Теми статей
Обрати теми

Звіт до Фонду інвалідів: запитання та відповіді

Редакція БТ
Стаття

ЗВІТ ДО ФОНДУ ІНВАЛІДІВ:

запитання та відповіді

 

Востаннє про річний Звіт до Фонду соціального захисту інвалідів ми писали на початку 2008 року. І хоча з того часу мало що змінилося, запитання від читачів продовжують надходити до редакції. Та й Фонд соцзахисту інвалідів України протягом 2008 року часу не марнував та видавав нові листи, в яких роз’яснював норми Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

У сьогоднішній статті відповімо на найактуальніші, на наш погляд, запитання. Особливу увагу приділимо порядку заповнення Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів (ф. № 10-ПІ).

Оксана КОНОНЕНКО, головний редактор
Наталія СУКАЧОВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Документи статті

Закон № 875

— Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 р. № 875-XII.

Порядок реєстрації —

Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70.

Порядок подання Звіту

— Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70.

Інструкція щодо заповнення Звіту

— Інструкція щодо заповнення форми звітності № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів», затверджена наказом Мінпраці від 10.02.2007 р. № 42.

Інструкція № 286 —

Інструкція зі статистики кількості працівників, затверджена наказом Держкомстату від 28.09.2005 р. № 286.

 

Загальні моменти

Запитання

Відповідь

Хто подає Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ (далі — Звіт)?

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства громадських організацій інвалідів, та фізичні особи, які використовують найману працю та в яких середньооблікова кількість штатних працівників (далі — СКШП) за рік становить 8 та більше осіб. Якщо СКШП за рік менше 8 осіб, то Звіт складати і подавати не потрібно

Куди подавати Звіт?

До відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі — Фонд) за місцем державної реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності

Які строки подання Звіту?

Звіт складається і подається щороку до 1 березня року, наступного за звітним. Це означає, що

Звіт за 2008 рік потрібно подати не пізніше 27 лютого 2009 року (п’ятниця)*

Звіт також можна відправити й поштою рекомендованим листом. У цьому випадку датою подання Звіту вважатиметься дата, зазначена на поштовому штемпелі (п. 2 Порядку подання Звіту)

Які особливості подання Звіту представництвами іноземних компаній?

Представництва іноземних компаній не є юридичними особами. Вони не підпадають під суб’єктний склад ст. 19 Закону № 875, і на них вимоги про дотримання «інвалідного» нормативу не поширюються (лист Фонду від 28.02.2007 р. № 1/6-110)

 

* На місцях працівники Фонду часто приймають Звіти і в перший після 1 березня робочий день, якщо він припадає на вихідний день, але сподіватися на це не варто (адже це не податковий Звіт, і перенесення строків його подання законодавчо не врегульоване).

 

Реєстрація у Фонді

В які строки суб’єкти господарювання мають зареєструватися у Фонді? Які документи слід при цьому подавати?

 

Згідно з

Порядком реєстрації суб’єкти господарювання, в яких працює 8 та більше осіб, мають зареєструватися у Фонді за місцем своєї державної реєстрації. Для реєстрації роботодавці в загальному випадку подають власноручно або надсилають рекомендованим листом:

заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду за формою № 1, затвердженою наказом Мінпраці від 14.03.2007 р. № 98*;

* Див. ком. «Мінпраці затвердило форми документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів» // «БТ», 2007, № 16, с. 5.

копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи чи фізичної особи — підприємця**.

Датою реєстрації

у Фонді вважається дата подання документів роботодавцем, а в разі надсилання їх поштою — дата, зазначена на поштовому штемпелі.

Згідно з

абз. 3 та 4 п. 3 Порядку реєстрації новостворені роботодавці зобов’язані подати документи для реєстрації до Фонду не пізніше 10 робочих днів після їх держреєстрації юридичними чи фізичними особами — підприємцями. Варте уваги, що діючому роботодавцю, в якого кількість основних працівників збільшилася до 8 та більше осіб чи змінилася назва або місцезнаходження юридичної особи (прізвище, ім’я, по батькові чи місце реєстрації проживання фізичної особи — підприємця), також необхідно зареєструватися у Фонді у строк, визначений для новостворених роботодавців. Якщо підходити до цієї вимоги формально, то виходить, що як тільки роботодавець приймає до штату восьмого працівника, то йому протягом 10 робочих днів з такої дати слід зареєструватися у Фонді. Водночас прийняття на роботу 8 особи ще не означає, що СКШП за рік теж буде 8. Адже якщо показник СКШП за рік не досягне 8 осіб, то роботодавець не повинен подавати Звіт (п. 4 листа Фонду від 26.03.2007 р. № 1/6-172). У цьому випадку сенсу в реєстрації ми теж не бачимо. Аналогічний підхід і до новостворених підприємств. Навіщо роботодавцю реєструватися у Фонді, якщо він навіть не планує приймати на роботу більше 8 осіб?

Фонд у своїх роз’ясненнях, здається, доходить аналогічного висновку. Інакше як пояснити його позицію, викладену в

листі від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06**: «якщо роботодавець не зареєстрований у відповідному відділенні Фонду, але приніс Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів, то він може перед подачею Звіту зареєструватися». І головне: за порушення строків реєстрації відповідальність на сьогодні не встановлено.

** Див. ком. «Фонд соцзахисту інвалідів: реєстрація роботодавців у регіональних відділеннях» // «БТ», 2008, № 34, с. 10.

 

Підприємство має у своєму складі філії. Чи потрібно філіям реєструватися у Фонді?

 

Згідно з

Порядком реєстрації у Фонді мають реєструватися юридичні особи та фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності. Філія не є юридичною особою. Отже, філії реєструватися у Фонді не повинні. Такого ж висновку доходить і Фонд у своєму листі від 03.05.2007 р. № 1/5-393***. Однак у ньому Фонд зробив застереження, що не потрібно провадити реєстрацію «відокремлених підрозділів, розташованих на території відповідних відділень, які не мають статусу юридичної особи». На нашу думку, таке формулювання може трактуватися двояко:

не вимагають реєстрації у Фонді відокремлені підрозділи (філії), розташовані на одній із головним підприємством території. Таким чином, виходить: якщо філію та головне підприємство розташовано на різних територіях, відокремленому підрозділу необхідно зареєструватися в територіальному відділенні Фонду за своїм місцезнаходженням;

відокремлені підрозділи (філії) не вимагають реєстрації в територіальному відділенні Фонду, розташованому за їх місцезнаходженням, тобто філію взагалі не потрібно реєструвати.

*** Див. ком. «Філії та Фонд соціального захисту інвалідів: реєструється лише головне підприємство» // «БТ», 2007, № 37, с. 10.

На наш погляд, точним, таким, що відповідає вимогам чинного законодавства, є друге твердження.

При реєстрації у Фонді головне підприємство, що має філії, мусить:

1) подати до Фонду

заяву про реєстрацію роботодавця у відділенні Фонду соціального захисту інвалідів за формою № 1, затвердженою наказом Мінпраці від 14.03.2007 р. № 98, копію свідоцтва про держреєстрацію (а якщо підприємства утримуються за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів, — ще й копію довідки про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій) і відомості про філії;

2) після закінчення року подати до Фонду

зведений Звіт, підготовлений з урахуванням даних щодо філій. Звіт має містити кількість працівників, кількість працевлаштованих інвалідів, норматив робочих місць у цілому по підприємству. До Звіту необхідно додати Перелік підприємств, що увійшли до складу господарського об’єднання, та відокремлених підрозділів роботодавця (додаток до Інструкції щодо заповнення Звіту). У 2008 році форму Переліку було оновлено наказом Мінпраці від 12.11.2008 р. № 527*. Порівняно з попереднім роком у ньому доведеться надати детальнішу інформацію про відокремлені підрозділи, що входять до складу підприємства.

* Див. ком. «Працевлаштування інвалідів: приватний підприємець, якому встановлено інвалідність, зараховуватиметься у виконання «інвалідного» нормативу» // «БТ», 2008, № 50, с. 6.

Аналогічна справа і з

адміністративно-господарськими санкціями: їх сплачує головне підприємство за місцем своєї реєстрації.

 

Форма Звіту і додатка до неї

Працівники відділення Фонду на зворотному боці Звіту вимагають зазначати повну інформацію про працюючого інваліда: П. І. Б, рік народження, ідентифікаційний номер, номер і дату видачі довідки МСЕК, групу інвалідності, домашню адресу, телефон № і дату наказу про прийняття на роботу і звільнення інваліда тощо. Крім цього, щороку разом зі Звітом вимагають подавати копії:

— свідоцтва про держреєстрацію підприємства;

— звіту з праці за рік;

— довідок МСЕК на інвалідів, зазначених у Звіті.

Чи правомірні такі вимоги?

 

Ні, такі вимоги неправомірні

. Звіт складається за формою, затвердженою наказом Мінпраці від 10.02.2007 р. № 42, і відповідно до вимог, установлених Інструкцією щодо заповнення Звіту. У затвердженій формі Звіту не передбачено надання детальної інформації про працюючого інваліда. У Звіті зазначаються лише зведені дані про кількість інвалідів (див. розділ статті «Порядок заповнення рядків Звіту» на с. 52). Форма Звіту — одностороння (зі зворотного боку форми діючого Звіту нічого немає). Вимог про надання детальної інформації про працюючих інвалідів немає і в Інструкції щодо заповнення Звіту.

Більше того,

Порядком подання Звіту не передбачено і подання разом зі Звітом жодних додаткових документів (у тому числі зазначених у запитанні копій свідоцтва про держреєстрацію роботодавця, звіту з праці за рік і довідок МСЕК на працюючих інвалідів).

Виняток становлять:

1) підприємства, установи, організації, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, що утримуються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів

. Вони мають подавати разом зі Звітом копію довідки податкового органу про включення їх до Реєстру неприбуткових установ. При цьому необхідно пред’явити оригінал цієї довідки. Якщо Звіт надсилається поштою, то копію довідки має бути засвідчено нотаріально;

2) роботодавці, які мають відокремлені підрозділи

. Вони подають зведений Звіт, підготовлений з урахуванням даних цих підрозділів. Разом зі Звітом потрібно подати Перелік підприємств, що увійшли до складу господарського об’єднання, та відокремлених підрозділів роботодавця, форму якого наведено в додатку до Інструкції щодо заповнення Звіту ;

3) господарські об’єднання

. Відповідно до ст. 19 Закону № 875 такі об’єднання мають подати:

— зведений

Звіт з урахуванням даних об’єднання та підприємств, що увійшли до його складу;

— окремі

Звіти об’єднання та підприємств;

Перелік підприємств, що увійшли до складу господарського об’єднання, та відокремлених підрозділів роботодавця (додаток до Інструкції щодо заповнення Звіту);

— копії договорів, що підтверджують розміщення на підприємстві громадської організації інвалідів, яке входить до складу господарського об’єднання, замовлення на придбання товарів (робіт, послуг), платіжних доручень за такими договорами, розрахунків витрат на виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг), що підтверджують безпосереднє виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг) підприємством громадської організації інвалідів та включення до цих витрат заробітної плати інвалідів, які працюють на зазначеному підприємстві.

Усе це свідчить про таке: якщо суб’єкт господарювання не належить до жодної із зазначених категорій роботодавців (не утримується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не має відокремлених підрозділів, не є господарським об’єднанням), то подавати зі

Звітом будь-які додаткові документи він не зобов’язаний. При цьому надання роботодавців (усіма без винятку категоріями) додаткової інформації про працюючого інваліда — справа добровільна. Якщо працівники Фонду хочуть побачити і ознайомитися із запитуваними документами — нехай приходять на перевірку.

 

Порядок заповнення рядків Звіту

Рядок та його найменування

Що відображається в рядку Звіту

Рядок 01* «Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб)»

СКШП облікового складу за рік визначається відповідно до п. 3.2 Інструкції № 286

Рядок 02* «з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб)»

СКШП за рік, яким згідно з чинним законодавством установлено інвалідність. Розраховується так само, як і показник ряд. 01

Рядок 03* «Кількість інвалідів — штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (осіб)»

Кількість інвалідів — штатних працівників, яких має бути працевлаштовано відповідно до нормативу робочих місць:

— для роботодавців, в яких працює від 8 до 25 осіб: ряд. 03 = 1 особі**;

— для інших роботодавців: ряд. 03 = ряд. 01 х 4 %

* Показники рядків 01, 02, 03 відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число і після коми число 5 та більше, то воно округляється в бік збільшення (п. 3.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту). І це незважаючи на те що порядок округлення, регламентований Інструкцією № 286, при розрахунку СКШП вимагає застосовувати правило парної цифри.

** Зверніть увагу: роботодавцю, в якого СКШП за рік не перевищує 37 осіб, достатньо прийняти 1 інваліда і цим виконати «інвалідний» норматив (37 х 4 % = 1,48 » 1 особа).

Рядок 04 «Фонд оплати праці штатних працівників (тис. грн.)»

Сума заробітної плати штатних працівників за звітний рік, урахованих у рядку 01. Зазначається в тис. грн.

Рядок 05 «Середньорічна заробітна плата штатного працівника (грн.)»

Середньорічна заробітна плата штатного працівника (у грн.), що розраховується за формулою:

ряд. 04 х 1000 : ряд. 01

Рядок 06 «Сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (грн.)»

Сума адміністративно-господарських санкцій, яку має сплатити роботодавець при невиконанні нормативу, розраховується так:

— для роботодавців, в яких працює від 8 до 15 осіб (якщо ряд. 02 незаповнений):

ряд. 06 = ряд. 05 : 2;

— для роботодавців, у яких працює 15 осіб (включно) і більше:

ряд. 06 = (ряд. 03 - ряд. 02) х ряд. 05

 

Розрахунок СКШП (рядок 01)

На підприємстві працівник оформлений за основним місцем роботи і отримує доплату в розмірі 0,5 ставки за внутрішнє сумісництво. Крім того, є особи, які працюють неповний робочий день. Чи слід включати таких осіб до облікової кількості штатних працівників (до рядка 01 Звіту)?

 

При обчисленні СКШП

ураховуються всі категорії працівників облікового складу, наведені в пп. 2.4 і 2.5 Інструкції № 286, крім працівників, які перебувають у відпустках:

— по вагітності та пологах;

— по догляду за дитиною до досягнення нею відповідного віку, передбаченого чинним законодавством або колективним договором підприємства, включаючи тих, які всиновили новонароджену дитину безпосередньо з пологового будинку.

При розрахунку СКШП категорії осіб, зазначені в

п. 2.6 Інструкції № 286, не включаються до облікової кількості штатних працівників. Серед них — особи, прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств (п.п. 2.6.1 Інструкції № 286). У цьому ж підпункті зазначено, що працівник, який отримує на одному підприємстві дві або півтори ставки, оформлений за сумісництвом на тому самому підприємстві, де й основне місце роботи (внутрішнє сумісництво), в обліковій кількості штатних працівників ураховується як одна фізична особа.

Особи, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, у розрахунку СКШП уключаються за кожен календарний день

як цілі одиниці (п.п. 2.4.3 Інструкції № 286). До речі, Фонд у своєму листі від 08.08.2007 р. № 1/8-81 дотримувався аналогічної точки зору. Докладніше про порядок розрахунку СКШП можна дізнатися зі статті «Кількість працівників» // «БТ», 2007, № 46, с. 23.

 

Підприємство створено у жовтні 2008 року. За даними розрахунку підприємства, СКШП у жовтні — 16 осіб, у листопаді — 20 осіб, у грудні — 26 осіб Чи існують якісь особливості розрахунку СКШП для новоствореного підприємства?

 

Так, існують

. Згідно з п. 3.2 Інструкції № 286 СКШП обчислюється на підставі щоденних даних про облікову кількість штатних працівників, що мають уточнюватися відповідно до наказів про прийняття, переведення на іншу роботу працівника та припинення трудового договору. Для того щоб розрахувати СКШП за рік, потрібно:

1) визначити СКШП за кожен місяць

. Відповідно до п.п. 3.2.1 Інструкції № 286 СКШП за місяць обчислюється шляхом підсумовування кількості штатних працівників облікового складу за кожен календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого — по 28 або 29*), уключаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення отриманої суми на кількість календарних днів звітного місяця;

* У 2008 році в лютому було 29 календарних днів.

2) підсумувати отримані розрахунки за всі місяці роботи підприємства і поділити отриману суму на 12

(на кількість місяців у році). Якщо при обчисленні виникає дробове число, його слід округлити до цілого.

У новоствореного підприємства до розрахунку включають показники тих місяців, в яких воно працювало, але отриманий результат усе одно ділиться на 12

(п.п. 3.2.6 Інструкції № 286). У нашому випадку СКШП за 2008 рік становить:

(16 + 20 + 26) : 12 = 5,17

5 (осіб).

Як бачимо, показник СКШП за рік на цьому підприємстві — менше 8 осіб. Це означає, що

Звіт за 2008 рік подавати не потрібно.

 

Розрахунок СКШП інвалідів (рядок 02)

На підприємстві із січня 2008 року працювало 12 штатних працівників. Чи обов’язково для дотримання нормативу, щоб у кожному календарному місяці працював один інвалід? Чи можна прийняти інваліда не з початку року? Зокрема, на підприємстві двох інвалідів було прийнято на роботу 15 червня 2008 року, а звільнилися вони 30 листопада 2008 року (останній день роботи).

 

Для розрахунку нормативу використовується показник

СКШП за рік. Відповідно до п. 3.2 Інструкції № 286 цей показник розраховується на підставі щоденних даних про облікову кількість штатних працівників, що мають уточнюватися відповідно до наказів про прийняття, переведення на іншу роботу працівника та припинення трудового договору. За даними підприємства розрахуємо СКШП за рік та СКШР інвалідів (рядок 02 Звіту).

 

Місяць

СКШП за місяцями (осіб)

Середньооблікова кількість інвалідів (осіб)

Січень

12

0

Лютий

12

0

Березень

12

0

Квітень

12

0

Травень

12

0

Червень з 01.06 по 14.06 з 15.06 по 30.06

13*

1**

Липень

14

2

Серпень

14

2

Вересень

14

2

Жовтень

14

2

Листопад

14

2

Грудень

12

0

Разом за 2008 рік

12,91 13 (осіб)

0,92 1 (осіб)

* (12 чол. х 14 дн. + 14 чол. х 16 дн.) : 30 дн. = 13,06

13 (осіб).

** (0 чол. х 14 дн. + 2 чол. х 16 дн.) : 30 дн. = 1,06

1 (осіб).

За даними прикладу,

СКШП за 2008 рік = (12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 13 + 14 + 14 + 14 + 14 + 14 + 12) : 12 = 12,91 13 (осіб).

З них

СКШП інвалідів = (1 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2) : 12 = 0,92 1 (осіб).

 

Зверніть увагу: щоб розрахувати СКШР інвалідів, можна

кількість відпрацьованих інвалідом місяців поділити на 12. Наприклад, відповідно до списку працюючих інвалідів — штатних працівників, які були зайняті на підприємстві у 2008 році, роботодавець працевлаштував трьох інвалідів, з яких один працював 5 місяців, другий — 12 місяців, третій — 6 місяців. Середньооблікова кількість інвалідів, які працювали на цьому підприємстві, обчислюється таким чином: (5 + 12 + 6) : 12 = 1,92 2 (осіб).

Але повернемося до нашого прикладу. Кількість інвалідів — штатних працівників, яких має бути працевлаштовано відповідно до нормативу робочих місць для роботодавців, в яких працює від 8 до 25 осіб, дорівнює 1 особі. Отже, по цьому підприємству

норматив щодо працевлаштування інвалідів виконано.

Напрошується повністю логічний висновок:

інваліда не обов’язково має бути працевлаштовано на початку року, досить, аби один інвалід відпрацював на підприємстві шість місяців — 6 (місяців) : 12 (місяців) = 0,5 1 (осіб). Такої ж думки дотримується і Фонд (лист від 26.03.2007 р. № 1/6-172*). Причому можливі різні комбінації. Наприклад, необхідні шість місяців у сумі можуть дати й три інваліди, які відпрацювали по 2 місяці кожен. Або ось ще ситуація: один інвалід на одному підприємстві відпрацював 6 місяців і на іншому — теж 6 місяців. У цьому випадку «інвалідний» норматив буде виконано на двох підприємствах.

* Див. ком. «Працевлаштування інвалідів: приватний підприємець, якому встановлено інвалідність, зараховуватиметься у виконання «інвалідного» нормативу» // «БТ», 2008, № 50, с. 6.

 

У фізичної особи — підприємця показник СКШП за рік склав 9 осіб, з них — 1 інвалід. Крім того, і сам підприємець має інвалідність. Як у цьому випадку розрахувати «інвалідний» норматив?

 

Фізичні особи — підприємці, яким установлено інвалідність, можуть зарахувати самого себе у виконання «інвалідного» нормативу (

показник рядка 02 Звіту збільшити на одиницю). До такого висновку нас підштовхують зміни, унесені наказом Мінпраці від 12.11.2008 р. № 527** до Інструкції щодо заповнення форми Звіту. Єдине, що насторожує: нововведена норма не узгоджується з вимогами Інструкції № 286. Нагадаємо, що рядок 01 «Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (осіб)» цього Звіту заповнюється відповідно до п. 3.2 Інструкції № 286. Згідно з нею при розрахунку СКШП беруть до уваги лише працівників. Фізична особа, яка використовує найману працю, не є найнятим працівником. Рядок 02 Звіту є своєрідною розшифровкою рядка 01 (це видно з назви рядка 02 «з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб)»). Але, незважаючи на це, унесені зміни зачепили тільки рядок 02. Порядок визначення показника ряд. 01 залишився без змін. Виходить, що до розрахунку показника рядка 01 (на відміну від оновленого показника рядка 02) фізична особа — підприємець, яка має інвалідність, не включатиме саму себе.

** Див. ком. «Група інвалідності для виконання нормативу значення не має — цей та інші цікаві висновки в роз’ясненні Фонду захисту інвалідів» // «БТ», 2007, № 23, с. 7.

Отже, у нашому випадку фізичній особі — підприємцю в рядку 01

Звіту слід зазначити 9 осіб, а в рядку 02, згідно з унесеними змінами, — 2 осіб.

 

Нормативна добірка

На завершення пропонуємо вашій увазі добірку листів Фонду, що вийшли наприкінці 2007 року та протягом 2008 року, які, на наш погляд, заслуговують на увагу. Вона стане у пригоді й тим, хто не вперше стикається з працевлаштуванням інвалідів, і новачкам у цій справі.

У найближчому номері газети розглянемо

порядок нарахування та сплати адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, пені — за порушення строків сплати таких санкцій та адміністративного штрафу — за неподання Звіту і за невиконання «інвалідного штрафу».

 

Реквізити листа

Про що лист

Листи Фонду

Від 01.10.2008 р. № 1/5-1003/06

Про можливість створити господарське об’єднання підприємств з метою дотримання нормативу працевлаштування інвалідів

Від 08.09.2008 р. № 1/8-89/06 // «БТ», 2008, № 39, с. 5; від 08.08.2007 р. № 1/8-80 // «БТ», 2007, № 38, с. 5

Інвалід-пенсіонер зараховується у виконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів. Інваліду (за його згодою) можна встановлювати неповний робочий час

Від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06 // «БТ», 2008, № 34, с. 10

Якщо роботодавець не зареєструвався в установлені строки, то він може зареєструватися безпосередньо перед поданням Звіту

Від 21.04.2008 р. № 1/6-126/03-01

Показники ряд. 01,02 і 03 Звіту відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми маємо цифру 5 і більше, то число округляється у бік збільшення)

Від 29.01.2008 р. № 1/5-58/06 // «БТ», 2008, № 22, с. 13; від 22.10.2007 р. № 1/6-449 // «БТ», 2008, № 22, с. 13

Фонд вважає, що на нього та його територіальні підрозділи не поширюється дія Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V, оскільки він не здійснює держнагляд (контроль) у сфері господарської діяльності

Листи Мінпраці

Від 17.03.2008 р. № 78/06/186-08 // «БТ», 2008, № 18, с. 6; від 28.07.2008 р. № 3144/0/10-08/13 // «БТ», 2008, № 38, с. 6

Інваліди I та II груп мають право на скорочений робочий час: працювати 6 годин на день (36 годин на тиждень)

Від 12.03.2007 р. № 804/0/10-07/19 // «БТ», 2008, № 11, с. 10

Найцікавіші висновки листа:

— прийняття на роботу інваліда має провадитися з виконанням загальновстановлених вимог відповідної нозології (класифікації хвороби);

— приватний підприємець при невиконанні «інвалідного» нормативу зобов’язаний сплатити адміністративно-господарську санкцію

Від 19.11.2007 р. № 91/109 // «БТ», 2008, № 6, с. 5

Про порядок надання дотацій на працевлаштування інвалідів

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі