Теми статей
Обрати теми

Виправлення помилок по податку з реклами

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Виправлення помилок по податку з реклами

 

Рекламне агентство, розміщене у Запоріжжі, сплачувало податок з реклами по актах надання послуг (по нарахуванню доходу в бухгалтерському обліку), а не по коштах, що отримані від замовника. Як виправити таку помилку?

(м. Запоріжжя)

 

У Запоріжжі для регулювання нарахування і сплати податку з реклами діє

Положення про податок з реклами, наведене в додатку 1 до рішенням Запорізької міської ради від 30.11.2005 р. № 6. У ньому в п. 2.5 прямо зазначено, що податок з реклами сплачується під час оплати послуг за встановлення та розміщення реклами. Утримання і перерахування до бюджету податку з реклами здійснюють розповсюджувачі реклами. Це означає, що податкові зобов’язання щодо цього податку рекламне агентство має нараховувати в момент отримання коштів на розрахунковий рахунок або в касу (іншими словами, застосовують варіант «податок з реклами за оплатою», розглянутий у статті «Податок з реклами у рекламного агентства: податковий та бухгалтерський облік» на с. 34 цього номеру). Тобто рекламне агентство дійсно при сплаті податку з реклами допускало помилку, нараховуючи його по факту надання рекламних послуг (нарахування доходу в бухгалтерському обліку на підставі акта). А отже, могло занижувати або завищували свої податкові зобов’язання за певні звітні періоди, коли надання послуг та їх оплата здійснювалися в різних звітних періодах.

Виправити самостійно виявлені помилки відповідно до

п. 5.1 та п. 17.2 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III (далі — Закон № 2181) платник податку може такими способами:

Спосіб 1

. Подати уточнюючий розрахунок за період, в якому допущена помилка, і сплатити суму недоплати (за її наявності) та штраф у розмірі 5 % від суми недоплати до подання такого уточнюючого розрахунку.

Окремої форми уточнюючого розрахунку для податку з реклами ДПАУ не розробила, а тому звітний

Податковий розрахунок податку з реклами, форма якого затверджена наказом ДПАУ від 24.12.2003 р. № 624 (далі — Розрахунок), і уточнюючий Розрахунок мають однакову форму. Для «перетворення» звичайного Розрахунку на уточнюючий потрібно в Розрахунку поставити відмітку в полі «Уточнюючий розрахунок». При цьому в полі 2 шапки уточнюючого Розрахунку проставляються дані того базового податкового періоду, помилка якого виправляється.

При виправлені помилок із застосуванням уточнюючого

Розрахунку необхідно пам’ятати, що його можна застосовувати тільки для виправлення одного раніше поданого Розрахунку. Для розшифрування уточнюючих записів у Розрахунку можна подати пояснювальну записку, яку складають в довільній формі*.

* Приклад її складання див. у статті «Виправляємо помилки щодо єдиного податку: нюанси для юридичних осіб» // «БТ», 2008, № 35, с. 17.

Спосіб 2.

Відобразити виправлення помилки у складі декларації з податку, що подається за наступний податковий період, збільшуючи загальну суму податкового зобов’язання з цього податку на суму недоплати (за її наявності), і суму штрафу у розмірі 5 % від суми недоплати.

Для використання такого варіанта необхідно при подачі звітного

Розрахунку додатково до нього прикласти уточнюючий Розрахунок за попередній період, за який виправляється помилка. В такому разі уточнюючий Розрахунок заповнюють в такому ж порядку, як при застосуванні способу 1. Кількість уточнюючих Розрахунків, прикладених до поточного Розрахунку, буде залежати від кількості податкових періодів, в яких виправляють помилку. Звітний Розрахунок та уточнюючий подаються разом, але заповнюють окремо на різних аркушах за однаковою формою. Їх розрізняє відмітка у полі «Звітний розрахунок» та «Уточнюючий розрахунок». Крім того, у звітному Розрахунку необхідно вказати, за які періоди додаються до нього уточнюючі Розрахунки, заповнивши при цьому відповідний показник після таблиці. При складанні таких Розрахунків необхідно враховувати всі нюанси, притаманні поданню уточнюючого Розрахунку.

Спосіб 3

. Подати новий звітний Розрахунок з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання звіту за поточний звітний період, якщо помилка була допущена у цьому звітному періоді. В такому разі проставляють відмітку у полі «Новий звітний розрахунок». В такому разі 5 % штраф від суми недоплати (за її наявності) нараховувати не потрібно.

Але потрібно пам’ятати, що при виправленні помилки

способом 1 та способом 2 існуюча переплата з податку не звільняє підприємство від нарахування 5 % штрафу за той період, в якому виявлено заниження податкових зобов’язань, бо головним в цьому випадку є факт заниження раніше нарахованого та відображеного у звітності зобов’язання. Водночас існуючу переплату з податку з реклами (або інших податків) можна зараховувати в рахунок сплати донарахованого при самовиправленні зобов’язання і 5 % штрафу*. При виправленні ж помилки декількох періодів при розрахунку 5 % штрафу не допускається згортання податкових зобов’язань (переплат з недоплатами). Тобто при заниженні зобов’язань штраф повинен нараховуватися незважаючи на те, що в наступних або в попередніх періодах, за які одночасно виправляється помилка, була переплата податку.

* Див. статтю «Переплата за податками: що можна з нею зробити» // «БТ», 2008, № 7, с. 21.

Зазначимо, що помилку можна виправити не пізніше закінчення 1095 днів, наступних за останнім днем граничного строку подання

Розрахунку (ст. 15 Закону № 2181), за період, в якому допущено таку помилку.

Розглянемо нижче приклад виправлення помилки по податку з реклами.

 

Період 2009 р.

Отримано коштів а послуги*

Вартість послуг за актом*

Податок з реклами (0,5 %)

Недоплата (+)/переплата (-)(ряд. 5 — ряд 4 )

5 % штраф(ряд. 6 5 %)

за поданимРозрахунком

потрібно було нарахувати

1

2

3

4

5

6

7

Липень

120500

96400

400

500

+100

5

Серпень

144600

180750

750

600

-150

Х

*Сума відображена з урахуванням ПДВ та податку з реклами.

 

Виявлену помилку виправляємо

способом 2 (через Розрахунок за вересень 2009 року). Податкове зобов’язання за вересень склало 1000 грн.

1

. Складаємо звітний Розрахунок за вересень 2009 року. При цьому під таблицею вказуємо, що виправляється помилка за «липень-серпень 2009 року» — див. рис. 1 на с. 48.

2

. Додаємо до звітного Розрахунку два уточнюючі Розрахунки за липень та серпень 2009 року (рис. 2 та рис. 3 на с. 48).

Отже, уточнюючими

Розрахунками підприємство може зарахувати в рахунок недоплати (100 грн.) та 5 % штрафу (5 грн.), що утворилася при виправленні помилки за липень 2009 року, переплату податку з реклами, що виникає в результаті виправлення помилки за серпень 2009 року. Решту переплати в сумі 45 грн. (150 - 100 - 5) підприємство має змогу зарахувати в рахунок сплати поточної заборгованості з податку з реклами за вересень 2009 року. А тому до бюджету підприємству потрібно буде сплатити 955 грн. (1000 - 45).

При застосуванні

способу 1 досить було б подати тільки два окремі уточнюючі розрахунки за періоди, в яких допущені помилки (дія 2, рис. 2 та рис. 3 на с. 48).

 

Сергій ДЕЦЮРА

 

img 1

Рис. 1.

Звітний Розрахунок за вересень 2009 року

 

img 2

Рис. 2.

Уточнюючий Розрахунок за липень 2009 року

 

img 3

Рис. 3.

Уточнюючий Розрахунок за серпень 2009 року

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі