Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна

Редакція БТ
Наказ від 15.12.2008 р. № 1495

ОРЕНДА ДЕРЖМАЙНА:

тепер конкурс проводиться за принципом аукціону

 

Наказ Фонду державного майна України від 15.12.2008 р. № 1495

«Про затвердження Змін до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Наказом

, що коментується, унесено зміни до Порядку проведення конкурсу на право оренди державного майна, затвердженого наказом ФДМУ від 13.10.2004 р. № 2149 (далі — Порядок).

Основна ідея змін —

новий підхід до процедури проведення конкурсу, описаний у новій редакції розділу V Порядку.

Так, раніше учасник конкурсу надавав свої пропозиції щодо оренди орендодавцю в запечатаному конверті з написом «На конкурс». Отримані від учасників конверти розкривалися тільки в день проведення конкурсу на засіданні конкурсної комісії у присутності конкурсантів. Після розпечатування конвертів до участі в конкурсі допускалися учасники, пропозиції яких відповідали умовам конкурсу. Далі комісія в закритому режимі проводила засідання, де на підставі аналізу пропозицій більшістю голосів визначала переможця конкурсу.

Тепер процедура проведення конкурсу має такий загальний вигляд:

1. Як і раніше, учасники конкурсу подають орендодавцю певні матеріали та пропозиції, передбачені

п. 9 Порядку. Однак у пропозиціях щодо оренди учасник конкурсу не вказує розмір орендної плати.

2. Надані учасниками конкурсу матеріали та пропозиції (крім пропозиції щодо розміру орендної плати)

розглядаються на засіданнях комісії до проведення конкурсу. Результат цього — формування списку учасників, допущених до надання конкурсних пропозицій щодо орендної плати.

3. Орендодавець протягом робочого дня після затвердження списку повідомляє учасників конкурсу про їх допущення чи недопущення до надання конкурсних пропозицій орендної плати.

4. Далі на дату проведення конкурсу (його конкурсна комісія має провести протягом 7 робочих днів після затвердження списку) комісія проводить

відкрите засідання за участі учасників конкурсу. На ньому можуть бути присутні також представники ЗМІ та інші зацікавлені особи. Саме на цьому засіданні учасники конкурсу подають свої конкурсні пропозиції щодо розміру орендної плати в запечатаних непрозорих конвертах.

5. Після цього, власне, і починається

аукціон . Початком цього етапу конкурсу вважається момент оголошення головою комісії найвищої орендної плати, запропонованої учасниками в конкурсних пропозиціях, що вважається початковою платою торгів. Перемагає учасник, який запропонував найбільший розмір орендної плати.

6. Результати цього засідання оформляють

протоколом. Подальша процедура не змінилася: затвердження та опублікування протоколу, укладення договору оренди.

Мабуть, ці зміни спрямовано на те, щоб зробити процедуру оренди держмайна прозорішою і більш прибутковою для бюджету.

Крім цих змін, на увагу заслуговують ще деякі:

— тепер

підставою для оголошення конкурсу є заява про оренду від фізичної чи юридичної особи за умови відсутності заяви від особи, яка згідно із законодавством має право на отримання відповідного держмайна в оренду поза конкурсом (перелік таких осіб наведено у ст. 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI). Раніше необхідна була наявність заяв від двох та більше осіб;

— оголошення про конкурси тепер також мають оприлюднюватися на веб-сайтах орендодавців.

У світлі цих змін хотілося б згадати також

абзаци четвертий — шостий ст. 73 Закону про держбюджет-2009. Згідно з ними після закінчення строку дії договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов’язки, бере участь у конкурсі на отримання права оренди державного та комунального майна. У свою чергу, орендодавець при визначенні переможця конкурсу за інших рівних умов надає перевагу пропозиціям такого орендаря шляхом застосування преференційної поправки (її розмір установлюється Кабміном, але не може бути менше 0,8).

Як узгоджуватимуться ці норми та норми оновленого

Порядку, поки що не зрозуміло — Кабмін усе ще не прийняв відповідні документи*.

* Незрозуміло також яким чином з нормами оновленого Порядку будуть узгоджуватися норми оновленої ч. 3 ст. 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.92 р. № 2269-XII, яка тепер передбачає, зокрема, що після закінчення терміну договору оренди орендар, який належним чином виконував свої обов’язки за договором,

має переважне право за інших рівних умов на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника (відповідні зміни внесено Законом України від 19.02.2009 р. № 1022-VI, який набере чинності з моменту опублікування).

Наказ, що коментується, набрав чинності 10 березня 2009 року.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі