Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Деякі питання надання дозволів на виконання підготовчих та будівельних робіт

Редакція БТ
Бухгалтерський тиждень Листопад, 2009/№ 44
Друк
Постанова від 30.09.2009 р. № 1104

ВИРІШЕНО ДОЗВІЛЬНО-БУДІВЕЛЬНІ ПИТАННЯ:

уряд затвердив порядки отримання дозволу на виконання підготовчих та будівельних робіт

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2009 р. № 1104

«Деякі питання надання дозволів на виконання підготовчих та будівельних робіт»

 

Нагадуємо, що з 14.04.2009 р. набули чинності зміни

до Закону України «Про планування та забудову територій» від 20.04.2000 р. № 1699-III (далі — Закон про забудову), якими, зокрема, було введено новий дозвільний документ — дозвіл на виконання підготовчих робіт (ст. 281 Закону про забудову), а також було викладено в новій редакції ст. 29 Закону про забудову, що встановлює ключові аспекти отримання дозволу на виконання будівельних робіт*.

* Детальніше про ці зміни див. статтю теми тижня «Сприяння будівництву — аналізуємо Закон № 509» // «БТ», 2008, № 44, с. 38.

Обидві статті, крім усього іншого, делегували уряду затвердження форм дозволів на виконання підготовчих або будівельних робіт, заяв для отримання відповідних дозволів, форм відмови у видачі таких дозволів, а також порядок їх отримання. На виконання зазначених норм

постановою , що коментується (набрала чинності 26.10.2009 р.), затверджено:

Порядок надання дозволу на виконання підготовчих робіт (далі — Порядок П);

Порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт (далі — Порядок Б);

Порядок ведення реєстру виданих, скасованих (анульованих) дозволів на виконання підготовчих та будівельних робіт і відмови в їх видачі;

Перелік будівельних робіт, для виконання яких не потрібний дозвіл.

Оскільки практичну цінність для забудовників становлять перші два порядки, то на них і зупинимося.

1. Порядок отримання дозволу на виконання підготовчих робіт.

Перш за все зазначимо, що Порядком П установлено розмежування обов’язків з видачі дозволу на виконання підготовчих робіт. Так, якщо проект будівництва затверджує Кабмін, то дозвіл на виконання підготовчих робіт видає Держархбудінспекція ( далі — ДАБІ; п. 2 Порядку П). В інших випадках звертатися слід до її територіальних органів за місцем будівництва.

Для отримання дозволу

на виконання підготовчих робіт замовнику необхідно подати заяву (за формою, установленою в додатку 2 до Порядку П), а також (п. 4 Порядку П):

— документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіція;

— містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, отримані в установленому законом порядку;

— проект виконання підготовчих робіт, погоджений та затверджений відповідно до вимог державних будівельних норм**;

** У цьому випадку, судячи з усього, ідеться про ДБН А.3.1-5-96 «Організація будівельного виробництва», затверджений наказом Держкоммістобудівництва від 03.04.96 р. № 49 (див. його пп. 1.1, 1.3, 2.3). Таких же висновків дійшла і ДАБІ (див. її лист від 01.09.2009 р. № 22/7-5409).

— документ про призначення відповідальних виконавців підготовчих робіт.

Вимагати додаткові документи співробітникам ДАБІ заборонено

п. 5 Порядку П.

Подані заяви та документи ДАБІ

має розглянути протягом 10 робочих днів (п. 5 Порядку П), після закінчення яких вона повинна видати або відповідний дозвіл (за формою, затвердженою в додатку 1 до Порядку П ), або відмову в його видачі (за формою, затвердженою в додатку 3 до Порядку П).

Вичерпний перелік підстав для відмови у видачі дозволу

наведено в п. 8 Порядку П:

— неподання документів, необхідних для прийняття рішення про надання дозволу;

— невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

— наявність недостовірних відомостей у поданих документах.

Відмова у видачі дозволу протягом 5 робочих днів направляється замовнику з обґрунтуванням її причин. Відмову може бути оскаржено в суді або ж замовник може повторно звернутися до ДАБІ за отриманням дозволу після усунення всіх недоліків (

пп. 8, 9 Порядку П).

Дозвіл на виконання підготовчих робіт видається на 1 рік

. Причому відповідно до ст. 281 Закону про забудову розпочинати виконання підготовчих робіт можна не раніше 7 днів з моменту отримання дозволу. Про його отримання робиться відмітка в проекті виконання підготовчих робіт, журналі авторського нагляду та загальному журналі робіт.

Окремо зазначаємо, що ДАБІ й раніше не заперечувала можливість видачі дозволу на виконання підготовчих робіт. При цьому окрему увагу вона звертала на ту обставину, що здійснення підготовчих робіт без відповідного дозволу аналогічно буде визнано самовільним будівництвом (див. її

лист від 06.03.2008 р. № 24/7-499).

2. Порядок отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Як і у випадку з дозволом на виконання підготовчих робіт, дозвіл на виконання будівельних робіт видає як сама ДАБІ (якщо проект будівництва затверджено Кабміном), так і її територіальні органи (у всіх інших випадках).

Саме до них слід звертатися із заявою для отримання дозволу (за формою, затвердженою в

додатку 2 до Порядку Б), а також надати:

а) від замовника:

— документ, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіція;

— проектну документацію на будівництво, погоджену та затверджену в установленому законодавством порядку;

— відомості про здійснення авторського та технічного нагляду;

— копію документа, що засвідчує право власності на будинок чи споруду, або письмова згода його власника на проведення будівельних робіт (у разі реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта містобудування);

— фінансову звітність та копії ліцензій на провадження діяльності за поданням фінансових послуг (у разі залучення коштів від фізичних осіб);

— копія зареєстрованої проектної декларації та документ, що підтверджує її опублікування (у разі будівництва житлової нерухомості із залученням коштів).

б) від підрядника:

— копії засновницького документа та свідоцтва про держреєстрацію;

— копії ліцензії на виконання функцій генпідрядника;

— договір підряду на будівництво об’єкта;

— документ про призначення відповідальних виконавців робіт;

— відомості про кваліфікацію та досвід фахівців, які братимуть участь у виконанні замовлення;

— пропозиції щодо залучення субпідрядників.

Для розгляду перерахованих документів ДАБІ відводиться місяць

, після чого вона має прийняти рішення про видачу дозволу (за формою, затвердженою в додатку 1 до Порядку Б) або відмову в його видачі (за формою, затвердженою в додатку 3 до Порядку Б).

Дозвіл

на будівництво видається на строк будівництва об’єкта або на строк дії договору підряду на будівництво (п. 6 Порядку Б). Строк дії дозволу може бути подовжено за заявою замовника, але не більше ніж на один рік. Для цього замовнику слід подати відповідну заяву та оригінал дозволу на виконання будівельних робіт, які ДАБІ повинна розглянути впродовж 3-х робочих днів (див. п. 13 Порядку Б).

Вичерпний перелік підстав для відмови у видачі

дозволу аналогічний тому, що ми наводили вище (щодо дозволу на виконання підготовчих робіт).

Відмітка про видачу дозволу на виконання будівельних робіт робиться в проектній документації на будівництво, журналі авторського нагляду та загальному журналі робіт.

Слід мати на увазі, що

в разі зміни замовника будівництва або генпідрядника дозвіл на виконання будівельних робіт підлягає перереєстрації в тому самому порядку, що і його отримання (п. 14 Порядку Б).

У разі консервації об’єкта

будівництва замовник (уповноважена ним особа) зобов’язаний протягом 7 днів з дати підписання акта про прийняття законсервованого об’єкта здати дозвіл на виконання будівельних робіт, а також надати копію розпорядчого документа про консервацію об’єкта до органу ДАБІ, що його видав (п. 15 Порядку Б).

Зауважимо, що уряд поклопотався й про відновлення будівництва. У такій ситуації замовник подає до відповідного органу ДАБІ копію рішення про розконсервацію об’єкта та акт про технічний стан об’єкта. При цьому забудовники можуть розраховувати на спрощений спосіб отримання дозволу: якщо на момент відновлення будівництва підстави, відповідно до яких було видано дозвіл, не змінилися, то такий дозвіл повертається замовнику. В інших випадках дозвіл видається в загальному порядку.

Щодо переліку підстави для анулювання дозволу, то він дублює положення

ст. 29 Закону про забудову.

Наприкінці звертаємо вашу увагу, що обидва дозволи видаються безоплатно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі