Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо підписів посадових осіб, які підтверджують достовірність даних у декларації з ПДВ

Редакція БТ
Бухгалтерський тиждень Листопад, 2009/№ 44
Друк
Лист від 18.09.2009 р. № 20197/7/16-1517-20, 11266/5/16-1516

ПІДПИСИ НА ДЕКЛАРАЦІЇ З ПДВ:

у разі відсутності керівника ДПАУ вимагає підтверджуючі документи

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 18.09.2009 р. № 20197/7/16-1517-20

Лист Державної податкової адміністрації України від 18.09.2009 р. № 11266/5/16-1516

«Щодо підписів посадових осіб, які підтверджують достовірність даних у декларації з ПДВ»

 

Відповідно до

п. 3.4 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 166 (далі — Порядок № 166), дані, наведені в декларації з ПДВ підтверджуються: підписом платника, якщо платник — фізична особа, в інших випадках — підписами відповідальних посадових осіб, керівника, головного бухгалтера та печаткою, а в разі подання декларації в електронній формі — електронним підписом осіб (які підписують декларацію), зареєстрованим у порядку, визначеному законодавством.

При цьому слід пам’ятати, що податкова декларація, яка не містить усіх обов’язкових реквізитів, не підписана відповідними

посадовими особами платника податків та не скріплена печаткою може бути не визнана як податкова декларація (п. 4.3 Порядку № 166).

ДПАУ у

листах, що коментуються, зазначила, що у разі тимчасової відсутності посадових осіб, яким надано право підпису декларації з ПДВ таку декларацію мають право підписувати особи, які виконують їх обов’язки в цей період.

При цьому разом з декларацією мають бути подані документи, що підтверджують відсутність керівника і головного бухгалтера на своїх місцях та визначають осіб, що виконують їх обов’язки в цей період. Такими документами, на думку ДПАУ, можуть бути наказ про відрядження та наказ про заміщення посад на період відсутності керівника тощо.

Подібну позицію ДПАУ висловлювала і у

листі від 03.10.2008 р. № 20187/7/16-1517-20*, в якому йшлося про те, що у випадку відсутності керівника юридичної особи на робочому місці з об’єктивних причин (відрядження, лікарняний тощо) підписувати декларацію з ПДВ може особа, уповноважена установчими документами підприємства виконувати обов’язки керівника на час його відсутності, за умови, що відсутність керівника підтверджена відповідними документами, які подаються разом з податковою декларацією до податкового органу (які саме документи потрібно подавати в цьому листі не вказано).

* Див. ком. «Декларація з ПДВ: хто має право її підписувати за відсутності керівника» // «БТ», 2008, № 43, с. 13.

Як бачимо, зроблені висновки податківців у

листах, що коментуються, лояльніші порівняно з попередньою позицією ДПАУ (немає вимоги про те, що особа, яка заміщає керівника, внесена до установчих документів).

Однак вимога ДПАУ, щодо подання документів, що підтверджують повноваження осіб, які виконують обов’язки керівника чи головного бухгалтера та підписали декларацію на нормах

жодного нормативно-правового акта не базується.

Крім того, у

п. 7.9 Порядку обліку платників податків, зборів (обов’язкових платежів), затвердженого наказом ДПАУ від 19.02.98 р. № 80 указано, що відомості про відповідальних за податковий облік осіб юридичної особи чи відокремленого підрозділу — керівника та головного бухгалтера вносяться чи змінюються органом державної податкової служби в Єдиному банку даних юридичних осіб на підставі:

— реєстраційної заяви платника податків з поміткою «Зміни»;

даних про таких осіб, що вказуються платником податків у податкових деклараціях, розрахунках, звітах, якщо таких даних достатньо для однозначної ідентифікації відповідальних осіб платника податків.

Зауважимо, що форма окремих податкових декларацій, наприклад, декларації про прибуток підприємства, містить такий реквізит як індивідуальний податковий номер керівника і головного бухгалтера (у декларації по ПДВ таких даних не передбачено). Ці дані дозволяють однозначно ідентифікувати таких осіб і є підставою для внесення відповідної інформації до Єдиного банку даних юридичних осіб.

Тобто, якщо інформацію про осіб, які підписали декларацію про ПДВ уже було вказано у декларації про прибуток, то саме їх податківці мають вважати відповідальними за податковий облік і надавати інші документи для цього не потрібно.

Навіть, якщо інформація щодо таких «тимчасово відповідальних» осіб підприємства не надавалась до податкового органу, у податківців немає підстав щоб не прийняти звітність, тим паче не визнавати подані документи податковою декларацією. На наш погляд, таке «невизнання» можливе лише в тому випадку, якщо буде доведено, що особа, яка підписала податкову звітність не мала на це відповідних повноважень.

Безумовно, щоб уникнути проблем при поданні звітності, підприємство (за бажанням) може надати документи про які йдеться у листах, що коментуються. Однак про обов’язковість виконання такої вимоги можна говорити тільки у випадку, коли підприємство отримало письмовий запит податкового органу.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі