Теми статей
Обрати теми

Об'єкт податку з реклами

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Об'єкт податку з реклами

 

Підприємство для своїх замовників виготовляє картки поповнення інтернет-рахунка, на яких, крім правил користування, розміщується інформація про виробника інтернет-послуг (назва, адреса, телефони). Чи потрібно в цьому випадку нараховувати податок з реклами?

(м. Харків)

 

Об’єктом для нарахування податку з реклами є вартість послуг за установлення та розміщення реклами. Згідно зі

ст. 1 Закону про рекламу* рекламою є інформація про особу чи товар, поширена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких осіб чи товару.

* Закон України «Про рекламу» від 03.07.96 р. № 270/96-ВР.

Як зазначено в

п. 2 ст. 2 Закону про рекламу , його дія не поширюється на відносини, пов’язані з розповсюдженням інформації, обов’язковість розміщення та оприлюднення якої визначено іншими законами України.

У свою чергу, обов’язковість зазначення такого роду інформації передбачено

п. 1 ст. 15 Закону про захист прав споживачів**. Зокрема, споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого та компетентного вибору. Інформація про продукцію не вважається рекламою.

** Закон УРСР «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII.

Серед іншої інформації (назва товару, дані про властивості товарів, ціну, дату виготовлення тощо), що включається до поняття «інформація про продукцію», у

ст. 15 Закону про захист прав споживачів названо «найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо приймання претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування».

Згідно з

п. 2 ст. 15 Закону про захист прав споживачів інформація про продукцію доводиться до відома споживачів виробником (виконавцем, продавцем) у супровідній документації, доданій до продукції, на етикетці, а також у маркуванні чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів продукції чи в окремих сферах обслуговування.

Як бачимо, інформація про виробника послуг (назва, адреса, телефони), що наноситься на картки поповнення інтернет-рахунка, цілком вписується в поняття «інформація про продукцію». А оскільки так, то вартість послуг з її розміщення на матеріальних носіях — картках не є об’єктом для нарахування податку з реклами.

Крім того, на етапі виробництва інтернет-карток ми взагалі б не говорили про виникнення об’єкта обкладення податком з реклами навіть у тому випадку, якщо, крім інформації про продукцію, буде нанесено рекламну інформацію. Справа в тому, що згідно зі

ст. 11 Декрету КМУ «Про місцеві податки і збори» від 20.05.93 р. № 56-93 об’єктом податку з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами***. У свою чергу, підприємство-виготівник надає лише послуги з виготовлення карток. Подальший продаж інтернет-карток, а отже, і розміщення реклами, яку на них нанесено, здійснюється не виготівником карток, а замовником шляхом продажу карток покупцям.

*** Причому саме такий об’єкт передбачено і в Положенні про сплату податку з реклами, що діє у м. Харкові.

 

Вікторія ЗМІЄНКО

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі