення проведення щозмінного передрейсового та післярейсового медичного огляду водіїв, та (або) місця зберігання транспортних засобів або незабезпечення ліцензіатом отримання цих послуг відповідно до укладених договорів (для автомобільних перевізників, які не мають власної або орендованої матеріально-технічної бази та штатних спеціалістів) вважається неможливістю ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов.

* Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України «Про автомобільний транспорт», затверджений спільним наказом Держпідприємництва та Мінтрансу від 01.02.2008 р. № 10/120.

А це, як відомо, може стати

підставами для анулювання ліцензії.

Таким чином, приватний підприємець, який надає послуги з перевезення таксі, за відсутності власної чи орендованої технічної бази, може забезпечити виконання

Ліцензійних умов у частині: (1) забезпечення проведення перевірки техстану, техобслуговування і ремонту транспортних засобів; (2) забезпечення проведення медогляду водіїв, уклавши договір зі сторонніми організаціями. Так:

— перевірку

техстану транспортних засобів мають здійснювати механіки та слюсарі (штатні працівників або згідно з договором із суб’єктами господарювання). Ці фахівці повинні мати кваліфікацію, вимоги до якої визначено в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженому наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. № 336, і в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, Випуск № 69 «Автомобільний транспорт», затвердженому наказом Мінтрансу від 14.02.2006 р. № 136;

договори про техобслуговування і ремонт автотранспортних засобів укладають згідно з вимогами цивільного законодавства (ст. 25 Закону № 2344), на чому наголосив Держпідприємництва в листі, що коментується;

— що стосується договорів про медогляд працівників, то Держпідприємництва з посиланням на ст. 46 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.93 р. № 3353-XII зауважив, що для медичного контролю обслуговування водіїв та їх оздоровлення підприємствами, установами, організаціями при чисельності водіїв менше 100 осіб укладаються договори на їх медичне обслуговування з територіальними медичними закладами.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць