Теми статей
Обрати теми

Щодо надання роз’яснень постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 955

Редакція БТ
Лист від 04.11.2008 р. № 3802-19/125

ЛІКИ:

Мінекоміки роз’яснює механізм держрегулювання цін на них

 

Лист Міністерства економіки України від 04.11.2008 р. № 3802-19/125

«Щодо надання роз’яснень постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 р. № 955»

 

У листі, що коментується, Мінекономіки надав роз’яснення з питань практичного застосування норм

постанови КМУ від 17.10.2008 р. № 955 «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення»* (далі — постанова № 955). Нагадаємо, що нею запроваджено додаткові заходи щодо регулювання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення (далі — ліки). Так, якщо раніше (до 06.11.2008 р. — дати набрання чинності постановою № 955) держрегулюванню підлягали тільки ціни на ліки, уключені до Переліку вітчизняних та імпортних лікарських засобів та виробів медичного призначення, ціни на які підлягають державному регулюванню, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я від 03.12.2001 р. № 480/294 (далі — Перелік № 480), то тепер регулюються ціни і на ліки, уключені до Національного переліку основних лікарських засобів та виробів медичного призначення, затвердженого постановою КМУ від 29.03.2006 р. № 400 (далі — Перелік № 400).

* Див. калейдоскоп документів «Стабілізація аптечних цін: опт — до 15 %, роздріб — до 35 %» // «БТ», 2008, № 45, с. 11.

У таблиці наведено

граничний розмір надбавок (націнок) на ліки до і після набрання чинності постановою № 955:

 

Вид ліків:

До 06.11.2008 р.

З 06.11.2008 р.

постачальницько-збутова

торговельна (роздрібна)

постачальницько-збутова

торговельна (роздрібна)

Уключено до Переліку № 480

Вільні ціни

35 % (при реалізації населенню)

10 %

15 %

Уключено до Переліку № 400

Вільні ціни

15 %

35 %

 

Що стосується ліків, які придбаваються

державними та комунальними закладами охорони здоров’я за бюджетні кошти, то для них граничні торговельні та/або постачальницько-збутові надбавки (націнки) не можуть перевищувати 10 % оптової ціни виробника (митної вартості) з урахуванням знижок як до 06.11.2008 р., так і після цієї дати. Зауважимо також, що Перелік лікарських засобів вітчизняного та іноземного виробництва, які можуть закуповувати заклади і установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, затверджено постановою КМУ від 05.09.96 р. № 1071.

Отже, ціна на ліки, уключені до

Переліку № 400 (img 1), визначається за формулою:

img 2

де img 3— оптова ціна виробника (митна вартість);

img 4— постачальницько-збутова надбавка (націнка),

граничний розмір якої становить 15 % від оптової ціни виробника (митної вартості);

img 5— торговельна (роздрібна) надбавка (націнка),

граничний розмір якої становить 35 % від оптової ціни виробника (митної вартості).

Як бачимо, і для оптовиків, і для роздрібних аптек гранична надбавка (націнка) обчислюється від оптової ціни виробника (митної вартості). У результаті, як зазначено в

листі, що коментується, сумарна націнка на ліки, включені до Переліку № 400, для всього ланцюжка продавців не може перевищувати 50 % від оптової ціни виробника (митної вартості).

Ціна на ліки, включені до

Переліку № 480 (img 6), визначається за формулою:

img 7

де img 8 — постачальницько- збутова надбавка (націнка),

граничний розмір якої становить 10 % від оптової ціни виробника (митної вартості);

img 9— торговельна (роздрібна) надбавка (націнка),

граничний розмір якої становить 15 % від оптової ціни виробника (митної вартості).

У результаті

сумарна націнка на ліки, уключені до Переліку № 480, для всього ланцюжка продавців не може перевищувати 35 % від оптової ціни виробника (митної вартості).

Приклад

. Припустимо, оптова ціна виробника на ліки «А», які включено до Переліку № 400 і не названо в Переліку № 480, становить 50 грн.

Для таких ліків максимальна постачальницько-збутова націнка не може перевищувати:

50 грн.

х 15 % = 7,5 (грн.).

Якщо на шляху від виробника до роздрібної аптеки буде один оптовик, то він може зробити максимальну націнку 7,5 грн. Якщо ж ланцюжок оптовиків більший (наприклад, їх двоє), то 7,5 грн. вони мають «поділити» між собою. У будь-якому випадку, для роздрібної аптеки ці ліки не можуть коштувати дорожче 57,5 грн. (50 + 7,5).

У свою чергу, роздрібна аптека на ці ліки може зробити максимальну торговельну (роздрібну) надбавку (націнку) не вище:

50 грн.

х 35 % = 17,5 (грн.).

Таким чином, якщо роздрібна аптека купила ліки «А» за максимальною оптовою ціною (57,5 грн.), то вона може встановити на них максимальну роздрібну ціну:

50 + 7,5 + 17,5 = 75 (грн.).

Якщо ж ліки «А» куплено з постачальницько-збутовою націнкою, скажімо, 12 % (6 грн.), то на них може бути встановлено максимальну роздрібну ціну:

50 + 6 + 17,5 = 73,5 (грн.).

Крім того, у листі, що коментується, зазначено: контроль за дотриманням суб’єктами господарювання рівня граничних надбавок, визначених постановою № 955, здійснюється Державною інспекцією з контролю за цінами. Її повноваження визначено Положенням, затвердженим постановою КМУ від 13.12.2000 р. № 1819.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі