Теми статей
Обрати теми

Про сферу дії Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

Редакція БТ
Роз'яснення

Сфера дії Закону про перевірки:

чергові роз’яснення держорганів

 

Сферу дії

Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V (далі — Закон про перевірки*) описано у ст. 2 цього Закону . Однак скласти точний перелік контролюючих органів, що мають керуватися нормами Закону про перевірки, дуже важко**. Свою точку зору на вирішення цього питання державні органи викладають у вигляді листів. Так, раніше вже висловилися одинадцать контролюючих органів***. Тепер стала зрозуміла позиція ще одинадцяти.

* Див. додаток «Документи» // «БТ», 2007, № 46.

** Докладніше про це ми писали у статті «Загальні правила перевірок» // «БТ», 2007, № 46, с. 42.

*** Див. ком. «На кого поширюється Закон про перевірки — думка різних органів» // «БТ», 2007, № 46, с. 5 і ком. «Закон про перевірки — 7 нових роз’яснень» // «БТ», 2007, № 49, с. 5.

 

Контролюючий орган

Реквізити листа

Основний висновок

1

2

3

Не керуватимуться Законом про перевірки

1. Фонд соціального захисту інвалідів

Від 22.10.2007 р. № 1/6-449

Фонд вважає, що ні він, ні його територіальні підрозділи не здійснюють державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності. Отже,

Законом про перевірки вони не керуватимуться

2. Міністерство праці та соціальної політики України

Від 08.11.2007 р. № 8426/0/14-07/020

У

листі, адресованому Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, звертається увага, що сфери господарської діяльності, за якими здійснюється державний нагляд (контроль), визначено частиною 3 ст. 19 Господарського кодексу України. При цьому не передбачено здійснення державного контролю та нагляду за господарською діяльністю суб’єктів господарювання у сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування

3. Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Від 12.12.2007 р. № 01-14-2696

Фонд «послухався» Мінпраці і, посилаючись на його

лист від 08.11.2007 р. № 8426/0/14-07/020 (див. вище), роз’яснив, що дія Закону про перевірки на Фонд не поширюється

4. Державний комітет фінансового моніторингу України

Від 02.10.2007 р. № 6914/0800-4

Держфінмоніторинг вважає, що дія

Закону про перевірки на його діяльність не поширюється, оскільки Комітет не наділено правом здійснювати нагляд за діяльністю суб’єктів первинного фінансового моніторингу

5. Антимонопольний комітет України

Від 05.10.2007 р. № 21-294/08-6479

Цей орган справедливо зауважив: відповідно до

ст. 2 Закону про перевірки дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають при здійсненні державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції. Отже, контроль, здійснюваний Антимонопольним комітетом, під сферу дії Закону про перевірки не підпадає

6. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку

Від 31.10.2007 р. № 10/03/18599/31

ДКЦПФР роз’яснила, що

Закон про перевірки не поширюється на контроль (нагляд), здійснюваний Комісією. Так, ст. 2 Закону про перевірки визначено, що дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають при здійсненні контролю за діяльністю суб’єктів господарювання на ринку фінансових послуг. А відповідно до абз. 6 ч. 1 ст. 1 Закону про фінпослуги* до ринків фінансових послуг належать професійні послуги на ринках операцій з цінними паперами

Керуватимуться Законом про перевірки

7. Міністерство охорони навколишнього природного середовища України

Від 26.10.2007 р. № 11682/19/10-07

Цей орган визнав, що сфера дії

Закону про перевірки поширюється на контроль (нагляд), що здійснюється спеціальними підрозділами та керівними органами Мінприроди

8. Міністерство охорони здоров’я України

Від 25.10.2007 р. № 14.13/64

Міністерство охорони здоров’я роз’яснило, що регламентація

Закону про перевірки поширюється на контроль, здійснюваний Міністерством охорони здоров’я у сфері господарської діяльності. При цьому зазначений орган опрацьовує свої нормативно-правові акти з метою приведення їх у відповідність до норм Закону про перевірки

9. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії

Від 13.12.2007 р. № 01/10-2776

Держенергонагляд визнав для себе обов’язковість положень

Закону про перевірки. У своєму листі він також звернув увагу на такий важливий момент: відмова особи, яка здійснює перевірку, від підпису в журналі є підставою для недопущення її до проведення перевірки

Не дали чіткої відповіді

10. Державний департамент нагляду за дотриманням законодавства про працю Міністерства праці та соціальної політики України

Від 25.10.2007 р. № 013-1636-32

Держнаглядпраці зауважив, що

Закон про перевірки поширюється на його діяльність лише в частині, яка не суперечить Конвенціям Міжнародної організації праці 1947 р. № 81 і 1969 р. № 129. Зазначимо, що Конвенція МОТ № 81 наділяє інспекторів праці правом безперешкодно приходити без попереднього повідомлення та в будь-який час доби на будь-яке підприємство, охоплюване контролем інспекції, а також правом здійснювати будь-які перевірки, контроль та розслідування, які вони можуть визнати необхідними. Тому не зовсім зрозуміло, як співвідноситимуться норми Закону про перевірки з положеннями Конвенцій МОТ. Найімовірніше, Держнаглядпраці просто ігноруватиме вимоги Закону про перевірки, посилаючись на те, що вони суперечать Конвенції

11. Міністерство внутрішніх справ України

Від 20.11.2007 р. № 18265/Св

МВС так і не відповіло на поставлене запитання, чи поширюється на нього

Закон про перевірки. Ми вважаємо, що відповідно до ст. 2 Закону про перевірки дія цього Закону не поширюється на МВС лише при здійсненні оперативно-розшукової діяльності, дізнання і досудового слідства. У всіх інших випадках органи МВС мають дотримуватися норм Закону про перевірки

* Закон України «Про фінансові послуги і державне регулювання ринків фінансових послуг» від 12.07.2001 р. № 2664-III.

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі