Теми статей
Обрати теми

Про здійснення готівкових розрахунків відокремленими підрозділами

Редакція БТ
Лист від 22.06.2009 р. № 11-113/2614-11909

КАСОВА КНИГА ТА КАСОВІ ОРДЕРИ:

чи застосовує відокремлений підрозділ при поверненні
покупцю готівки за реалізований товар

 

Лист Національного банку України від 22.06.2009 р. № 11-113/2614-11909

«Про здійснення готівкових розрахунків відокремленими підрозділами»

 

У

листі, що коментується, Нацбанк роз’яснив необхідність застосування касових ордерів відокремленим підрозділом (магазином), що використовує для розрахунків за реалізований товар реєстратор розрахункових операцій (РРО), у разі повернення готівки покупцю за раніше придбаний товар.

Справа в тому, що згідно з

пп. 3.4 і 3.5 Положення № 637* видачу грошових коштів із кас необхідно оформляти за допомогою видаткових касових ордерів (ВКО) чи окремих платіжних відомостей. Наявність цієї норми викликала таке запитання: чи потрібно оформляти повернення грошових коштів покупцю за раніше куплений ним товар за допомогою ВКО в разі використання РРО? Позитивна відповідь на нього призведе до необхідності ведення відокремленим підрозділом касової книги відповідно до п. 4.2 Положення № 637.

* Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637.

Як справедливо зауважив Нацбанк у

листі, що коментується, питання повернення покупцю готівкових коштів за раніше куплений товар регламентується Законом про РРО*. Згідно зі ст. 2 цього Закону така операція є розрахунковою, а її відповідно до ст. 3 Закону про РРО необхідно проводити через РРО та відображати у Книзі обліку розрахункових операцій (КОРО)**.

* Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. № 265/95-ВР.

** ДПАУ також вважає, що повернення покупцям готівки при поверненні ними товару обов’язково потрібно проводити через РРО, а не через касу (запитання 2.2.55 і 2.2.147 оглядового листа від 06.07.2009 р. № 14083/7/23-7017/572 // «БТ», 2009, № 32, с. 33).

Порядок реєстрації видачі коштів покупцям у разі повернення товару визначено

пп. 4.7 і 4.8 Порядку № 614***. Стисло нагадаємо його:

*** Порядок реєстрації, опломбування і застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614.

1)

реєстрацію видачі коштів покупцю в РРО здійснюють шляхом реєстрації від’ємної суми, якщо алгоритм роботи РРО забезпечує окреме накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків. Якщо РРО не забезпечує такого накопичення, то видачу коштів необхідно реєструвати за допомогою операції «Службова видача»;

2) якщо сума коштів, виданих при поверненні товару, перевищує 100 грн., то касир складає акт про видачу коштів.

Від себе додамо

. Готівка покупцю видається безпосередньо на місці проведення розрахункової операції, а не в касі підприємства, і беруть її для видачі покупцю зі скриньки РРО, а не видають із каси. Необхідність вилучення грошей саме з каси підприємства може виникнути в разі, якщо грошей у скриньці РРО не вистачатиме для повернення покупцю готівки (запитання 2.2.79 оглядового листа ДПАУ від 06.07.2009 р. № 14083/7/23-7017/572 // «БТ», 2009, № 32, с. 33). Крім того, суму повернення відображають у графі 8 КОРО і у графі 7 щомісячного Звіту про використання реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) (форма № ЗВР-1).

Тому, як зазначає Нацбанк, операція з видачі готівки при поверненні раніше придбаного товару має фіксуватися в КОРО і не потребує оформлення ВКО. Ми повністю поділяємо позицію Нацбанку з цього питання.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі