Теми статей
Обрати теми

При поверненні передоплати за рекламні послуги виконавець має право зменшити зобов’язання щодо податку з реклами

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

При поверненні передоплати за рекламні послуги виконавець має право зменшити зобов’язання щодо податку з реклами

 

У січні 2008 року у нас не було виручки, і відповідно зобов’язання щодо податку з реклами не виникли. Однак наприкінці січня одному замовнику довелося повернути передоплату, сплачену ним у грудні 2007 року.

Підкажіть, будь ласка, чи можна в такій ситуації сторнувати суму податку з реклами? Чи можна у звіті за січень 2008 року показати суму податку зі знаком «мінус»?

(м. Запоріжжя)

 

Так, сторнувати суму податкового зобов’язання щодо податку з реклами не тільки можна, але й потрібно.

Згідно з

Декретом КМУ «Про місцеві податки і збори» від 20.05.93 р. № 56-93 (далі — Декрет) об’єктом оподаткування для податку з реклами є вартість послуг з установлення та розміщення реклами. Аналогічний об’єкт оподаткування** зазначено і в Положенні про податок з реклами, затвердженому рішенням Запорізької міськради XXIV скликання від 25.09.2002 р. № 11.

** Щоправда, сюди включено ще й вартість послуг з установлення та розміщення реклами, виконаних господарським способом, що, на нашу думку, суперечить нормам Декрету.

Податок з реклами сплачується замовником виконавцю у складі вартості рекламних послуг. Отже, у грудні 2007 року при отриманні передоплати у виконавця виникло податкове зобов’язання щодо податку з реклами. За фактом повернення передоплати об’єкт для обкладення цим податком перестав існувати — послуги з установлення та розміщення реклами так і не буде надано. У зв’язку з цим виконавець має повне право на сторнування суми раніше нарахованого податкового зобов’язання щодо податку з реклами.

Те, що в січні 2008 року у підприємства не було надходжень у вигляді виручки від реалізації рекламних послуг, не повинне позбавляти його права на зменшення суми податку з реклами. У цьому випадку підприємству нічого не залишається, як показати в

Податковому розрахунку податку з реклами суму утриманого податку зі знаком «мінус».

Водночас податкові органи на місцях навряд чи погодяться з таким порядком заповнення і, найімовірніше, запропонують подати уточнюючий розрахунок до Податкового розрахунку податку з реклами за грудень 2007 року (місяць, в якому було отримано передоплату). Дані уточнюючого розрахунку проводяться по особовому рахунку платника на дату його надання (тобто приблизно до 20 лютого 2008 року), тому бюджет від такого порядку виправлення нічого не втрачає. Якщо такий варіант зменшення податкового зобов’язання буде запропоновано вам податковими органами на місцях, то ви повинні враховувати, що, незважаючи на його привабливість, він не зовсім правильний за своєю сутністю: за грудень 2007 року ви правильно відобразили суму податку, тому коригувати її не потрібно. У зв’язку з цим, погоджуючись на подібний порядок виправлення, ви обов’язково до уточнюючого розрахунку маєте додати пояснювальну записку, що коригування пов’язане з поверненням у січні 2008 року замовнику передоплати за рекламні послуги в такій сумі. Цим ви убезпечите себе в майбутньому від можливих запитань перевіряючих.

 

Жанна СЕМЕНЧЕНКО

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі