Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах

Редакція БТ
Наказ від 30.07.2009 р. № 789/414/709

ІМПОРТ ТОВАРІВ У ТАРІ:

нові обмеження

 

Наказ Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Державної митної служби України від 30.07.2009 р. № 789/414/709

«Про затвердження Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах»

 

Наказом

, що коментується (далі — наказ № 789) затверджено Порядок здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах. Згідно з цим Порядком увезення на територію України імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалах буде можливим лише за наявності у суб’єкта господарювання договору з організації збирання, заготівлі та утилізації тари і пакувальних матеріалів з компанією або за наявності підтверджуючих документів щодо самостійного приймання та утилізації використаних тари і пакувальних матеріалів*.

* Про це свідчить позначка особистої печатки «Ввіз дозволено» державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища територіальних органів та спеціальних підрозділів Міністерства охорони навколишнього природного середовища України у лівому нижньому кутку на зворотному боці аркуша з позначенням 1/6 єдиного адміністративного документа форми МД-2.

При цьому слід зазначити, що

наказ, що коментується, за змістом нагадує Порядок контролю за тарою (упаковкою), у якій надходять імпортні товари, що підлягають митному оформленню в режимі випуску у вільний обіг на території України, затверджений наказом Мінекономіки та Держмитслужби від 10.12.2001 р. № 304/793 (далі — Порядок № 304). Цей нормативний акт був створений, як і наказ № 789, з метою здійснення контролю за тарою (упаковкою), у якій імпортуються товари на територію України та для виконання підпункту «б» п. 6 постанови КМУ «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини» від 26.07.2001 р. № 915 (далі — постанова № 915). Але варто пам’ятати, що Порядок № 304 витратив чинність згідно з наказом Мінекономіки та Держмитслужби від 15.06.2005 р. № 167/530 у зв’язку з тим, що його норми «суперечили положенням актів законодавства України вищої юридичної сили та створювали додаткові перешкоди для розвитку підприємницької діяльності».

А тому закономірно виникає запитання: чи є

наказ № 789, легітимним та чи не суперечить він, як його попередник, нормам інших законодавчих актів?

Розпочнемо з причин втрати чинності

Порядком № 304. Держкомпідприємництва у рішенні «Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 № 79/98 «Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності» у спільних наказах Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України і Державної митної служби України» від 05.09.2003 р. № 17-5/09/03 зазначив, що Порядок № 304 не відповідає встановленій чинним законодавством меті митного оформлення, що полягає у забезпеченні дотримання суб’єктами підприємницької діяльності порядку переміщення через митний кордон України товарів та інших предметів. У свою чергу основна мета Порядку № 304, як зазначалося вище, полягала у здійсненні контролю за тарою (упаковкою) у якій імпортуються товари.

Що стосується

наказу № 789, то він містить мету, ідентичну меті Порядку № 304, що вказує на те, що наказ № 789 також суперечить постанові № 915, а отже, і нормам чинного законодавства.

Крім того, аргументами на користь того, що

наказ № 789 є таким, що суперечить іншим законодавчим актам є те, що:

— у

Законі України «Про відходи» від 05.03.98 р. № 187/98-ВР (на який посилається наказ № 789) не передбачено надання повноважень державним органам на регулювання відносин щодо утилізації відходів шляхом установлення особливих умов щодо процедури митного оформлення. Однак у ст. 17 цього Закону вказано, що суб’єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов’язані передбачати при укладанні угод на поставку в Україну товарної продукції утилізацію чи вивезення з України використаних пакувальних матеріалів і тари, але дотримуватися таких норм вони повинні шляхом контролю у сфері поводження з відходами, а не шляхом установлення додаткових обмежень при митному оформленні імпортних товарів;

— у

ст. 97 Митного кодексу України вказано, що обмеження на окремі товари у разі їх переміщення через митний кордон України встановлюються лише у випадках, передбачених законом, а тому обмеження, встановлені наказом № 789, суперечать нормам цього Кодексу.

Підсумовуючи все вище сказане, можна зробити висновок, що

наказ, що коментується, суперечить нормам чинного законодавства України, а тому відмова митного органу від здійснення митного оформлення імпортованого товару у тарі або пакувальному матеріалі може бути визнана в судовому порядку незаконною.

Наказ, що коментується, набрав чинності з 14.08.2009 р., але у зв’язку з тим, що на сьогодні не погоджено формати передачі даних щодо митного оформлення імпортних товарів у тарі та пакувальних матеріалах, Держмитслужба дала вказівку до окремого розпорядження здійснювати митне оформлення товарів без урахування положень пп. 2.1 та 2.2 Порядку (лист від 14.08.2009 р. № 11/1-10.10/7798-ЕП). Тобто здійснюватимуть митне оформлення таких товарів без проставляння у форми МД-2 особистої печатки «Ввіз дозволено» державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі