Податок з реклами та екозбір:
як подавати звітність при «нестабільному» об’єкті оподаткування
Лист Державної податкової адміністрації України від 07.12.2007 р. № 15310/5/15-0516
«Про окремі питання оподаткування»
Лист
ДПАУ, що коментується, присвячено питанням звітності стосовно деяких податків.1. Податок з реклами.
Є чимало суб’єктів господарювання, які надають рекламні послуги від часу до часу. І в них виникає таке запитання: як часто слід подавати Податковий розрахунок податку з реклами, а точніше, чи потрібно його подавати, якщо у звітному періоді немає об’єкта для нарахування податку? На нормативному рівні це питання не врегульоване.Автори
листа, що коментується, вважають: якщо підприємство у звітному періоді не займається рекламною діяльністю, але зареєстроване в органах податкової служби як платник податку з реклами, то воно має подавати розрахунок податку з реклами у відповідні строки.Безпечний варіант — урахувати думку ДПАУ, адже штрафи за неподання звітності в цьому випадку більше ніж реальні.
Водночас тут є аргументи і «проти». У місцевих положеннях про рекламу платниками цього податку часто названо осіб, які надають послуги з розміщення та розповсюдження реклами. Якщо ж такі послуги суб’єкт господарювання не надає, то і платником податку він не є. Отже, і розрахунок подавати не потрібно. Адже погодьтеся: керуючись логікою представників податкових органів, можемо опинитися в ситуації, коли підприємство, одного разу надавши послугу з розміщення реклами, змушене буде подавати звітність з податку «до кінця днів».
2. Розрахунок екозбору.
Запитання аналогічне: чи потрібно подавати Податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища (далі — Розрахунок екозбору) за квартали, коли підприємство не здійснювало викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин, скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти, не розміщувало відходи (тобто за квартали, в яких не виникав об’єкт оподаткування).Як зазначають автори листа, особливість
Розрахунку екозбору полягає в тому, що його складають наростаючим підсумком з початку року. А це означає, що подавати його доведеться як мінімум до кінця року, в якому виник об’єкт оподаткування. Наприклад, підприємство орендувало автомобіль (і відповідно використовувало паливо для його заправлення) протягом квітня — травня 2007 року. Незважаючи на те що об’єкт обкладення екозбором виник лише у другому кварталі 2007 року, Розрахунок екозбору доведеться подавати за півріччя 2007 року, 9 місяців 2007 року та за 2007 рік.Про заповнення цієї форми звітності та виправлення в ній помилок ви можете прочитати у
статтях «Розрахунок екозбору: як заповнити оновлену форму» // «БТ», 2007, № 24, с. 15; «Розрахунок екозбору: виправлення помилок» // «БТ», 2007, № 30, с. 19.3. Декларація з податку на прибуток за 11 місяців.
Автори листа висловили свою думку, чи повинні подавати 11-місячну декларацію окремі категорії платників податку на прибуток. Висновки такі:— подавати таку звітність
повинні, зокрема, постійні представництва нерезидентів, неприбуткові установи, учасники договору спільної діяльності (уповноважені вести облік);— цю звітність
не подають підприємства, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції.У
статті «Декларація з податку на прибуток: звітуємо за 11 місяців 2007 року» // «БТ», 2007, № 47, с. 15 ми дійшли аналогічних висновків.