Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства

Редакція БТ
Наказ від 10.09.2008 р. № 464

ПЕРЕВІРКИ МІНПРИРОДИ —

порядок дій

 

Наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.09.2008 р. № 464

«Про затвердження Порядку організації та проведення перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства»

 

Наказом,

що коментується, Мінприроди затвердило Порядок організації та проведення перевірок суб’єктів господарювання щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства ( далі — Порядок). Він створений з метою виконання норм Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V та визначає процедуру проведення перевірок з питань здійснення державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища та оформлення їх результатів.

1. Види перевірок.

Відповідно до цього Порядку перевірки проводитимуть державні інспектори органів Мінприроди*, перевірятимуть вони як юридичних, так і фізичних осіб, які здійснюють діяльність, пов’язану з впливом на навколишнє природне середовище.

* Державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища здійснює Державна екологічна інспекція.

Перевірки Мінприроди поділяються на планові та позапланові.

Планові перевірки

здійснюватимуть відповідно до квартального плану діяльності органу Мінприроди і проводитимуть за його наказом. Періодичність проведення планових перевірок визначатиме орган Мінприроди на основі Критеріїв розподілу суб’єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для навколишнього природного середовища та періодичності здійснення заходів державного нагляду (контролю), затверджених КМУ від 19.03.2008 р. № 212. Тривалість такої перевірки не повинна перевищувати 15 робочих днів, а для суб’єкта малого підприємництва — 5 робочих днів.

Позапланові перевірки

здійснюватимуть за наявності обставин перелічених в п. 3.6 Порядку (див. «Перелік обставин, за наявності яких проводиться позапланова перевірка» на с. 9 ). Проводитимуться вони також за наказом органу Мінприроди, тривалість такої перевірки не повинна перевищувати 10 робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва — 2 робочих днів.

Продовження терміну проведення як планових так, і позапланових перевірок, з будь-яких підстав не допускається.

 

Перелік обставин, за наявності яких проводиться позапланова перевірка

Витяг із наказу Мінприроди

від 10.09.2008 р. № 464

«Позапланова перевірка проводиться за наявності таких обставин:

— подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу Мінприроди про здійснення заходу державного нагляду (контролю) на його бажання;

— виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов’язкової звітності, поданих суб’єктом господарювання;

— перевірка виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом Мінприроди;

— звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення;

— неподання у встановлений термін суб’єктом господарювання документів обов’язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів».

 

2. Процедура проведення перевірки

складається з таких основних частин:

1)

підготовка до перевірки — на цьому етапі орган Мінприроди зобов’язаний не пізніше як за 10 днів до початку проведення планової перевірки надіслати рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу Мінприроди, або вручити особисто посадовій особі суб’єкта господарювання під розписку повідомлення про проведення планової перевірки.

2)

проведення перевірки — перевірка розпочинається з того, що інспектор пред’являє керівнику суб’єкта господарювання або уповноваженій ним особі направлення на перевірку та службове посвідчення і надає копію направлення. За відсутності таких документів посадова особа підприємства має право не допускати таких перевіряючих до перевірки.

Під час проведення позапланової перевірки державні інспектори перевіряють питання, необхідність висвітлення яких стала підставою для її проведення, з обов’язковим зазначенням цих питань у направленні на проведення перевірки.

За фактами виявлених під час перевірки порушень державний інспектор має право одержувати усні або письмові пояснення від керівника або уповноваженої ним особи, за стан дотримання вимог природоохоронного законодавства (такі пояснення долучаються до матеріалів перевірки);

3)

оформлення результатів перевірки (складання Акта перевірки, оформлення інших матеріалів перевірки) — по закінченні перевірки інспектор складає Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, за формою наведеною в додатку 3 до Порядку . До Акта перевірки додаються (за наявності) порівняльні таблиці, графіки, схеми, оформлені належним чином, підписані та надані посадовими особами суб’єкта господарювання. Не допускається включення до Акта перевірки інформації або висновків, які не підтверджені документально, пропозицій, а також інформації, наданої правоохоронними органами;

4)

обговорення результатів перевірки, підписання Акта перевірки — в останній день перевірки два примірники Акта перевірки підписуються державними інспекторами, які проводили перевірку, і всіма членами комісії (якщо перевірка проводилася комісією), керівником або уповноваженою особою суб’єкта господарювання. Якщо суб’єкт господарювання не погоджується з Актом перевірки, він підписує його із зауваженнями. У разі відмови суб’єкта господарювання підписати Акт, про це зазначають в Акті перевірки. Один примірник Акта перевірки залишається на підприємстві інший зберігається в органів Мінприроди;

5)

застосування адміністративних стягнень до порушників — при виявленні порушення під час перевірки інспектор, крім Акта перевірки , може складати протокол про адміністративне правопорушення згідно з яким на посадових осіб підприємства та фізичних осіб — підприємців накладають адміністративні штрафи. Зазначимо, що ці штрафні санкції мають право накладати державні інспектори органів Мінприроди, а в окремих випадках вони навіть можуть стягувати штраф на місці (ст. 2421 КУпАП*).

* Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Крім того, на підставі

Акта перевірки, який складено за результатами перевірки, протягом 5 днів з дня її завершення, у разі виявлення порушень складається Припис (додаток 4 до Порядку) про усунення порушень та не пізніше 5 робочих днів із дня складення Акта перевірки він надається керівнику суб’єкта господарювання чи уповноваженій ним особі для виконання. Строк виконання Припису встановлює державний інспектор і він не може перевищувати 6 місяців.

У разі виявлення правопорушень, які містять ознаки злочину матеріалів щодо такого правопорушення направляються до правоохоронних органів не пізніше 10 робочих днів з їх оформлення.

Наказ

, що коментується набув чинності 26.01.2009 р.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі