Теми статей
Обрати теми

Якщо передоплату отримано в середині місяця, а податкову накладну виписано наприкінці місяця...

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Якщо передоплату отримано в середині місяця, а податкову накладну виписано наприкінці місяця...

 

Нашому підприємству в середині місяця перераховано грошові кошти в сумі 2700 грн. (у тому числі ПДВ — 450 грн.) у рахунок передоплати за товар. Податкову накладну за цією операцією ми виписали тільки наприкінці місяця. Чи є це помилкою?

(м. Львів)

 

Так, у загальному випадку це є помилкою

.

Податкова накладна складається в момент виникнення податкових зобов’язань продавця у двох примірниках (

п.п. 7.2.3 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР; далі — Закон про ПДВ). У нашому випадку датою виникнення податкових зобов’язань є дата отримання продавцем передоплати від покупця за товари (п.п. 7.3.1 Закону про ПДВ). Отже, податкова накладна виписується при отриманні передоплати від покупця.

Однак якщо здійснювана поставка має безперервний характер, тобто з цим контрагентом у вас укладено договір на періодичні поставки товарів, у такому разі податкове законодавство дозволяє виписувати податкову накладну не на кожну таку поставку, а за період, визначений у договорі. Так, згідно з

п. 17 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 165, у разі здійснення поставки товарів (послуг), що має безперервний або ритмічний характер при постійних зв’язках з покупцем, покупцю може бути виписано зведену податкову накладну виходячи з визначеної в договорі періодичності оплати поставленої продукції (один раз на п’ять днів; один раз на десять днів тощо), але не рідше одного разу на місяць і не пізніше останнього дня місяця. При цьому до зведеної податкової накладної обов’язково додається реєстр товарно-транспортних накладних чи інших відповідних супровідних документів, згідно з якими здійснено поставку товарів (послуг).

Інакше кажучи, якщо ваше підприємство поставляє своєму покупцю товар регулярно, то можна виписати зведену податкову накладну наприкінці місяця.

Але

якщо поставка товарів має разовий характер, то несвоєчасне виписування податкової накладної є порушенням податкового законодавства. За це порушення керівника та посадових осіб підприємства-продавця може бути притягнено до відповідальності у вигляді адмінштрафу в розмірі від 85 грн. до 170 грн. (ст. 1631 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-Х). Протокол про адміністративне правопорушення складається посадовою особою податкової служби. Після оформлення та підписання протоколу формується справа про адміністративне правопорушення для направлення до суду. І лише суд може винести рішення про накладення адмінштрафу.

 

Юлія ЛІТВІНЕНКО

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі