Теми статей
Обрати теми

Податок з реклами в рекламного агентства: податковий та бухгалтерський облік

Редакція БТ
Стаття

Податок з реклами в рекламного агентства:

податковий та бухгалтерський облік

 

Вартість послуг з установлення та розміщення реклами є об’єктом для справляння податку з реклами. Здебільшого такі послуги надаються рекламними агентствами. Незважаючи на невеликий розмір податку з реклами (0,1 або 0,5 %), при відображенні його в бухгалтерському та податковому обліку у рекламного агентства виникає багато запитань.

У сьогоднішній статті ми (не поринаючи у премудрощі визначення об’єкта для справляння податку з реклами) розповімо про те, як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку нарахування цього податку виконавцю рекламних послуг.

Вікторія ЗМІЄНКО, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Документи статті

Закон про систему оподаткування

— Закон України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 р. № 1251-XII.

Закон № 2181

— Закон України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III.

Закон про податок на прибуток

— Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.

Закон про ПДВ

— Закон України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР.

Декрет про місцеві податки

— Декрет КМУ «Про місцеві податки і збори» від 20.05.93 р. № 56-93.

 

Основні правила справляння податку з реклами

Податок з реклами

належить до місцевих податків . Механізм його справляння і порядок сплати як місцевого податку встановлюються органами місцевого самоврядування: сільськими, селищними, міськими радами відповідно до переліку та в межах граничних розмірів ставок, передбачених законами України (ст. 15 Закону про систему оподаткування).

Граничні розміри та порядок обчислення податку з реклами встановлено

ст. 11 Декрету про місцеві податки.

Назвемо

основні правила справляння податку з реклами:

1.

Об’єктом обкладення податком з реклами є вартість послуг за встановлення та розміщення реклами. Він сплачується з усіх видів оголошень та повідомлень, що передають інформацію з комерційною метою за допомогою засобів масової інформації, преси, телебачення, афіш, плакатів, рекламних щитів, інших технічних засобів, майна та одягу; на вулицях, магістралях, площах, будинках, транспорті та в інших місцях, під час оплати послуг за встановлення та розміщення рекламної інформації.

2.

Граничний розмір податку з реклами не повинен перевищувати 0,1 % вартості послуг за розміщення одноразової реклами та 0,5 % за розміщення реклами на тривалий час.

3.

Платниками податку з реклами є юридичні особи та громадяни, які оплачують послуги з установлення та розміщення реклами, тобто рекламодавці. Рекламні послуги, як правило, надаються спеціалізованими підприємствами, так званими рекламними агентствами (посередниками між замовником реклами та безпосереднім виконавцем послуг з установлення та розміщення реклами), чи безпосередньо організаціями, що займаються виробництвом кінцевого продукту, пов’язаного з установленням та розміщенням реклами (редакції газет, журналів, теле- та радіостанції). Далі у статті ми всіх їх умовно називатимемо рекламними агентствами.

4.

Механізм справляння податку з реклами в загальному порядку такий:

— рекламне агентство, визначаючи вартість своїх послуг з установлення та розміщення реклами, визначає суму податку з реклами, яку замовник реклами (рекламодавець) має сплатити при оплаті самих послуг. Суму податку з реклами в розрахункових документах (рахунках на оплату, актах виконаних робіт, послуг тощо)

слід обов’язково зазначити окремим рядком;

— при оплаті послуг з установлення та розміщення реклами рекламодавець перераховує податок з реклами рекламному агентству;

— отримуючи оплату за рекламні послуги від різних рекламодавців, рекламне агентство акумулює податок з реклами на своєму банківському рахунку;

— у строки, визначені

Законом № 2181 та рішенням органу місцевого самоврядування, рекламне агентство перераховує податок з реклами до місцевого бюджету і здає Податковий розрахунок податку з реклами, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.2003 р. № 624. Податок з реклами сплачують за місцем надання рекламних послуг (лист ДПАУ від 08.11.2007 р. № 22729/7/22-3017).

І хоча виходячи з норм

Декрету про місцеві податки рекламне агентство не можна назвати платником податку з реклами, однак воно є своєрідним «збирачем» податку з реклами та відповідає за розрахунок його суми, своєчасність сплати його до бюджету, подання звітності згідно із Законом № 2181.

Усі ці особливості справляння податку з реклами впливають на порядок його відображення в бухгалтерському обліку.

 

Бухгалтерський облік податку з реклами

Порядок нарахування і сплати до бюджету податку з реклами, установлений у рішеннях місцевих органів влади, впливає на відображення його в бухгалтерському обліку рекламного агентства.

З точки зору бухгалтерського обліку для рекламного агентства отриманий від рекламодавця податок з реклами є транзитною сумою та підлягає перерахуванню до бюджету. На цій підставі згідно з

п. 6.1 П(С)БО 15 «Дохід» така сума не визнається доходом і, як і ПДВ, зменшує дохід від реалізації послуг.

Податкові зобов’язання

щодо податку з реклами в рекламного агентства залежно від механізму сплати податку з реклами, установленого в рішенні місцевого органу влади, можуть виникати у трьох варіантах.

Варіант 1

: у момент отримання оплати від рекламодавця («податок з реклами за оплатою»);

Варіант 2

: за датою визнання доходу в бухгалтерському обліку, тобто за датою відвантаження товарів, продукції або за датою фактичного надання результатів робіт (послуг) рекламного характеру («податок з реклами за відвантаженням»);

Варіант 3

: за датою будь-якої з подій, що сталася раніше («податок з реклами за першою подією»):

— або за датою зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок в оплату за рекламу, а в разі продажу за готівку — за датою їх оприбуткування в касі, а за відсутності такої — за датою інкасації готівки до банківської установи;

— або за датою фактичного встановлення або розміщення реклами, тобто за датою відвантаження товарів, продукції або за датою фактичного надання результатів робіт (послуг) рекламного характеру.

Для нарахування податку слід використовувати окремий субрахунок другого порядку, відкритий до субрахунку

641 «Розрахунки за податками» (наприклад, 6411 «Розрахунки за податком з реклами»). У зв’язку з тим, що отримання від рекламодавця суми податку з реклами у складі передоплати за рекламні послуги і нарахування доходу в бухобліку, як правило, рознесені в часі, для варіантів 1 і 3 доцільно ввести ще один субрахунок для відображення на ньому податку з реклами, наприклад, субрахунок 645 «Податкові зобов’язання щодо податку з реклами» до рахунка 64 «Розрахунки за податками й платежами». Можливість запровадження підприємством нових субрахунків (рахунків другого, третього порядків) зі збереженням кодів (номерів) субрахунків, передбачених Планом рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженим наказом МФУ від 30.11.99 р. № 291, ним допускається. Використання цього субрахунку слід зафіксувати в наказі про організацію бухгалтерського обліку на підприємстві. Субрахунок 645 потрібно вести в розрізі замовників і договорів*.

* Призначення цього рахунка аналогічне призначенню субрахунку 643 «Податкові зобов’язання» для відображення на рахунках бухобліку ПДВ.

За кредитом

субрахунку 6411 «Розрахунки щодо податку з реклами» слід відображати суми податку з реклами, що підлягають сплаті до місцевого бюджету, отримані від рекламодавців у складі оплати вартості за встановлення та розповсюдження рекламної інформації:

— для

варіантів 1 і 2: нарахування податкових зобов’язань;

або

— для

варіантів 2 і 3: сума податку з реклами у складі вартості наданих рекламних послуг (робіт, продукції).

За дебетом

субрахунку 6411 відображають:

1) сплату податку з реклами до місцевого бюджету;

2) належні до відшкодування суми податку з реклами рекламним агентством, тобто на суму податку, перерахованого при оплаті рекламних послуг, виконаних субпідрядником для конкретного рекламодавця (докладніше див.

розділ «Залік податку з реклами у рекламного посередника» на с. 38), якщо таке відшкодування податку з реклами встановлено у рішеннях місцевих рад.

Кореспонденцію рахунків при використанні кожного варіанта наведено в табл. 2 на с. 42.

 

Податок з реклами у формі № 2

При заповненні

Звіту про фінансові результати (форма № 2) суми нарахованого податку з реклами відповідно до п. 16 П(С)БО 3 «Звіт про фінансові результати» наводяться у вільному вписуваному рядку 025, а у формі № 2-м (п. 35 П(С)БО 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва») — у рядку 020 «Непрямі податки та інші вирахування з доходу» (код 020).

 

Відображення податку з реклами в податковому обліку

Податок на прибуток

. Сума нарахованого (відображеного) податку з реклами рекламне агентство включає до валових доходів за правилом першої події відповідно до п. 11.3 Закону про податок на прибуток. У декларації з податку на прибуток підприємства податок з реклами відображається у складі валового доходу від продажу рекламних послуг (робіт, продукції) у рядку 01.1 .

До складу валових витрат

рекламного агентства (інших розповсюджувачів реклами) податок з реклами включається на підставі п.п. 5.2.5 Закону про податок на прибуток. При цьому законодавством не передбачено, коли це потрібно зробити. Вважаємо, що датою віднесення податку з реклами до складу валових витрат є перша з подій:

— або

дата нарахування зобов’язання щодо податку з реклами;

— або

дата відображення (виділення) сум податку з реклами в розрахункових документах на надання рекламних послуг (відвантаження рекламної продукції). Оскільки податок з реклами в рекламного агентства є транзитними грошовими коштами, то його відображення у складі валового доходу і валових витрат не повинне призводити до збільшення або заниження оподатковуваного прибутку. Тому можуть виникнути ситуації, коли в обліку податкове зобов’язання щодо податку з реклами ще не нараховане (немає Кт 6411), але у зв’язку з виникненням валового доходу щодо таких сум (у тому числі й на суму податку з реклами) необхідно відобразити валові витрати на суму податку з реклами. Прикладом такої ситуації може бути передача рекламних послуг за актом до отримання оплати, коли застосовують механізм обчислення податку з реклами «за оплатою» (варіант 1). У такому разі валовий дохід щодо наданих послуг, у тому числі на суму податку з реклами, що «сидить» у них, у рекламного агентства виникає в момент підписання акта. У цей момент необхідно також відобразити й валові витрати на суму податку з реклами в такій сумі, хоча податкові зобов’язання з податку виникнуть пізніше при отриманні оплати від замовника.

Унаслідок того, що порядок відображення валового доходу і валових витрат щодо податку з реклами в рекламних агентств чітко не прописано, на практиці прижився й інший підхід, згідно з яким валові витрати виникають за нарахованим податковим зобов’язанням, що відображається в

Податковому розрахунку щодо податку з реклами.

У

декларації з податку на прибуток підприємства суму податку з реклами буде відображено у складі валових витрат по рядку 04.6. При заповненні рядка 04.6 декларації за рік обов’язковим є подання додатка Р1, в якому податок з реклами відображають в рядку 4.6.22.

ПДВ

. При нарахуванні податкових зобов’язань з ПДВ щодо податку з реклами слід ураховувати, що згідно з п. 4.1 Закону про ПДВ зобов’язання з ПДВ визначають виходячи з бази оподаткування щодо поставки, яка визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості, визначеної за вільними цінами, але не нижче за звичайні ціни, з урахуванням:

— акцизного збору;

— ввізного мита;

— інших

загальнодержавних податків та зборів, обов’язкових платежів (за винятком ПДВ та збору на обов’язкове пенсійне страхування на послуги стільникового мобільного зв’язку, що включаються до ціни товарів (послуг)).

Податок з реклами

не належить до загальнодержавних податків, а є місцевим податком відповідно до ст. 15 Закону про систему оподаткування, і тому до бази обкладення ПДВ не включається.

Інакше кажучи, і

база для обчислення ПДВ, і база для обчислення податку з реклами буде однаковою.

Стосовно відображення суми податку з реклами в

податковій накладній є два підходи: не відображати і відображати.

Прихильники

невідображення податку з реклами в податковій накладній вказують на те, що податкова накладна не є підставою для підтвердження обсягів реалізації товарів, робіт чи послуг, а також не є розрахунковим документом, що підтверджує передачу товарів (робіт, послуг) або прийняття платежу, із зазначенням податку з реклами. Тому в ній дані графи 11 розділу VII не повинні обов’язково відповідати фактично отриманій сумі оплати за послуги з розміщення реклами. До того ж у самій формі податкової накладної, затвердженій наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 165 , не передбачено рядка для відображення даних про платежі та збори, що не включаються до бази обкладення ПДВ.

Їх супротивники вважають, що відобразити в податковій накладній суми, які

не включаються до бази оподаткування, одночасно збільшуючи загальну суму коштів, що підлягають оплаті, можна двома способами:

1) у

графі 11 розділу III, при цьому після слів «Зворотна (заставна) тара» слід дописати через кому «податок з реклами». Такої думки дотримуються податківці (лист ДПАУ від 17.10.2002 р. № 6065/6/15-3415 і консультація в «ВПСУ», 2000, № 20, с. 22). Приклад заповнення податкової накладної з урахуванням цієї позиції показано на рис. 1;

2) у додатковому рядку між

розділами IV і V (таку позицію озвучила ДПА у м. Києві в листі від 03.03.2006 р. № 145/10/31-106).

 

<…>

Розділ

Дата відвантаження (виконання, поставки (оплати*) товарів (послуг)

Номенклатура поставки товарів (послуг) продавця

Одиниця виміру товару

Кількість (об’єм, обсяг)

Ціна поставки одиниці продукції без урахування ПДВ

Обсяги поставки (база оподаткування) без урахування ПДВ, що підлягають оподаткуванню за ставками

Загальна сума коштів, що підлягає оплаті

20%

0 % (реалізація на митній території України)

0 % (експорт)

Звільнення від ПДВ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

I

16.11.09

Рекламні послуги

грн.

послуги

2 000,00

2 000,00

 

 

 

2 000,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усього по розділу I

 

 

 

2 000,00

 

 

 

II

Товаротранспортні витрати

 

 

 

 

 

 

 

 

III

Зворотна (заставна) тара, податок з реклами

Х

Х

Х

Х

Х

Х

Х

10,00

IV

Наданопокупцю:

надбавка (+)

 

 

 

 

 

 

 

 

знижка (-)

 

 

 

 

 

 

 

 

V

Усього по розділах I + II ± IV

 

 

 

2 000,00

 

 

 

2 010,00

VI

Податок на додану вартість

 

 

 

400,00

 

 

 

400,00

VII

Загальна сума з ПДВ

 

 

 

2 400,00

 

 

 

2 410,00

<…>

Рис. 1.

Унесення податку з реклами до податкової накладної (витяг із податкової накладної)

 

Водночас, незважаючи на те, що податок з реклами вказується в податковій накладній окремим рядком, відображати його в

Реєстрі отриманих та виданих податкових накладних не потрібно, оскільки він не містить інформації про сплачені покупцями суми. Оскільки податкова декларація з податку на додану вартість заповнюється на підставі Реєстру (п. 7 Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом ДПАУ від 30.06.2005 р. № 244), то сума податку з реклами не потрапить до декларації.

Звичайна ціна та податок з реклами

. Застосування звичайних цін для податку з реклами, як це передбачено Законом про ПДВ і Законом про податок на прибуток, у Декреті про місцеві податки не передбачено. Тому податок з реклами нараховують з договірної (контрактної) вартості послуг за встановлення та розміщення реклами без жодних обмежень.

 

Залік податку з реклами у рекламного посередника

Рекламні агентства, здійснюючи рекламну кампанію для рекламодавця, частину послуг і робіт виконують самостійно, а частину можуть замовляти в інших суб’єктів господарювання.

Наприклад

, рекламна кампанія може включати розповсюдження рекламної інформації за допомогою телебачення та радіо, друкованих засобів масової інформації, з використанням засобів зовнішньої реклами тощо. У цьому випадку рекламне агентство, укладаючи договір з рекламодавцем, частину послуг виконує самостійно, а частину — із залученням субпідрядників (наприклад, теле-, радіостанції, редакції газети, друкарні тощо). Отже, податок з реклами нараховується на кожному етапі надання рекламних послуг:

1) при укладенні договору між рекламодавцем і рекламним агентством — виходячи із загальної договірної вартості наданих рекламним агентством послуг;

2) при укладенні договору між рекламним агентством і субпідрядниками (наприклад, теле-, радіостанцією, редакцією газети, друкарні тощо) — виходячи з договірної вартості послуг, наданих такими субпідрядниками.

Таким чином, виникає ситуація, при якій один захід двічі обкладається податком з реклами. Якщо в цій ситуації ПДВ фактично сплачується рекламним агентством з вартості самостійно наданих послуг, то з податком з реклами інша справа. Логічно було б, щоб і стосовно податку з реклами використовувався такий же підхід, що і з ПДВ.

Податківці не заперечують проти здійснення такого заліку, про що свідчать

лист ДПАУ від 24.09.2002 р. № 6303/6/15-3416, а також консультації представників цього відомства у «ВПСУ»*, 2008, № 28, с. 30 (консультація аналогічна за змістом листу ДПАУ від 24.09.2002 р. № 6303/6/15-3416) і 2006, № 40, с. 53), див. «Рекламне агентство, будучи посередником, сплачує до бюджету різницю податку з реклами — працівники податкової служби не проти».

*

Журнал «Вісник податкової служби України».

 

Рекламне агентство, будучи посередником, сплачує до бюджету різницю податку з реклами — працівники податкової служби не проти

Витяг з листа ДПАУ від 24.09.2002 р. № 6303/6/15-3416

«У разі якщо рекламні агентства здійснюють рекламні операції з рекламодавцями чи з виробниками реклами або їх співвиконавцями на підставі договорів підряду на виконання рекламних робіт (послуг), то рекламні агентства нараховують та виділяють в документах рекламодавцям ПЗР [податок з реклами

. — Прим. ред.] з загальної вартості реклами. При цьому сплата до місцевого бюджету ПЗР рекламними агентствами за такими договорами проводиться з різниці між сумою ПЗР, нарахованою і виділеною рекламодавцю в актах (звітах) чи платіжних документах, та сумою ПЗР, фактично сплаченою підрядчикам (виробникам або їх співвиконавцям) за отриману від них рекламу.

Обов’язковою умовою

цього є виділення підрядниками (виробниками реклами або їх співвиконавцями) рекламним агентствам в первинних документах суми ПЗР окремим рядком. У разі якщо в первинних документах підрядника відсутні виділені суми ПЗР, то рекламні агентства сплачують ПЗР з усього об’єму реклами, виконаної для рекламодавця».

Витяг із консультації у «ВПСУ», 2006, № 40, с. 53

«…рекламна агенція як посередник має

сплатити податок з реклами лише з тієї суми, яку вона одержала за надані рекламодавцю послуги, тобто з різниці між отриманою від рекламодавця і сплаченою розповсюджувачу сумами. Іншу ж частину вартості послуг одержує кінцевий розповсюджувач, тому він і повинен сплатити іншу частину податку з реклами.

Однак слід зазначити, що

такий порядок сплати податку з реклами дійсний лише за умови наявності у платника податків первинних документів, що засвідчують перерахування рекламним агентством податку з реклами кінцевому розповсюджувачу з виконаних ним обсягів робіт. В іншому випадку рекламне агентство перераховує податок з реклами в бюджет у повному обсязі».

 

Рекламні агентства в м. Києві можуть скористатися роз’ясненням ДПА в м. Києві (

лист від 14.02.2005 р. № 410/10/31-106), в якому зазначається таке: «…якщо замовник звертається із проханням про розповсюдження реклами до рекламного агентства, яке, у свою чергу, вдається до послуг третіх осіб, то для визначення, хто в такому випадку буде платником податку, необхідно виходити з того, що об’єктом є вартість послуги з розповсюдження реклами, а послугу надає третя особа, яка утримує податок з рекламного агентства та перераховує його до бюджету. У свою чергу, рекламне агентство має утримати податок із замовника з повної вартості послуг (з урахуванням вартості послуг третьої особи), оскільки фактичним платником податку є замовник, але перерахуванню до бюджету підлягає лише різниця між утриманою із замовника сумою податку та сумою податку, сплаченою виконавцю послуг».

Ми підтримуємо підхід працівників податкового відомства щодо заліку податку з реклами, але радимо обзавестися письмовим підтвердженням позиції своєї ДПІ (індивідуальним податковим роз’ясненням), а при написанні запиту рекомендуємо послатися на озвучену вище позицію податківців.

Для відображення подібного заліку податку з реклами в бухгалтерському обліку радимо відкрити окремий субрахунок до рахунка 64, на якому відображатиметься сума податку з реклами, сплачена постачальнику, що зменшуватиме податкове зобов’язання щодо податку з реклами (наприклад,

субрахунок 646 «Податок з реклами, сплачений постачальнику»*). У такому разі зменшення податку з реклами на суму податку, перерахованого постачальнику рекламних послуг, відображають записом Дт 6411 — Кт 646/«Податок з реклами, сплачений постачальнику» (у зменшення податкового зобов’язання щодо податку з реклами). При формуванні собівартості послуг на підставі акта (видаткової накладної) постачальника здійснюємо запис:

Дт 646/ «Податок з реклами, сплачений постачальнику» — Кт 631.

* Призначення цього рахунка аналогічне призначенню субрахунку 644 «Податковий кредит» для відображення на рахунках бухобліку ПДВ.

При заповненні

рядка 01 Податкового розрахунку податку з реклами в такому разі показуємо не всю утриману із замовника реклами суму податку, а за вирахуванням раніше сплаченої суми податку постачальнику.

Проілюструємо схему заліку прикладом.

Приклад.

Рекламне агентство уклало з рекламодавцем договір про надання послуг з багаторазового розміщення рекламної інформації на телебаченні.

1. Загальна сума такого договору становить 48200 грн., у тому числі:

а) ПДВ (20 %) — 8000 грн.;

б) податок з реклами (0,5 %) — 200 грн.

Оскільки рекламне агентство не має власного телеканалу і самостійно розмістити таку рекламу не може, ці послуги воно замовляє в телеканалу. Телеканал, будучи субпідрядником, формує ціну на свою послугу.

2. Загальна вартість таких послуг дорівнює 36150 грн., у тому числі:

а) ПДВ (20 %) — 6000 грн.;

б) податок з реклами (0,5 %) — 150 грн.

Рекламні послуги оплачено рекламодавцем та розповсюджувачем в одному звітному періоді.

Покажемо схематично розрахунки рекламного агентства з ПДВ у цій ситуації.

 

img 1 

 

Як видно зі схеми відображення розрахунків з ПДВ, у цій ситуації ПДВ до сплати в рекламного агентства за результатами здійснення такої операції дорівнює 2000 грн.

При можливості заліку податку з реклами податкові зобов’язання виникають у такому порядку:

1) у рекламного агентства — у розмірі 50 грн. (200 - 150);

2) у телеканалу — у розмірі 150 грн. (із суми договору на надання рекламних послуг для рекламного агентства).

Схематично порядок розрахунків між суб’єктами цієї операції можна показати таким чином (рис. 2):

 

img 2

Рис 2.

Схема порядку розрахунків між суб'єктами рекламної кампанії

 

У бухобліку рекламного агентства такі операції слід відобразити, як показано в табл. 1 (у рішенні місцевого органу передбачено сплату податку з реклами при отриманні оплати — варіант 1).

 

Таблиця 1.

Відображення податку з реклами в обліку рекламного посередника

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунки

Сума,грн.

дебет

кредит

1

2

3

4

1. Отримано рекламним агентством аванс за рекламні послуги

311

681

48200,00

2. Відображено суму податкових зобов’язань з ПДВ у складі авансу (попередньої оплати) за рекламні послуги

643

6412

8000,00

3. Відображено суму податкових зобов’язань щодо податку з реклами при отриманні авансу (попередньої оплати) за рекламні послуги

645

6411

200,00

4. Перераховано передоплату за розміщення реклами на телеканалі

371

311

36150,00

5. Відображено податковий кредит у складі перерахованої передоплати

6412

644

6000,00

6. Відображено податок з реклами, сплачений телеканалу, у зменшення податкового зобов’язання щодо податку з реклами

6411

646

150,00

7. Надано рекламні послуги телеканалом (підписано акт наданих послуг)

23

631

30000,00

8. Списано раніше відображений податковий кредит з ПДВ

644

631

6000,00

9. Списано раніше відображений податок з реклами, що зменшує податкові зобов’язання щодо податку з реклами

646*

631

150,00

10. Відображено залік заборгованостей

631

371

36150,00

11. Надано рекламні послуги та відображено дохід від реалізації рекламних послуг

361

703

48200,00

12. Списано суму раніше відображених податкових зобов’язань з ПДВ у складі вартості наданих рекламних послуг

703

643

8000,00

13. Списано суму раніше відображених податкових зобов’язань щодо податку з реклами у складі вартості наданих рекламних послуг

703

645

200,00

14. Здійснено залік заборгованостей щодо наданих рекламних послуг

681

361

48200,00

15. Списано собівартість реалізованих рекламних послуг

903

23

30000,00

16. Сформовано фінансовий результат

703

791

40000,00

791

903

30000,00

17. Сплачено зобов’язання щодо податку з реклами за звітний період до бюджету

6411

311

50,00

* Якби не застосовувалася схема заліку податку з реклами, то цю суму необхідно було б уключити до собівартості рекламних послуг (Дт 23 — Кт 631).

 

Звітність щодо податку з реклами

На сьогодні

наказом ДПАУ від 24.12.2003 р. № 624 затверджено єдину для всіх регіонів форму звіту щодо податку з реклами — Податковий розрахунок податку з реклами. Порядок його подання визначається у рішеннях місцевих органів і, як правило, полягає в тому, що розповсюджувачі реклами (рекламні агентства) зобов’язані складати і подавати до податкових органів за місцем реєстрації платниками податків цей звіт.

У більшості регіонів звітним періодом визначено місяць або квартал. Якщо звітним періодом є місяць, то згідно з

п.п. 4.1.4 Закону № 2181 звіт подають протягом 20 календарних днів після закінчення звітного місяця, якщо квартал — протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу.

Сплачувати податок

з реклами за базовий податковий (звітний) період потрібно протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку подання розрахунку (п.п. 5.3.1 Закону № 2181).

За неподання

розрахунку в цей строк до платника податків відповідно до п.п. 17.1.1 Закону № 2181 можуть застосовуватися штрафні санкції у розмірі 170 грн. за кожен факт неподання звіту.

Зверніть увагу!

Навіть якщо підприємство у звітному періоді не здійснювало рекламну діяльність, але зареєстроване в органах державної податкової служби як платник податку з реклами (до цього подавався звіт), то воно також зобов’язане подавати його з прокресленнями в ті періоди, коли об’єкт для його справляння був відсутній, та у строки, установлені відповідним рішенням органу місцевого самоврядування (див. лист ДПАУ від 07.12.2007 р. № 15310/5/15-0516 і статтю «Підприємство діяльність не веде — які звіти необхідне подавати» // «БТ», 2009, № 37, с. 6).

Звіт досить простий у заповненні, у ньому заповнюють лише суму податкового зобов’язання з податку з реклами, а також виправлення помилок. Приклад заповнення наведено в

консультації «Виправлення помилок щодо податку з реклами» на с. 46 цього номера. Там же описано порядок виправлення допущених у звіті помилок.

 

Таблиця 2.

Відображення податку з реклами в бухгалтерському обліку при різних механізмах його справляння

Первинний документ

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

варіант 1 «податок з реклами за оплатою»

варіант 2 «податок з реклами за відвантаженням»

варіант 3 «податок з реклами за першою подією»

дебет

кредит

дебет

кредит

дебет

кредит

ПОПЕРЕДНЯ ОПЛАТА

Виписка банку

Отримано аванс (попередню оплату) за рекламні послуги

311

681

311

681

311

681

Податкова накладна

Відображено суму податкових зобов’язань з ПДВ у складі авансу (попередньої оплати) за рекламні послуги

643

6412*

643

6412

643

6412

Виписка банку (розрахунок)

Відображено суму податкових зобов’язань з податку з реклами при отриманні авансу (попередньої оплати) за рекламні послуги

645**

6411

Х

Х

645**

6411

Акт виконаних робіт (послуг)

Надано рекламні послуги та відображено дохід від реалізації рекламних послуг***

361

703

361

703

361

703

Акт виконаних робіт (послуг)

Списано суму раніше відображених податкових зобов’язань з ПДВ у складі вартості наданих рекламних послуг

703

643

703

643

703

643

Акт виконаних робіт (послуг )

Списано суму раніше відображених податкових зобов’язань з податку з реклами у складі вартості наданих рекламних послуг

703

645

703

645

Відображено суму податкових зобов’язань з податку з реклами

703

6411

Акт виконаних робіт (послуг)

Здійснено залік заборгованостей з наданих рекламних послуг

681

361

681

361

681

361

Бухгалтерська довідка

Списано на фінансовий результат дохід від реалізації рекламних послуг

703

791

703

791

703

791

Платіжне доручення

Сплачено зобов’язання з податку з реклами за звітний період

6411

311

6411

311

6411

311

ПОДАЛЬША ОПЛАТА

Акт виконаних робіт (послуг )

Надано рекламні послуги та відображено дохід від реалізації рекламних послуг

361

703

361

703

361

703

Податкова накладна

Відображено суму податкових зобов’язань з ПДВ у складі вартості наданих рекламних послуг

703

6412

703

6412

703

6412

Акт виконаних робіт (послуг)

Відображено належну до сплати рекламодавцем суму податку з реклами у складі вартості наданих рекламних послуг

703

645

Відображено суму податкових зобов’язань з податку з реклами

703

6411

703

6411

Бухгалтерська довідка

Списано на фінансовий результат дохід від реалізації рекламних послуг

703

791

703

791

703

791

Виписка банку

Отримано оплату за надані рекламні послуги

311

361

311

361

311

361

Виписка банку (розрахунок)

Відображено суму податкових зобов’язань з податку з реклами при отриманні оплати за надані рекламні послуги

645

6411

Х

Х

Х

Х

Платіжне доручення

Сплачено зобов’язання з податку з реклами за звітний період

6411

311

6411

311

6411

311

* На субрахунку 6412 підприємство обліковує розрахунки з ПДВ.

** Субрахунок 645 застосовують так:

варіант 1 — виконує роль транзитного рахунка, призначеного для виділення сум податку з реклами у складі вартості наданих рекламних послуг (робіт, продукції) до моменту нарахування зобов’язань з податку з реклами (у момент надходження оплати) або відображення сум нарахованого зобов’язання з податку до моменту фактичного надання послуг (для списання раніше нарахованого зобов’язання з податку з реклами);

варіант 2 — не використовують;

варіант 3 — аналогічно застосуванню субрахунку 643, тобто він використовується лише в разі отримання попередньої оплати за рекламні послуги (продукцію, роботи).

*** Якщо реалізується рекламна продукція, то дохід від її реалізації відображається на субрахунку 701 «Дохід від реалізації готової продукції» на підставі видаткової накладної.

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі