Теми статей
Обрати теми

Про розгляд листа

Редакція БТ
Лист від 25.05.2009 р. № 10811/7/15-0217

ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНІ МЕРЕЖІ

належать до групи 1 основних фондів:
ДПАУ продовжує «гнути свою лінію»

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 25.05.2009 р. № 10811/7/15-0217«Про розгляд листа»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ черговий раз заявила, що телекомунікаційні мережі (як пристрої, що передають інформацію) належать до групи 1 основних фондів.

Таку позицію ДПАУ відстоює вже досить давно. Так, у

листі від 25.09.2003 р. № 8049/6/15-1116 зроблено висновок, що витрати на телефонізацію (проектування, прокладка кабелю та підключення його до ліній зв’язку) збільшують балансову вартість основних фондів групи 1. А в листі від 14.03.2008 р. № 4956/7/15-0517 ДПАУ вимагає відображати витрати на придбання комунікаційного устаткування як витрати на створення об’єкта основних фондів групи 1 (передавальний пристрій). Про те, що такі висновки досить спірні, ми вже говорили в редакційному коментарі до торішнього листа ДПАУ (див. ком. «Витрати на установку міні-АТС, на думку ДПАУ, формують балансову вартість об’єкта ОФ групи 1» // «БТ», 2008, № 41, с. 6).

Підставою для виникнення сумнівів є визначення терміна «передавальний пристрій», наведене в

Національному стандарті № 2 «Оцінка нерухомого майна», затвердженому постановою КМУ від 28.10.2004 р. № 1442. Там під передавальними пристроями розуміються земельні поліпшення, створені для виконання спеціальних функцій з передачі енергії, речовини, сигналу, інформації тощо будь-якого походження і виду на відстань (лінії електропередачі, трубопроводи, водопроводи, теплові та газові мережі, лінії зв’язку тощо). Як бачимо, до складу передавальних пристроїв, що згідно із законодавством входять до групи 1 основних фондів, мають відноситися лише ті лінії зв’язку, які можна віднести до нерухомого майна, тобто якщо вони встановлюються (прокладаються) у землі. У зв’язку з цим вартість обладнання (крім телефонів), необхідного для функціонування міні-АТС (комутатори, маршрутизатори, джерела безперебійного живлення тощо), на наш погляд, можна вважати окремим устаткуванням у складі балансової вартості основних фондів групи 2 (джерела безперебійного живлення) або 4 (комутатори та маршрутизатори). А витрати на підключення до телефонної мережі (прокладку кабелю тощо) необхідно враховувати як поліпшення об’єкта основних фондів групи 1 (будівлі).

Автори

листа, що коментується, зробивши контекстний аналіз п.п. 8.2.2 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон про податок на прибуток), прийшли до дещо дивного висновку: поняття «інші інформаційні системи» (у визначенні основних фондів групи 4) лише розширює поняття електронно-обчислювальні машини. Тобто податківці, по суті, заперечують існування «інформаційних систем» як окремого поняття.

Зверніть увагу, що у

ст. 1 Закону України «Про телекомунікації» від 18.11.2003 р. № 1280-IV є визначення поняття «інформаційна система загального доступу», під яким розуміється сукупність телекомунікаційних мереж і засобів для накопичення, обробки, зберігання та передачі даних. На наш погляд, саме такі «інформаційні системи» згадуються в п.п. 8.2.2 Закону про податок на прибуток.

Таким чином, є всі підстави для того, щоб при вирішенні питання з приналежністю телекомунікаційних систем до групи основних фондів підходити диференційовано у кожній конкретній ситуації. Якщо телекомунікаційні системи (такі їх елементи, як кабель, антени та інше обладнання) встановлюються (прокладаються) в землі, то їх можна включити до нерухомого майна та відповідно до складу 1 групи основних фондів. Якщо ж інформаційна система встановлюється в будівлі та її установлення не пов’язане із земельними роботами — її можна віднести до групи 4 основних фондів.

Наприкінці зазначимо, що інколи для підприємства визнання приналежності телекомунікаційної системи до групи 1 вигідніше, ніж до групи 4. Адже її установлення можна розцінювати як поліпшення будівлі (основних фондів групи 1) та витрати в межах десятипроцентного ремонтного ліміту* можна відразу включити до складу валових витрат. Лист ДПАУ, що коментується, в цьому випадку можна використовувати як аргумент для збільшення валових витрат, оминувши амортизацію.

* Див. ст. «Ремонт і поліпшення основних фондів» // «БТ», 2008, № 16, с. 39.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі