Теми статей
Обрати теми

Про організацію контрольно-перевірочної роботи

Редакція БТ
Лист від 22.08.2008 р. № 17143/7/23-4017

ПЕРЕВІРКИ ПОДАТКОВОЇ —

якщо перевірку очолює або проводить ДПС вищого рівня

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 22.08.2008 р. № 17143/7/23-4017

«Про організацію контрольно-перевірочної роботи»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ повідомила, на що слід звернути увагу, якщо планову чи позапланову виїзну перевірку платників податків очолює (проводить) ДПАУ, ДПА в АРК, областях, мм. Києві та Севастополі (далі — органи ДПС вищого рівня), а не орган державної податкової служби (ГДПС), у якому платник податків перебуває на обліку.

Як роз’яснила ДПАУ, органи ДПС вищого рівня, зокрема, повинні здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) згідно зі

ст. 8 і 9 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.90 р. № 509-XII. Крім того, таке право проводити перевірки на них покладено Положенням про Державну податкову адміністрацію України, затвердженим постановою КМУ від 26.05.2007 р. № 778.

Лист

, що коментується, містить вісім пунктів. Для зручності сприйняття розподілимо зазначену в них інформацію за етапами проведення перевірки.

Перед початком перевірки

. Якщо проводитиметься планова виїзна перевірка, то повідомлення про проведення перевірки має направити саме орган ДПС вищого рівня, а не орган ДПС, в якому платник податків перебуває на обліку. Причому таке повідомлення має бути отримано платником податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку перевірки (і це незалежно від того, що орган ДПС вищого рівня може знаходитися з платником податків у різних населених пунктах).

Перед початком перевірки перевіряючі зобов’язані вручити платнику податків

направлення, виписане на бланку органу ДПС вищого рівня. Якщо для проведення перевірки залучатимуться працівники податкових підрозділів центрального, обласного та районного рівнів, то всі вони мають бути включені до зазначеного направлення до початку перевірки.

У разі відсутності платника податків (його посадових осіб) за місцезнаходженням або якщо платник відмовляється від проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення та з інших подібних причин, працівниками, які очолюють перевірку, складаються відповідні акти в довільній формі на бланку органу ДПС вищого рівня. Копії таких актів, а також відповідні запити (повідомлення) та матеріали передаються податковій міліції та іншим відповідним підрозділам органу ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків.

Під час проведення перевірки.

У разі виникнення спірних питань під час проведення перевірки, яку очолює ДПА в АРК, областях, мм. Києві та Севастополі, такі питання виносяться на розгляд постійних комісій при цій державній податковій адміністрації. Якщо спірні питання виникли при проведенні перевірки, яку очолюють працівники ДПАУ, такі спірні питання розглядаються ДПАУ.

За результатами перевірки.

Результат перевірки — акт. Він оформляється на бланку ДПС вищого рівня, що очолює перевірку. При цьому рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій приймає не орган ДПС вищого рівня, а орган ДПС, в якому платник податків перебуває на обліку. Він же вручає відповідне податкове повідомлення платнику податків та виносить постанову у справах про адміністративне правопорушення (або надсилає відповідні матеріали до суду). Оскаржувати податкове рішення також потрібно до цього податкового органу.

Наприкінці

листа, що коментується, ДПАУ наголошує, що все викладене вище стосується випадків, коли перевірку очолює ДПС вищого за рівнем органу. Якщо перевірку очолює орган ДПС, в якому платник податків перебуває на обліку, а представники ДПС органу вищого рівня лише беруть участь у її проведенні, то повідомляє платника податків, оформляє направлення, а також уживає інших заходів із питань, пов’язаних з проведенням цієї перевірки, місцевий орган ДПС (орган ДПС, в якому платник податків перебуває на обліку).

Ці роз’яснення ДПАУ направила своїм підлеглим для використання в їх практичній роботі. Базуються вони на Методичних рекомендаціях щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок платників податків, затверджених наказом ДПАУ від 27.05.2008 р. № 355. Хоча ці Методрекомендації й не зареєстровано в Мін’юсті (не мають чинності нормативно-правового акта), однак на місцях податкові інспектори активно використовують їх у своїй роботі. Отже, й інформацію листа, що коментується, найімовірніше, вони не залишать поза увагою.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі