Теми статей
Обрати теми

У справі за конституційним поданням Президента України стосовно відповідності Конституції України (конституційності) Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості»

Редакція БТ
Рішення від 14.07.2009 р. № 18-

ПРИСКОРЕНУ АМОРТИЗАЦІЮ СКАСОВАНО —

антикризовий Закон № 694 визнано неконституційним

 

Рішення Конституційного Суду України від 14.07.2009 р. № 18-рп/2009 у справі № 1-22/2009

«У справі за конституційним поданням Президента України стосовно відповідності Конституції України (конституційності) Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості»

 

Рішенням

, що коментується, КСУ визнав неконституційним у цілому Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості» від 18.12.2008 р. № 694-VI** (далі — Закон № 694) у зв’язку з порушенням установленої Конституцією України процедури набуття чинності.

** Див. ком. «Нові податкові пільги для підтримки вітчизняного товаровиробника» // «БТ», 2009, № 6, с. 4.

Підставою для ухвалення такого

рішення став той факт, що при офіційному оприлюдненні (публікації) Закону № 694 як дата його прийняття зазначалася дата «18 грудня 2008 року», тоді як його було прийнято за результатами повторного розгляду Верховною Радою (подолання вето Президента) 15.01.2009 р. Саме остання дата, на думку КСУ, вважається датою ухвалення Закону № 694 згідно з частиною четвертою ст. 94 Конституції України.

Як відомо, визнання закону неконституційним означає, що він втрачає чинність з моменту ухвалення рішення КСУ, отже,

Закон № 694 не діє з 14.07.2009 р.

Нагадаємо, що

Законом № 694 було введено низку податкових пільг для вітчизняних товаровиробників, зокрема:

— від сплати мита та імпортного ПДВ звільнялися деякі товари при їх увезенні промисловими підприємствами;

— надавалася можливість застосування промисловими підприємствами прискореної амортизації основних фондів групи 3***.

*** Після роз’яснень ДПАУ таку прискорену амортизацію навряд чи можна вважати пільговою (див. ком. «Прискорена амортизація ОФ групи 3: чи варто застосовувати після фіскальних роз’яснень ДПАУ?» // «БТ», 2009, № 17, с. 9).

Крім того,

Законом № 694 встановлювалися строки введення міжнародних екологічних вимог до транспортних засобів «ЄВРО-3», «ЄВРО-4» і «ЄВРО-5», а також передбачалося, що проводити закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти можна лише у вітчизняних виробників.

Усі перераховані норми втратили чинність з 14.07.2009 р.

Підприємства, що вирішили застосовувати прискорену амортизацію і, діючи згідно з рекомендаціями податківців, не відобразили в декларації за I квартал 2009 року суму амортвідрахувань за основними фондами групи 3, тепер не зможуть відобразити їх і за підсумками року. На наш погляд, такі платники мають повне право повернутися до нарахування амортизації на загальних підставах і відобразити за підсумками півріччя 2009 року амортизацію за II квартал, а суму амортизації за I квартал показати в порядку виправлення помилок також у декларації за півріччя (докладно питання виправлення «амортизаційних» помилок розглянуто в статті

«Виправляємо суми амортвідрахувань у декларації з податку на прибуток» // «БТ», 2007, № 15, с. 32).
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі