Теми статей
Обрати теми

Про порядок застосування в зимових умовах коригуючого коефіцієнта до норм витрат пального

Редакція БТ
Лист від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09

НОРМИ ВИТРАТ ПММ

можна коригувати щодня

 

Лист Державної адміністрації автомобільного транспорту від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09.

«Про порядок застосування в зимових умовах коригуючого коефіцієнта до норм витрат пального»

 

У

листі, що коментується, Державтотрансадміністрація дала відповідь на запитання, яке насамперед цікавить транспортні підприємства, а також суб’єктів підприємницької діяльності, які використовують автотранспорт у зимовий час. Працівники таких підприємств, які відповідають за правильність списання ПММ, знають, що залежно від конкретних умов експлуатації автотранспорту до загальних показників, установлених у Нормах витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми), застосовуються поправочні коефіцієнти. Зокрема, п.п. 3.1.1 Норм передбачає застосування надбавки при роботі в зимових умовах залежно від фактичної температури повітря:

від 0 °С до -10 °С — до 5 %;

від -10 °С до -20 °С — від 5 % до 10 %;

від -20 °С і нижче — від 10 % до 15 %.

У

примітці 1 до вказаного підпункту зазначено, що така надбавка запроваджується після встановлення протягом не менше трьох днів о восьмій годині ранку температури в межах певного діапазону з першого дня встановлення температури або за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня.

Наприклад, якщо 1 грудня о 8.00 ранку температура повітря була мінус 2 °С і протягом наступних двох днів підряд (також о 8.00) становить менше 0 °С, то наказом керівника підприємства з 1 грудня

запроваджується надбавка в розмірі не більше 5 %. Надалі розмір надбавки може переглядатися щодня. Так, якщо з 1 грудня було встановлено надбавку в розмірі 1 %, а з 5 грудня температура повітря знизилася до -8 °С, то керівництво підприємства може переглянути таку надбавку і збільшити її розмір, наприклад, до 4 %.

Питання про можливість установлення «зимової» надбавки виникає за нестабільних погодних умов, коли температура повітря в зазначених діапазонах зберігається

менше трьох днів. З одного боку, у такому разі начебто не виконується вимога примітки 1 (температура в зазначеному діапазоні утримується менше трьох днів), але, з іншого боку, у примітці також ідеться про те, що надбавка за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня.

У

листі, що коментується, Державтотрансадміністрація дійшла висновку: надбавку рекомендовано встановлювати, навіть якщо температура в установленому діапазоні утримується менше трьох днів (див. «Надбавка в нестабільних погодних умовах»).

 

Надбавка в нестабільних погодних умовах

Запит, відповіддю на який є лист, що коментується

 

«Якщо в нестабільних погодних умовах температура змінювалася кілька послідовних робочих днів (станом на восьму годину ранку) таким чином (умовний приклад): 1-й день — +2 °С; 2-й день — -3 °С; 3-й день — +3 °С; 4-й день — -4 °С; 5-й день — +2 °С; 6-й день — -1 °С; 7-й день — -1 °С; 8-й день — -5 °С; 9-й день — -6 °С.

Чи можна відповідно до

примітки 1 п.п. 3.1.1 Норм витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10 лютого 1998 р. № 43, застосувати надбавку на роботу в зимових умовах до витрат палива в 2-му, 4-му, 6 — 9-му днях нашого прикладу, або таку надбавку слід застосовувати лише починаючи з 9-го дня?».

Витяг із листа, що коментується

«За нестабільних погодних умов із значними коливаннями температури, приклад яких наведено у Вашому листі, відповідно до

примітки 1 до п.п. 3.1.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті дійсно передбачений та є навіть рекомендованим варіант щоденного встановлення значення коригуючого коефіцієнту в залежності від фактичної температури повітря».

 

З такою позицією Державтотрансадміністрації можна погодитися, адже витрати ПММ безпосередньо залежать від погодних умов у конкретний день, а не від того, скільки днів температура перебуває в установленому діапазоні. Наскільки істотно збільшуються витрати пального залежно від погодних умов, може оцінити керівництво підприємства, і встановити відповідну надбавку — тепер для цього є всі підстави.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі