Теми статей
Обрати теми

«Інвалідний» норматив не виконано: відповідальність, штрафні санкції та альтернатива їх сплаті

Редакція БТ
Стаття

«ІНВАЛІДНИЙ» НОРМАТИВ НЕ ВИКОНАНО:

відповідальність, штрафні санкції та альтернатива їх сплаті

 

Звітування про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік уже позаду. Для декого попереду сплата адміністративно-господарської санкції за невиконання «інвалідного» нормативу. Розмір цієї санкції досить значний. І багатьом роботодавцям доведеться її заплатити за підсумками 2008 року. Але в 2009 році можна завчасно вжити запобіжних заходів, щоб у подальшому уникнути сплати цієї санкції. Про те, що може для цього зробити роботодавець, ми й розповімо в сьогоднішній статті. Також нагадаємо про розмір штрафної санкції та пені за невиконання «інвалідного» нормативу.

Наталія ГОЛОСКУБОВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Документи статті

КУпАП —

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

ГКУ

— Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-IV.

Закон про захист інвалідів

— Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.91 р. № 875-XII.

Довідка про судову практику

— Довідка про результати вивчення та узагальнення судової практики застосування статей 19, 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» Вищого адміністративного суду України від 23.08.2007 р. б/н.

Порядок сплати АГС —

Порядок сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70.

Порядок зарахування інвалідів до нормативу в госпоб’єднаннях —

Порядок зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць у господарських об’єднаннях, до складу яких входять підприємства громадських організацій інвалідів, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70.

Порядок подання звітів

— Порядок подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, які використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджений постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70.

Порядок нарахування пені —

Порядок нарахування пені та її сплати, затверджений постановою КМУ від 15.05.2007 р. № 223.

 

Загальні моменти

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства громадських організацій інвалідів, та фізичні особи, які використовують найману працю і в яких середньооблікова кількість штатних працівників (СКШП) за рік

складає 8 та більше осіб, зобов’язані:

створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, причому створити 1 робоче місце для інваліда, якщо на підприємстві працюють від 8 до 25 осіб. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів на підприємствах, де чисельність працюючих більше 25 осіб, розраховується в розмірі 4 % від СКШП за рік;

подавати щороку до 1 березня року, наступного за звітним*, Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ (далі — Звіт) до Фонду соціального захисту інвалідів (далі — Фонд) у порядку, установленому Кабміном.

* Це означає, що Звіт за 2008 рік потрібно було подати не пізніше 27 лютого 2009 року (п’ятниця). Докладніше про строки подання та порядок заповнення рядків Звіту можна дізнатися зі статті «Звіт до Фонду інвалідів: запитання та відповіді» // «БТ», 2009, № 6, с. 49.

Невиконання «інвалідного» нормативу загрожує роботодавцю адміністративно-господарською санкцією (АГС) з нарахуванням на неї (у разі прострочення сплати) пені та адміністративною відповідальністю. Неподання (несвоєчасне подання)

Звіту також нічого хорошого роботодавцю не обіцяє (див. таблицю с. 17).

 

Відповідальність роботодавця за невиконання «інвалідного» нормативу

Найменування

За що притягають до відповідальності

Порядок розрахунку (нарахування) і сплати

Розмір штрафу (пені)

АГС (ст. 20 Закону про захист інвалідів та Порядок сплати АГС)

Невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів

Роботодавець самостійно розраховує та сплачує АГС до 15 квітня року, наступного за роком, в якому сталося порушення

100 % середньорічної заробітної плати за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом, якщо працюють 15 (включно) та більше осіб;

50 % середньорічної заробітної плати — якщо на підприємстві працюють від 8 до 15 осіб

Пеня (Порядок нарахування пені)

Порушення строків сплати АГС

Пеня нараховується роботодавцем самостійно з наступного дня після граничного строку сплати АГС. Якщо роботодавець самостійно не розрахує та не сплатить АГС і пеню (при порушенні строків АГС), то це зробить Фонд під час проведення перевірки

120 % річних облікової ставки НБУ за кожен календарний день прострочення, що діє на момент сплати і нарахованої на повну суму недоїмки за весь строк прострочення. Приклад розрахунку пені наведено в Порядку нарахування пені

Адміністративний штраф (ст. 1881 КУпАП)

Невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів

Накладається на посадову особу, яка має право приймати на роботу і звільняти з роботи*, або фізичну особу, яка використовує найману працю

Від 10 до 20 нмдг (тобто від 170 до 340 грн.). Протокол про адміністративне правопорушення складають працівники Фонду, після чого його передають до суду, який і приймає остаточне рішення про накладення або скасування адмінштрафу

Неподання (несвоєчасне подання) Звіту

Накладається за неподання Звіту на посадову особу, зобов’язану подавати Звіт**

* Як правило, обов’язок щодо прийняття і звільнення працівників покладається статутом на керівника підприємства. Відповідно при невиконанні нормативу робочих місць він є посадовою особою, відповідальною за це порушення, і на нього буде покладено відповідальність за ст. 1881 КУпАП.

** Про те, що адмінштраф за неподання Звіту накладається на посадову особу, зобов’язану подавати Звіт, Фонд зазначив у своєму листі від 17.04.2006 р. № 06ю-75/ 667. Більше того, проаналізувавши текст листа від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06*, можна дійти висновку: на думку Фонду, за неподання Звіту фізичній особі — підприємцю адмінштраф не загрожує. Хоча, точно кажучи, із самого тексту ст. 1881 КУпАП це не випливає. Та й у 2007 році Фонд висловлювався категоричніше (лист від 06.07.2007 р. № 1/6-313).

 

Зверніть увагу: адмінштраф накладається не на посадових осіб (як правило, на головного бухгалтера і директора), а лише на одну посадову особу залежно від допущеного порушення. Тому рекомендуємо роботодавцю наказом по підприємству покласти обов’язок подавати Звіт до Фонду і приймати на роботу і звільняти з роботи на одну посадову особу.

 

Сплата АГС...

...бюджетними організаціями

. Усі підприємства, установи та організації, у тому числі бюджетні, повинні сплачувати АГС за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів, за винятком тих, які повністю утримуються за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів. Цей виняток міститься в частині першій ст. 20 Закону про захист інвалідів.

Водночас виконувати «інвалідний» норматив (працевлаштовувати інвалідів) бюджетники зобов’язані, інакше в разі виявлення «інвалідних» порушень посадові особи можуть притягатися до адміністративної відповідальності згідно зі

ст. 1881 КУпАП (листи Фонду від 06.07.2007 р. № 1/6-313, від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06*, консультація в журналі «Вісник податкової служби України», 2007, № 29).

* Див. ком. «Фонд соцзахисту інвалідів: реєстрація роботодавців у регіональних відділеннях» // «БТ», 2008, № 34, с. 10.

...неприбутковими організаціями.

Відразу зауважимо, що працівники Фонду в консультаціях неодноразово вказують на те, що від сплати «інвалідних» АГС (нарівні з бюджетниками) також звільняються й неприбуткові організації (унесені до відповідного Реєстру неприбуткових організацій, про які йдеться в п.п. 7.11.1 Закону про податок на прибуток). Не погодитися з цим твердженням «собі ж дорожче», але зі свого боку мусимо вас попередити про один момент. Справа в тому, що серед неприбуткових організацій дійсно є підприємства, установи та організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного чи місцевих бюджетів. Але є й такі неприбуткові організації, що ніяк не причетні до бюджетного фінансування. Закон про захист інвалідів не звільняє такі організації від сплати АГС.

Однак, як бачимо, Фонд на цей нюанс заплющує очі. Він не заперечує, щоб усі неприбуткові організації не сплачували АГС

(листи Фонду від 26.04.2007 р. № 1/5-375; від 06.07.2007 р. № 1/6-313). Єдине, такі організації мають довести, що вони є неприбутковими. Для цього їм необхідно разом зі Звітом подати копію довідки податкового органу про включення їх до Реєстру неприбуткових установ та пред’явити оригінал цієї довідки. Якщо Звіт надсилається поштою, то копію довідки має бути засвідчено нотаріально (п. 2 Порядку надання звітів).

...платниками єдиного податку.

Роботодавці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані виконувати норматив робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів. Але питання про стягнення АГС за невиконання «інвалідного» нормативу роботодавцями — платниками єдиного податку залишається актуальним.

Фонд наполягає на тому, що єдиноподатники не звільняються від сплати АГС за невиконання «інвалідного» нормативу (

листи від 15.09.2006 р. № 06ю-251/1657-327/2, від 07.03.2007 р. № 1/5-218*, від 08.08.2007 р. № 1/8-81**). Аргумент такий: внески до Фонду інвалідів, від яких звільнено єдиноподатників (і про які йдеться в п. 6 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» в редакції від 28.06.99 р. № 746/ 99), не є АГС, визначеними ст. 20 Закону про захист інвалідів. АГС за невиконання «інвалідного» нормативу не належать до обов’язкових податків та зборів (обов’язкових платежів), наведених у ст. 14, 15 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.91 р. № 1251-XII. Інакше кажучи, внески та санкції не одне й те ж. Суди, на жаль, підтримують у цьому питанні Фонд (постанова ВГСУ від 26.07.2005 р. № 4/222-2740, п. 3.5 Довідки про судову практику ВАдСУ, п. 6 рекомендацій ВАдСУ від 14.04.2008 р.***).

* Див. ком. «Єдиноподатники не звільняються від штрафу «за інвалідів» // «БТ», 2007, № 15, с. 7.

** Див. ком. «Інваліда пенсійного віку можна зарахувати в рахунок виконання нормативу працевлаштування» // «БТ», 2007, № 38, с. 8.

*** Див. статтю «Інвалідні» питання в судових рішеннях» // «БТ», 2008, № 7, с. 16.

З цією точкою зору можна не погодитися, але, як показує судова практика, з кожним роком робити це все складніше і складніше. Наші аргументи про можливість несплати єдиноподатниками «інвалідного» штрафу наведено у

статті «Інваліди: працевлаштовуємо та звітуємо» // «БТ», 2007, № 1, с. 14.

 

Сплата АГС за відсутності прибутку

Підприємство не виконало «інвалідний» норматив, при цьому прибутку воно не отримує. Чи звільняється воно в такому разі від сплати АГС?

 

Частиною третьою ст. 20 Закону про захист інвалідів

установлено, що сплату АГС та пені роботодавці провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, що залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків та зборів (обов’язкових платежів). Це твердження часто стає предметом судового спору. Багато які роботодавці розуміють цю норму так: якщо підприємство працює в «нуль» або зі збитком, то вони звільняються від сплати санкцій. У свою чергу, Фонд вважає, що відсутність прибутку не звільняє роботодавця від сплати АГС (листи від 20.03.2006 р. № 06ю-45/454-103/1, від 27.03.2007 р. № 1/6-175). Суди, як правило, підтримують позицію Фонду (постанова ВАдСУ від 01.04.2008 р. у справі № К-37589/06). Також ВАдСУ у своїх рекомендаціях від 14.04.2008 р. № 07.2-10/2 зауважив, що положення частини третьої ст. 20 Закону про захист інвалідів указують на джерело сплати санкцій та пені і не ставлять обов’язок їх сплати у залежність від наявності чи відсутності прибутку.

Більше того, цей момент з 2007 року прямо прописано і в

Порядку сплати АГС. Зокрема, у п. 3 цього Порядку зазначено: якщо роботодавець не отримує прибутку, сума АГС сплачується за рахунок інших джерел. Це підтверджують Фонд у своєму листі від 27.03.2007 р. № 1/6-175 і ВАдСУ в рекомендаціях від 14.04.2008 р. № 07.2-10/2. Таким чином, на сьогодні відсутність прибутку в роботодавця не врятує його від сплати АГС та пені.

 

Інваліда не знайшли, але вжили всіх заходів щодо його пошуку

Чи застосовуються до роботодавця АГС, якщо він ужив усіх заходів щодо пошуку інваліда, але його не знайшов і не працевлаштував, а отже, порушив установлений «інвалідний» норматив?

 

Спочатку трохи історії. У

Законі про захист інвалідів (у редакції, чинній до 18 березня 2006 року) обов’язок щодо працевлаштування інвалідів покладався на органи, визначені частиною першою ст. 18 Закону, — центральний орган виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органи місцевого самоврядування, громадські організації інвалідів. Роботодавці ж зобов’язані були створювати робочі місця для інвалідів та інформувати про це органи працевлаштування. Отже, вина в непрацевлаштуванні інвалідів покладалася на органи працевлаштування. Після 18 березня 2006 року ст. 18 Закону про захист інвалідів було викладено в новій редакції і Закон було доповнено новою ст. 181. Згідно з унесеними змінами забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу має здійснюватися шляхом їх безпосереднього звернення на підприємства, установи, організації або до державної служби зайнятості . Крім того, саме державна служба зайнятості має здійснювати пошук відповідної роботи згідно з рекомендаціями МСЕК, наявними в інваліда кваліфікацією та знаннями, з урахуванням його побажань. Із того часу Фонд став активніше наполягати на тому, що обов’язок щодо працевлаштування інвалідів покладається виключно на роботодавців, а державна служба зайнятості лише сприяє працевлаштуванню інвалідів. Суди у 2006 і 2007 роках почали підтримувати Фонд у цьому питанні.

Але ВАдСУ в

Довідці про судову практику в рекомендаціях від 14.04.2008 р. № 07.2-10/2 закликав суди при розгляді справ установити такі обставини:

— створення робочих місць відповідно до встановленого нормативу;

— інформування центру зайнятості про наявність вільних робочих місць

(вакантних посад);

— направлення центрами зайнятості інвалідів до роботодавців та випадки безпосереднього звернення інвалідів до роботодавців з питань працевлаштування;

— причини непрацевлаштування роботодавцями інвалідів.

І якщо при розгляді справи буде встановлено, що роботодавець ужив усіх необхідних заходів для недопущення господарського правопорушення, то адміністративним судам потрібно визнавати незаконним застосування АГС за невиконання нормативу робочих місць

. Аналогічної точки зору дотримується Верховний Суд України в постанові від 26.08.2008 р. у справі № 08/159.

Усе це свідчить про те, що роботодавцям не зашкодить періодично інформувати службу зайнятості про вакансії та бажання працевлаштувати інваліда*. Це може допомогти довести в суді**, що підприємство вживало всіх необхідних заходів для працевлаштування інвалідів, тому його вини в невиконанні нормативу немає.

* На сьогодні інформація про наявність вільних робочих місць подається за формою № 3-ПН «Звіт про наявність вакансій», затвердженою наказом Мінпраці від 19.12.2005 р. № 420. Інформація за вказаною формою подається лише за наявності вакансій.

** Про те, які документи суд розглядає та приймає у вигляді доказів невинності підприємства, можна дізнатися з ухвали ВАдСУ від 01.04.2008 р. у справі № К-973/07.

І ось перші позитивні результати:

постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.09.2008 р. № 4/407. У ній суд, проаналізувавши норми ст. 18 Закону про захист інвалідів (у редакції, чинній до і після 18 березня 2006 року), дійшов висновку: якщо роботодавець інформував службу зайнятості про вакансії та бажання працевлаштувати інваліда, але служба зайнятості не направила інваліда, то вини роботодавця немає, отже, АГС він сплачувати не повинен (див. «Інформування служби зайнятості про вакансії та бажання працевлаштувати інваліда може звільнити роботодавця від сплати АГС»).

 

Інформування служби зайнятості про вакансії та бажання працевлаштувати інваліда може звільнити роботодавця від сплати АГС

Витяг із постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.09.2008 р. № 4/407

«Як вбачається з матеріалів справи, а саме зі Звіту про зайнятість інвалідів за 2007 рік, наданого Відповідачем 29.02.2008 р. до <...> міського відділення Фонду України соціального захисту інвалідів, середньооблікова чисельність працівників облікового складу підприємства у 2007 році становила 12 осіб. Працюючих інвалідів — 0; кількість інвалідів, які повинні працювати, — 1.

<...>

Як вбачається з матеріалів справи, Відповідачем протягом всього 2007 року подавалися до <...> районного центру зайнятості звіти про наявність однієї вакансії для працевлаштування інваліда, а саме на посаду кошторисника.

<...>

Таким чином, з 31.01.2007 р. подання відповідного звіту до центру зайнятості є належним (єдиним) підтвердженням наявності на підприємстві створеного та введеного в дію місця для працевлаштування інваліда.

З вищенаведеного вбачається, що Відповідачем було виконано вимоги чинного законодавства України щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформування відповідного центру зайнятості з метою їх працевлаштування. Проте, як вбачається з матеріалів справи <...>, районний центр зайнятості відповідно до вказаних вище норм права не направляв до Відповідача жодного інваліда для працевлаштування у зв’язку з тим, що безробітні інваліди даної кваліфікації на обліку в <...> районному центру зайнятості у 2007 році не перебували, а також не повідомляв про наявність непрацюючих інвалідів інших спеціальностей.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що в діях Відповідача відсутня вина у непрацевлаштуванні інвалідів на створене ним робоче місце для інвалідів, наявність якої є обов’язковою умовою накладення на відповідача штрафних санкцій, передбачених

ст. 20 Закону України «Про основу соціальної захищеності інвалідів в Україні», а тому позовні вимоги про стягнення з Відповідача штрафних санкцій є необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню».

 

Створити госпоб’єднання — альтернатива сплаті АГС

Чули, що можна зареєструвати спеціальне господарське об’єднання з підприємством громадської організації інвалідів. У цьому випадку підприємству не потрібно працевлаштовувати інвалідів для виконання інвалідного нормативу. Чи так це?

 

Спочатку нагадаємо, що господарське об’єднання як об’єднання підприємств створюється з ініціативи підприємств, які на добровільних засадах об’єднали свою господарську діяльність. Об’єднання підприємств є юридичною особою, діє на підставі установчого договору і статуту і підлягає держреєстрації

(ст. 119 ГКУ).

Чинним законодавством

(ст. 19 Закону про захист інвалідів) дійсно надано можливість замість сплати АГС за непрацевлаштування інвалідів зареєструвати спеціальне об’єднання з підприємством громадської організації інвалідів (далі — підприємство ГОІ). Далі необхідно в межах такого об’єднання розмістити на підприємстві ГОІ замовлення на виробництво чи придбання готових товарів (виконання робіт, надання послуг). У результаті такого об’єднання й відбувається залік інвалідного нормативу: певна кількість працюючих інвалідів у громадській організації інвалідів заліковуватиметься у виконання інвалідного нормативу підприємства, що «має потребу». Унаслідок цього підприємство, що «має потребу», виконає інвалідний норматив, отже, АГС не сплачуватиме (суму санкцій буде спрямовано на придбання товарів, і підприємство, що «має потребу», навіть зможе включити такі витрати до складу валових). Погодьтеся, це непогана альтернатива сплаті АГС. Але й тут є нюанс: якщо ви у 2008 році не створили таке об’єднання, то уникнути сплати АГС за 2008 рік уже не вдасться. Інакше кажучи, у поточному 2009 році ви зможете вжити заходів, щоб уникнути АГС за 2009 рік.

Також потрібно знати, що

для заліку має бути виконано такі умови:

— кількість працюючих інвалідів на підприємстві ГОІ за основним місцем роботи, що перевищує 50 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, більше кількості нестворених робочих місць для працевлаштування інвалідів на інших підприємствах, що входять до складу господарського об’єднання, згідно з установленим нормативом таких робочих місць;

— підприємства, що входять до складу господарського об’єднання, розмістили на підприємстві ГОІ, яке входить до складу об’єднання, замовлення на придбання товарів (робіт, послуг), що безпосередньо виготовляються зазначеним підприємством;

— сума річної заробітної плати інвалідів, що не менше суми АГС, яку (у свою чергу) має бути сплачено підприємством за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, входить до вартості замовлення, розміщеного на підприємстві ГОІ.

Саме такі умови наведено в

п. 3 Порядку зарахування інвалідів до нормативу в госпоб’єднаннях. Фонд зі свого боку не заперечує проти такого заліку. У своєму листі він на практичному прикладі показав, як слід провадити залік (див. «Приклад заліку кількості робочих місць до нормативу для працевлаштування інвалідів по підприємству, що входить до госпоб’єднання»).

 

Приклад заліку кількості робочих місць до нормативу для працевлаштування інвалідів по підприємству, що входить до госпоб’єднання

Витяг із листа від 01.10.2008 р. № 1/5-1003/06

«Приклад

: на підприємстві, яке входить до структури Українського товариства глухих (далі — підприємство 1) і має швейне виробництво, за звітний рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 40 осіб (рядок 01); середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу, яким встановлено інвалідність, за рік становила 32 особи (рядок 02), що складає 80 % від середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу. 4-відсотковий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів цим підприємством перевиконано.

Інше підприємство, яке відноситься до хімічної галузі (далі —

підприємство 2), у попередньому році не виконало чотиривідсотковий норматив і сплатило адміністративно-господарські санкції. За звітний рік середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу цього підприємства становила 130 осіб (рядок 01); середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу, яким встановлено інвалідність, за рік становила 3 особи (рядок 02); 4-відсотковий норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів для цього підприємства становить: 130 х 0,04 = 5,2 (ос.), тобто показник рядка 03 дорівнює 5 особам; фонд оплати праці штатних працівників за рік становить 1872,0 тис. грн. (рядок 04); середньорічна заробітна плата штатного працівника: 1872,0 х 1000 : 130 = 14400 грн. (рядок 05); сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання вимог статті 19 Закону № 875-ХІІ (рядок 06) дорівнює (5 - 3) х х 14400 = 28800 (грн.). Підприємство повинне після закінчення звітного року до 15 квітня самостійно перерахувати до дохідної частини державного бюджету 28800 грн.

Однак, враховуючи досвід минулого року та з метою виконання

підприємством 2 вимог вищезгаданої статті чинного законодавства, керівництво обох підприємств у лютому місяці звітного року вирішує створити громадське об’єднання. Підприємство 2 на підприємстві 1 розміщує замовлення на виготовлення робочого спеціального одягу на загальну суму, яка не менше, ніж сума адміністративно-господарських санкцій. На виконання замовлення упродовж 10 місяців були задіяні 2 працівника підприємства 1: Петренко працював 10 місяців, Федоренко — 9. Відпрацьований час зафіксовано у табелі виходу на роботу, тобто (1 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2 + 2): 12 = 1,58  2 (особи), які зараховуються до виконання зазначеного нормативу підприємству 2.

Отже,

законодавством визначено умови, при яких об’єднанню зараховується кількість робочих місць до нормативу для працевлаштування інвалідів, як альтернатива сплаті адміністративно-господарських санкцій».

 

З приводу наведеного Фондом прикладу зауважимо таке. На нашу думку, зовсім не важливо, хто конкретно з працівників-інвалідів (Петренко, Федоренко чи інший працівник) виконуватиме замовлення. Головне, щоб підприємство ГОІ спрямувало кошти, отримані за договором, укладеним з підприємством-замовником, на виплату зарплати працівникам-інвалідам.

Слід пам’ятати і про те, що господарські об’єднання мають подати до Фонду:

зведений Звіт з урахуванням даних об’єднання та підприємств, що ввійшли до його складу;

окремі Звіти об’єднання та підприємств;

перелік підприємств, що ввійшли до складу господарського об’єднання, та відокремлених підрозділів роботодавця (додаток до Інструкції щодо заповнення Звіту);

копії договорів, що підтверджують розміщення на підприємстві громадської організації інвалідів, яке входить до складу господарського об’єднання, замовлення на придбання товарів (робіт, послуг), платіжних доручень за такими договорами, розрахунків витрат на виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг), що підтверджують безпосереднє виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг) підприємством громадської організації інвалідів та включення до цих витрат заробітної плати інвалідів, які працюють на зазначеному підприємстві.

Остаточне рішення про зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів до нормативу таких робочих місць за звітний період господарському об’єднанню та підприємствам, що входять до його складу, приймається відділенням Фонду протягом 30 календарних днів після подання

Звітів (п. 4 Порядку зарахування інвалідів до нормативу в госпоб’єднаннях).

На цьому закінчуємо статтю. Сподіваємося, що Звіт ви заповнили правильно, до Фонду подали його своєчасно і до 15 квітня вам не доведеться навіть замислюватися про те, яку суму штрафу слід заплатити за недотримання нормативу працевлаштування інвалідів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі