Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2009 р. № 468

Редакція БТ
Постанова від 01.07.2009 р. № 661

ЕТИКЕТУВАННЯ ГМО-ПРОДУКТІВ:

Кабмін уніс зміни до Порядку

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 01.07.2009 р. № 661

«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2009 р. № 468»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Нагадаємо, що згідно зі

ст. 15 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.91 р. № 1023-XII інформація про продукцію обов’язково має містити зазначення вмісту в продукті генетично модифікованих організмів (ГМО).

Порядок етикетування харчових продуктів, які містять генетично модифіковані організми або вироблені з їх використанням та вводяться в обіг

, затверджено постановою КМУ від 13.05.2009 р. № 468 (див. ком. «Неетикетовані ГМО-продукти Кабмін пропонує з 1 липня вилучити з обігу» // «БТ», 2009, № 22, с. 4).

Але незважаючи на те що

Порядок набрав чинності 1 липня 2009 року, уряд уже встиг унести до нього корективи. Так, відповідно до змін, що коментуються:

1) лише продукти, у складі яких

міститься менше 0,1 % ГМО, можуть реалізовуватися з добровільною позначкою «Без ГМО», решту має бути промарковано певним способом;

2)

етикетування харчових продуктів провадитиметься їх виробником (постачальником) на товарах, що містять ГМО в обсязі понад 0,9 % або вироблені із сільгосппродукції, уміст ГМО в якій становить понад 0,9 % (раніше було 0,1 %).

Позначка має друкуватися тим же шрифтом, що й перелік складових компонентів. Зауважимо, що позначка відтепер має виконуватися шрифтом

заввишки не менше 2 мм.

По суті, Кабмін установленою нормою спробував спростити життя виробникам, які тепер повинні маркувати продукцію лише в тому випадку, якщо продукт харчування містить понад 0,9 % ГМО. Мабуть, Кабмін визнав за доцільне в цьому питанні орієнтуватися на норми, передбачені законодавством ЄС.

Постанова

, що коментується, набрала чинності 4 липня 2009 року.

Висвітлюючи тему етикетування ГМО-продуктів, побіжно зауважимо, що на сьогодні:

— за даними Держспоживстандарту, в Україні зараз налічується 5 лабораторій з перевірки харчових продуктів на предмет умісту ГМО (http://www.dssu.gov.ua/control/uk/publish/article/system?art_id=127057);

— Мінекономіки вже підрахувало, скільки коштуватимуть послуги з дослідження продуктів, що містять ГМО. Як мають оплачуватися послуги лабораторій, Мінекономіки виклало в проекті наказу «Про затвердження Правил визначення вартості робіт з установлення вмісту генетично модифікованих організмів у харчових продуктах», оприлюдненому на його офіційному сайті (www.me.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=135903&cat_id=32862). Так, проектом передбачається обмежити рівень рентабельності робіт з установлення вмісту ГМО у продуктах харчування 20 % від повної собівартості послуги. Крім цього, проектом передбачається встановлення годинних (часових) обмежень на надання зазначеної вище послуги. Проект також містить номенклатуру і склад статей калькуляції вартості одного робочого дня фахівця, який проводить таке дослідження.

 

 

 

Кабінет Міністрів України

 

Зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2009 р. № 468

 

Затверджено постановою від 1 липня 2009 року № 661

 

1. Доповнити вступну частину постанови після слів «Закону України «Про державну систему біобезпеки при створенні, випробуванні, транспортуванні та використанні генетично модифікованих організмів» словами і цифрами «і статті 38 Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів».

2. У Порядку етикетування харчових продуктів, які містять генетично модифіковані організми або вироблені з їх використанням та вводяться в обіг, затвердженому зазначеною постановою:

1) в абзацах другому і третьому пункту 2 слова і цифри «понад 0,1 відсотка» замінити словами і цифрами «понад 0,9 відсотка»;

2) пункт 3 викласти у такій редакції:

«3. Етикетування харчових продуктів, які містять генетично модифіковані організми обсягом понад 0,9 відсотка або вироблені із сільськогосподарської продукції, вміст генетично модифікованих організмів у якій становить понад 0,9 відсотка, повинне проводитися їх виробником (постачальником) із зазначенням відповідної інформації.

У переліку складників харчового продукту після найменування кожного з тих, що містять генетично модифіковані організми чи вироблені з їх використанням, у дужках виконується напис «(генетично модифікований)», «(містить генетично модифікований організм)» або «(вироблений з генетично модифікованого організму)» із зазначенням найменування організму або до кожного такого складника робиться відповідна виноска. Напис виконується таким самим шрифтом, що і перелік складників.

Для харчових продуктів, що містять один складник, напис «(генетично модифікований)», «(містить генетично модифікований організм)» або «(вироблений з генетично модифікованого організму)» із зазначенням найменування організму виконується на етикетці шрифтом розміру не менш як 2 міліметри.»;

3) у пункті 4 слова «таким самим шрифтом, що і назва харчового продукту» замінити словами і цифрою «шрифтом розміру не менш як 2 міліметри»;

4) у першому реченні пункту 5 слова «може бути здійснено шляхом проставлення позначки «Без генетично модифікованих організмів» замінити словами «може бути здійснено добровільно з виконанням напису «Без ГМО»;

5) пункт 6 викласти у такій редакції:

«6. Харчові продукти, які містять генетично модифіковані організми обсягом понад 0,9 відсотка або вироблені із сільськогосподарської продукції, вміст генетично модифікованих організмів у якій становить понад 0,9 відсотка, на яких не виконано відповідний напис згідно з цим Порядком, підлягають вилученню з обігу».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі