Теми статей
Обрати теми

Облік сезонної заміни шин

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Облік сезонної заміни шин

 

Підприємство замінило літні шини на зимові. Як правильно відобразити заміну шин у податковому обліку?

(м. Маріуполь)

 

Одним з видів робіт з підготовки автомобіля до зими є заміна літніх шин на зимові. Така заміна в основному відбувається під час сезонного технічного обслуговування автотранспортних засобів, яке проводиться відповідно до

Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затверджене наказом Мінтрансу від 30.03.98 р. № 102 (далі — Положення № 102).

Але якщо уважно розглянути перелік робіт, які необхідно проводити при сезонному технічному обслуговуванні (він наведений у додатку В до

Положення № 102), то можна помітити, що заміна шин не включена до цього переліку. У той же час відповідно до п. 3.19 Положення № 102 операції щодо заміни шин не належать до реконструкції, модернізації, технічного переозброєння та інших видів поліпшення.

З огляду на те, що перелік, який наведено у

Положенні № 102, не є вичерпним, заміну шин можна пов’язати з технічним обслуговуванням як роботи з підтримання автомобіля в робочому стані.

Є два варіанти обліку заміни шин:

1) перший варіант ґрунтується на тому, що вартість зимових шин ураховується

у складі вартості автомобіля. При використанні цього варіанта операції щодо встановлення шин на автомобіль та повернення замінених шин на склад не будуть впливати на податковий та бухгалтерський облік. А рух таких шин відображають тільки у Картці обліку роботи автомобільної шини;

2) другий варіант — шини обліковуються

окремо від автомобіля у складі запасів. Цей варіант, у свою чергу має два підходи до відображення заміни шин в податковому обліку.

Згідно з

першим (ми прихильники саме цього підходу) при встановленні придбаних шин на автомобіль їх необхідно виключити за перерахунком за п. 5.9 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон про податок на прибуток). У цьому випадку підприємство фактично збільшить валові витрати за шинами у періоді встановлення їх на автомобіль, а подальше повернення таких шин на склад навесні та повторне встановлення на автомобіль наступної осені не буде впливати на податковий облік.

Другий підхід

передбачає, що шини враховують у перерахунку за п. 5.9 Закону про податок на прибуток доти, доки вони не зносяться. При цьому фактичні валові витрати щодо шин підприємство отримає тільки після того, як закінчиться строк експлуатації. І хоча податківці прямо про це не зазначають, «натяки» на такий підхід можна зустріти у їх консультаціях (див., наприклад, «Вісник податкової служби України», 2004, № 18).

Варто також звернути увагу на те, що у випадку коли

заміна шин відбувається у зв’язку з їх непридатністю для експлуатації з пробігом нижче норми, то таку заміну підприємство має відносити не до технічного обслуговування, а до ремонту. Про це неодноразово зазначали податківці у консультаціях у журналі «Вісник податкової служби України», 2002, № 46; 2004, № 18 та 2006, № 14. А отже, витрати на заміну таких шин можна відносити до складу валових витрат тільки у сумі, що не перевищує 10 % сукупної балансової вартості всіх груп основних фондів станом на початок такого звітного періоду (п.п. 8.7.1 Закону про податок на прибуток).

 

Сергій ДЕЦЮРА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі