Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 923

Редакція БТ
Постанова від 20.05.2009 р. № 534

УВЕДЕННЯ В ЕКСПЛУАТАЦІЮ

«новобуду» за новими правилами — тепер ближче до вимог Закону

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 534

«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 2008 р. № 923»

 

Постановою

, що коментується, уряд уніс зміни до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою КМУ від 08.10.2008 р. № 923 (далі — Порядок), виклавши його в новій редакції. Нагадаємо, що затвердження цього Порядку зумовлене вимогою ст. 301 Закону України «Про планування та забудову територій» від 20.04.2000 р. № 1699-III (далі — Закон), що делегує Кабміну відповідні повноваження. Власне кажучи, мета змін, що коментуються, — привести Порядок у відповідність до нової редакції ст. 301 Закону*, яка тепер містить певні вимоги до власне порядку прийняття в експлуатацію.

* У редакції Закону України від 25.12.2008 р. № 800-VI, що діє з 14.01.2009 р.

Також документом, що коментується, було затверджено форми

Свідоцтва про відповідність побудованого об’єкта проектній документації, вимогам державних стандартів, будівельних норм та правил (далі — Свідоцтво), заяви про видачу Свідоцтва (далі — Заява), Акта готовності об’єкта до експлуатації (далі — Акт), Журналу реєстрації виданих Свідоцтв та відмов у їх видачі (далі — Журнал), відмови у видачі Свідоцтва (додатки 1 — 5 до Порядку). У зв’язку з цим повністю втрачає свою актуальність наказ Мінрегіонбуду від 10.12.2008 р. № 575.

Тепер по суті. Новий алгоритм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів матиме такий вигляд.

1. Оформлення

, так би мовити, внутрішнього Акта (за встановленою формою). Його підписують генпроектувальна, генпідрядна організації, субпідрядні організації, які здійснювали будівництво, замовник, а також страхова компанія (якщо об’єкт було застраховано).

2. Погодження Акта з виконкомом

сільської, селищної, міської ради чи місцевою держадміністрацією та органами, до повноважень яких відповідно до закону віднесено участь у прийнятті в експлуатацію (далі — уповноважений орган) (п. 4 Порядку).

Судячи з усього, у такий спо- сіб уряд вирішив досягти компромісу з місцевими органами влади та іншими організаціями, які раніше обов’язково залучалися до процедури прийняття в експлуатацію та яких «забули» в новій редакції

ст. 301 Закону.

Погодження провадиться протягом 10 робочих днів з моменту письмового звернення Замовника до уповноваженого органу. Логічно припустити: крім повідомлення, Замовнику необхідно надати і сам

Акт. Адже його форма передбачає проставляння на ньому позначки уповноваженого органу (зазначаються найменування органу, дата, П. І. Б. та підпис уповноваженої особи, скріплений печаткою).

За наявності зауважень уповноважений орган зобов’язаний надати їх у письмовій формі Замовнику та ДАБІ* протягом зазначеного 10-денного строку, а Замовник зобов’язаний усунути ці недоліки, якщо згоден з ними.

* Державна архітектурно-будівельна інспекція.

Радує, що уряд урахував існую- чу раніше практику тиску на Замовників місцевими органами влади на етапі введення об’єктів в експлуатацію. Тепер у разі перевищення уповноваженим органом своїх повноважень Замовник може не погоджуватися з його зауваженнями. Для цього він разом із Заявою подає до ДАБІ свої обґрунтовані заперечення (у письмовій формі).

Незгода інспекції з такими запереченнями буде підставою для залишення документів без розгляду як таких, що не відповідають

пп. 3, 4 Порядку (наприклад, у частині відсутності погодження), що, у свою чергу, може бути оскаржено в суді (п. 14 Порядку).

Також

абзацом третім п. 4 нового Порядку передбачено погодження Акта за умовчанням. Тому, якщо в зазначений 10-денний строк уповноважений орган ніяк не відреагує на повідомлення Замовника (не погодить Акт або не надасть у письмовій формі свої зауваження), то вважається, що Акт погоджено без зауважень. Отже, пасивність виконкомів тепер «грає» проти них самих.

Щоправда, у всій цій процедурі погодження залишається загадкою кількість уповноважених органів. Цілком можливо, що вона буде на рівні колишнього складу приймальної комісії.

3. Подання Заяви до ДАБІ

(реєструється в Журналі). Згідно з п. 3 Порядку і ст. 301 Закону до Заяви додаються:

— проектна документація, затверджена в установленому порядку;

— погоджений

Акт.

Однак у разі, коли

Акт не пройшов погодження, додатково до зазначеного переліку долучається письмове обґрунтування Замовника своєї незгоди із зауваженнями уповноваженого органу.

Якщо

Заява не відповідає вимогам пп. 3, 4 Порядку, то її повертають Замовнику не пізніше наступного робочого дня після реєстрації. Інакше протягом 3 робочих днів від тієї ж дати ДАБІ має розпочати на об’єкті будівництва проведення підсумкової перевірки, тривалість якої не може перевищувати 4 робочих днів.

Окремі вимоги та критерії, які інспекція враховуватиме при перевірці, установлено в

пп. 8 — 11 Порядку.

4. Оформлення Свідоцтва чи відмови в його видачі

. За результатами розгляду поданого пакета документів і проведеної підсумкової перевірки ДАБІ протягом двох робочих днів приймає рішення про видачу або відмову у видачі Свідоцтва.

Далі протягом двох днів ДАБІ оформляє своє рішення шляхом виписування

Свідоцтва чи відмови у видачі Свідоцтва. В обох випадках робиться запис у Журналі.

В останньому випадку виявлені невідповідності Замовник має усунути у строки, установлені ДАБІ, після чого він може повторно звернутися до неї за отриманням

Свідоцтва.

У разі оформлення

Свідоцтва ДАБІ протягом трьох робочих днів після цього має повідомити відповідний місцевий виконком про присвоєння «новобуду» поштової адреси, про що також робиться запис у Журналі.

Датою прийняття в експлуатацію

«новобуду» вважається дата видачі зареєстрованого Свідоцтва (п. 17 Порядку). Експлуатацію нерухомості без зареєстрованого в установленому порядку Свідоцтва заборонено (п. 19 Порядку).

На закінчення звернемо увагу на тимчасовість нового Порядку. Адже з 15.10.2009 р. набере чинності нова редакція

ст. 301 Закону (відповідно до Закону України від 16.09.2008 р. № 509-VI*). А вона не наділяє Кабмін відповідними повноваженнями щодо затвердження Порядку, унаслідок чого він утратить свою актуальність.

* Докладніше див. «Сприяння будівництву — аналізуємо Закон № 509» // «БТ», 2008, № 44, с. 38.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі