Теми статей
Обрати теми

Заміна свідоцтва про держреєстрацію, втраченого через форс-мажорні обставини, проводиться за загальним правилом

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Заміна свідоцтва про держреєстрацію, втраченого через форс-мажорні обставини, проводиться за загальним правилом

 

Унаслідок підтоплення офісу підприємства було пошкоджено свідоцтво про державну реєстрацію. Що необхідно зробити підприємству для заміни свідоцтва, адже воно втрачене через форс-мажорні обставини?

(м. Івано-Франківськ)

 

Відповідно до

ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі — Закону про держреєстрацію) заміна свідоцтва про державну реєстрацію проводиться у разі його втрати або пошкодження.

Для отримання нового свідоцтва засновникам (учасникам) юридичної особи (фізичній особі — підприємцю) або уповноважений ними орган чи особа повинні подати державному реєстратору особисто (надіслати рекомендованим листом з описом укладення) такі документи (

п. 9 ст. 9 Закону про держреєстрацію):

— заяву встановленого зразка про заміну свідоцтва про державну реєстрацію, форма якої затверджена

наказом Держпідприємництва від 09.06.2004 р. № 66 ;

— непридатне для використання свідоцтво про державну реєстрацію, якщо підставою для заміни свідоцтва є його пошкодження;

— документ, що підтверджує

внесення плати за публікацію повідомлення про втрату або заміну свідоцтва про державну реєстрацію в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації (ним є «Бюлетень державної реєстрації»);

— документ про підтвердження

внесення реєстраційного збору за заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою або пошкодженням.

Якщо такі документи подаються представником юридичної чи фізичної особи, то додатково потрібно пред’явити паспорт та надати документ або нотаріально засвідчену копію документа, що засвідчує повноваження представника.

Інших документів для проведення заміни свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою або пошкодженням подавати державному реєстратору непотрібно.

Як видно з переліку документів, з підприємства, що бажає здійснити заміну свідоцтва про державну реєстрацію, також справляється плата за публікацію повідомлення про втрату або заміну свідоцтва у розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян — 51 грн. (

п. 20 ст. 22 Закону про держреєстрацію) та реєстраційний збір за проведення державної реєстрації у розмірі одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян — 17 грн. (п. 3 ст. 10 Закону про держреєстрацію).

Плата за публікацію повідомлення та реєстраційний збір стягується з підприємств незалежно від обставин, які призвели до втрати або пошкодження свідоцтва про державну реєстрацію,

оскільки Закон про держреєстрацію ніяких винятків, щодо цього не містить. Це підтверджує також і Держпідприємництва у листі від 15.08.2008 р. № 6956.

Отже, якщо підприємство втратило або пошкодило свідоцтво про державну реєстрацію у зв’язку з форс-мажорними обставинами, для заміни свідоцтва воно повинно подати до органу державної реєстрації встановлені

п. 9 ст. 9 Закону про держреєстрацію документи та сплатити всі необхідні платежі.

 

Сергій ДЕЦЮРА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі