Теми статей
Обрати теми

Як організувати Куточок покупця при торгівлі продуктами харчування та непродовольчими товарами

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Як організувати Куточок покупця при торгівлі продуктами харчування та непродовольчими товарами

 

Підприємство відкриває магазин, в якому здійснюватиметься торгівля продуктами харчування та непродовольчими товарами. Підкажіть, як оформити Куточок покупця і чи потрібно десь реєструвати Книгу відгуків та пропозицій?

(м. Луганськ)

 

Основним документом, яким регулюються відносини між суб’єктами торговельної діяльності та покупцями, є

Закон України «Про захист прав споживачів» у редакції від 01.12.2005 р. № 3161-IV (далі — Закон про права споживачів).

Вимогу про розміщення для покупців на видному і доступному місці Куточка покупця передбачено

п. 10 Порядку здійснення торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою КМУ від 15.06.2006 р. № 833 (далі — Порядок № 833). Куточок покупця повинен містити:

— відомості про найменування власника чи уповноваженого ним органу;

— Книгу відгуків та пропозицій;

— адреси та номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.

Широка спеціалізація магазину (торгівля продуктами харчування та непродовольчими товарами) передбачає дотримання й інших нормативних документів, що регулюють такі види торговельної діяльності (див. табл.).

Правил роздрібної торгівлі продовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції від 11.07.2003 р. № 185 (далі — Правила № 185);

Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Мінекономіки від 19.04.2007 р. № 104 (далі — Правила № 104).

 

Спеціалізація

Що ще має містити Куточок покупця

Примітка

Продукти харчування

Витяг із Правил № 185 (п. 19)

Обсяг витягів не регламентовано, тому підприємство може його регулювати. Якщо підприємство торгує певною групою товарів, то, як варіант, можна помістити розділ стосовно певної групи товарів

Непродовольчі товари

Додаткових вимог немає*

* До набрання чинності Правилами № 104 їх попередники вимагали наявності в Куточку покупця:

— відомостей про особливості продажу окремих груп непродовольчих товарів;

— переліків сезонних товарів, гарантійні терміни щодо яких обчислюються з початку відповідного сезону; переліків товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню); переліків товарів, з яких створюється обмінний фонд (відповідно додатки 1, 2, 3 до постанови КМУ від 19.03.94 р. № 172);

— витягу зі статті 8 «Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості» Закону України «Про захист прав споживачів» у редакції від 01.12.2005 р. № 3161-IV.

 

У законодавстві можна знайти нормативні документи, що регулюють і більш вузькі види діяльності, наприклад торгівлю нафтопродуктами чи антикварними речами. Тому, вирішивши зайнятися певним видом діяльності, потрібно промоніторити, чи немає для нього якихось специфічних вимог.

Що стосується органів, які захищають споживачів, то на сьогодні їх перелік чималий. Зокрема, до нього включено: спеціально уповноважений орган у сфері захисту прав споживачів, місцеві держадміністрації, органи та установи, що здійснюють санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, суди (

ч. 3 ст. 5 Закону про права споживачів).

Спеціально уповноваженим органом у сфері захисту прав споживачів є Державний комітет України з питань технічного регулювання та споживчої політики — Держспоживстандарт (

Указ Президента від 18.03.2003 р. № 225/2003). Тому перш за все в Куточку покупця потрібно зазначити адресу і телефони територіального органу Держспоживстандарту. А далі з наведеного вище списку можна вибрати органи, інформацію про які й зазначити. Рекомендуємо включити інформацію про відповідний підрозділ держадміністрації та територіальне відділення санепідемслужби.

Що стосується

Книги відгуків та пропозицій (далі — Книга), то її форму наведено в додатку 1 до Інструкції про Книгу відгуків та пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування, затвердженої наказом МЗЕЗторгу України від 24.06.96 р. № 349 (далі — Інструкція № 349).

На титульному аркуші

Книги є реквізит «Реєстраційний номер» і графа, в якій потрібно зазначити посаду відповідальної особи органу, що зареєстрував Книгу, і в якій передбачено підпис такої особи. Таким органом є сам суб’єкт господарювання, який має забезпечити Книгами всі свої торговельні точки (п. 17 Інструкції № 349). Книги має бути пронумеровано, прошнуровано, а також засвідчено підписом керівника та печаткою суб’єкта господарювання. І до жодних органів для реєстрації Книги звертатися не потрібно.

Цікаво, що

Інструкція № 349 визначає Книгу як документ суворої звітності, при цьому строк зберігання закінченої Книги становить один рік.

Відсутність

Книги або недотримання порядку її ведення вважається порушенням правил торгівлі. За таке порушення передбачено адмінштраф за ст. 155 Кодексу про адміністративні правопорушення в розмірі від 1 до 10 нмдг* (від 5 до 27 нмдг при повторному порушенні протягом року). Штраф накладається на працівника торгівлі (вважаємо, що мається на увазі завідувач, керуючий торговельною точкою тощо) або на підприємця, якщо він самостійно здійснює торгівлю. Такий адмінштраф застосовується і за відсутність на торговельному об’єкті Куточка покупця або за оформлення його з порушеннями.

* Неоподатковуваний мінімум доходів громадян (17 грн.).

 

Олег ЧЕФРАНОВ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі