Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Як відображати в податковому обліку придбання штор

Редакція БТ
Бухгалтерський тиждень Липень, 2009/№ 28
Друк
Відповідь на запитання

Як відображати в податковому обліку придбання штор

 

Підприємство, яке є платником податку на прибуток та ПДВ, придбало комплект штор вартістю 9200 грн. (крім того, ПДВ — 1840 грн.) для внутрішнього оформлення одного поверху адміністративної будівлі. Чи вірно зробило підприємство, віднісши такий комплект до групи 3 основних фондів? Чи є можливість їх вартість одразу віднести до складу валових витрат?

(м. Харків)

 

Для того щоб підприємство мало можливість віднести витрати на придбання штор до валових (чи амортизувати у податковому обліку) та визнати податковий кредит з ПДВ, необхідно довести зв’язок цих витрат з господарською діяльністю. Оскільки штори є невід’ємною складовою інтер’єру приміщення та знаходяться в нашому випадку в виробничому приміщенні, зв’язок з господарською діяльністю очевидний.

Для вірного відображення вартості штор у податковому обліку необхідно визначитись з тим, чи будуть вони обліковуватися як одиничний об’єкт (комплект штор), чи їх вартість буде розбита на менші одиниці (кілька одиниць штор). Варто пам’ятати, що метод обліку комплекту штор буде залежати від того, як відображено в первинному документі на оприбуткування цінностей та в податковій накладній вартість штор — як за один об’єкт чи з розбивкою на елементи (поштучно).

1. У первинних документах штори визначено як один об’єкт

(комплект штор). У цьому випадку комплект штор можна віднести до складу основних фондів (ОФ) оскільки він згідно з п.п. 8.2.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон про податок на прибуток) має вартість більше 1000 грн. (9200 грн. без ПДВ), а термін його корисного використання перевищує 365 днів. При цьому обліковувати такий об’єкт потрібно в складі групи 3 ОФ.

2. У первинних документах комплект штор відображено з розбивкою на елементи (поштучно).

В цьому разі в документах буде зазначено, наприклад, що підприємство придбало 10 штор по 920 грн. без ПДВ (9200 грн. / 10 шт.).

У цьому разі у податковому обліку штори слід розглядати як податкову малоцінку*, оскільки вартість одного об’єкта не перевищує 1000 грн. Отже, витрати на їх придбання збільшують валові витрати за правилом першої події, а у подальшому перераховують за

п. 5.9 Закону про податок на прибуток за вартістю, що визначається методом амортизації, обраним у бухгалтерському обліку платника податку (на це вказує ДПАУ в листі від 29.01.2007 р. № 1564/7/15-0217**).

* Детальніше про податковий облік податкової малоцінки див. ст. «Операції з необоротною малоцінкою в податковому обліку» // «БТ», 2007, № 37, с. 20.

** Див. ком. «Як застосовувати пункт 5.9 Закону про податок на прибуток — роз’яснення ДПАУ» // «БТ», 2007,№ 7, с. 10.

Ураховуючи, що у бухгалтерському обліку такі штори будуть обліковуватися як малоцінний необоротний актив (на рахунку 112 «Малоцінні необоротні матеріальні активи»), то амортизувати їх доцільно за методом «100 %», тобто при передачі в експлуатацію нараховувати амортизацію у розмірі 100 %. Такий варіант дозволить списати вартість штор одразу на валові витрати, практично без перерахунку за

п. 5.9 Закону про податок на прибуток та дасть змогу полегшити облікову роботу бухгалтеру.

 

Сергій ДЕЦЮРА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі