Теми статей
Обрати теми

Оренда абонементної скриньки

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Оренда абонементної скриньки

 

Підприємство вирішило орендувати абонементну скриньку. Що для цього потрібно? Як відобразити таку операцію в податковому та бухгалтерському обліку?

(м. Полтава)

 

Організаційні моменти.

Абонементна скринька
— це скринька із засобами для запобігання несанкціонованому доступу, що встановлюється в об’єктах поштового зв’язку та орендується адресатом на визначений строк для отримання на його ім’я поштових відправлень, поштових переказів, періодичних друкованих видань (абз. другий ст. 1 Закону України «Про поштовий зв’язок» від 04.10.2001 р. № 2759-ІІІ).

Порядок надання абонентам — юридичним та фізичним особам — абонементної скриньки викладено у


Правилах надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою КМУ від 17.08.2002 р. № 1155 (далі — Правила № 1155).

Згідно з


п. 8 цих Правил для отримання права користуватися абонементною скринькою необхідно на ім’я керівника об’єкта поштового зв’язку написати заяву.

У цій

заяві юридичній особі потрібно зазначити: дані свідоцтва про державну реєстрацію (найменування, серія, номер, дата реєстрації і ким видано), юридичну адресу, місцезнаходження, номер телефону (факсу), банківські реквізити, а також строк надання абонементної скриньки в користування.

Під час подання

заяви також пред’являється оригінал свідоцтва про державну реєстрацію чи його нотаріально засвідчена копія.

За оренду абонементної скриньки сплачується плата, розмір якої встановлюється Українським державним підприємством поштового зв’язку «Укрпошта».

Абонементна скринька закривається на ключ і може бути надана лише одному абоненту. Про видачу ключа від абонементної скриньки працівник поштового зв’язку проставляє на


заяві позначку, що засвідчується підписом абонента.

Після закінчення певного строку користування або в разі відмови абонента від подальшого користування абонементною скринькою ключ підлягає поверненню абонентом.

Установлення в абонементних скриньках нового замка чи заміна ключа, а також ремонт замка чи самої скриньки в разі їх пошкодження з вини абонента здійснюються за його рахунок об’єктом поштового зв’язку або самим абонентом на його вибір.

Після закінчення строку користування або в разі відмови абонента від подальшого користування абонементна скринька надається в користування іншому абоненту

не раніше ніж через місяць з моменту закінчення строку користування або подання користувачем письмової заяви про відмову від користування абонементною скринькою.

Поштові відправлення, що надходять після закінчення строку користування чи подання

заяви про відмову від користування абонементною скринькою, повертаються на адресу відправника, а в разі відсутності зворотної адреси зберігаються об’єктом поштового зв’язку протягом 6 місяців (абз. третій п. 134 Правил № 1155).

Керівник підприємства, щоб орендувати абонементну скриньку, видає

наказ (розпорядження), в якому зазначає особу (працівника), уповноваженого написати заяву на оренду абонементної скриньки та отримати ключ від неї. Цьому працівнику також необхідно видати довіреність про надання йому права написати заяву на оренду абонементної скриньки та отримати ключ від неї.

Надалі

наказом (розпорядженням) керівника також слід визначити відповідального за зберігання ключа від абонементної скриньки та отримання (відправлення) реєстрованих поштових відправлень.

Податковий облік.

Для визначення податкових наслідків оренди абонементної скриньки звернемося до п.п. 7.9.6 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон про податок на прибуток), в якому викладено порядок оподаткування операцій лізингу (оренди).

Згідно із зазначеною нормою орендар

збільшує суму валових витрат на суму нарахованого лізингового платежу за результатами податкового періоду, в якому здійснюється таке нарахування. Отже, якщо підприємство за оренду абонементної скриньки сплатить повністю річну суму орендної плати, то відразу до валових витрат воно віднести таку передоплату не зможе. До складу валових витрат підприємство зможе тільки щомісяця включати суму місячної орендної плати.

Як уже зазначалося, у разі втрати ключа від абонементної скриньки та необхідності встановлення нового замка або в разі поломки абонементної скриньки з вини абонента ремонт здійснюватиметься за його рахунок об’єктом поштового зв’язку або самим абонентом, за його вибором.

У податковому обліку витрати на ремонт у межах ліміту, установленого

п.п. 8.7.1 Закону про податок на прибуток (10 % ліміт), включаються до валових*. При цьому витрати, що перевищують 10 % ліміт, згідно з
п.п. 8.8.1 Закону про податок на прибуток включаються таким орендарем до балансової вартості:

* У листі від 07.11.2003 р. № 9171/6/15-1316 ДПАУ наголошує, що відображення витрат у складі валових витрат у межах 10 % ліміту є правом, а не обов’язком підприємства. У зв’язку з цим витрати на ремонт абонементної скриньки в повному обсязі можуть збільшувати балансову вартість відповідної групи та амортизуватися.

основних фондів групи 3, якщо на балансі орендаря обліковується така група основних фондів;

створеної таким орендарем групи 3 основних фондів, якщо на балансі орендаря не значиться така група основних фондів*.

* Докладніше див. статтю «Ремонт і поліпшення орендованого майна» // «БТ», 2008, № 31, с. 38.

Що стосується податкового кредиту з ПДВ, то оренда абонементної скриньки обкладається ПДВ на загальних підставах, тому сума сплаченого (нарахованого) ПДВ у складі орендної плати

включається до податкового кредиту.

Бухгалтерський облік.

Витрати підприємства на оренду абонементної скриньки відображаються на
рахунку 92 «Адміністративні витрати».

Приклад.

Підприємство для отримання кореспонденції на свою поштову адресу орендує в об’єкта поштового зв’язку абонементну скриньку. Орендна плата за абонементну скриньку становить 7 грн. на місяць, крім того, ПДВ — 1,4 грн.

 

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунки

Сума, грн.

Податковий облік (ВВ)

дебет

кредит

1. Отримано рахунок за оренду абонементної скриньки за серпень

92

631

7,00

7,00

2. Відображало податковий кредит з ПДВ

641

631

1,40

3. Оплачено оренду абонементної скриньки

631

311

7,00

 

Олександра ЯРОСЛАВСЬКА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі