Теми статей
Обрати теми

Про надання роз’яснення

Редакція БТ
Лист від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

РЕЄСТРАЦІЯ ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ

у Загальному реєстрі й надання електронної звітності тільки через оператора — ДПАУ явно поквапилася з висновками

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

«Про надання роз’яснення»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ порушила два актуальні питання.

1. Реєстрація податкових накладних у Загальному реєстрі податкових накладних

(далі — Загальний реєстр). Нагадаємо, що КМУ розпорядженням від 23.09.2009 р. № 1178-р* зобов’язав з 1 листопада 2009 року платників ПДВ реєструвати в Загальному реєстрі податкові накладні, виписані на суму ПДВ понад 1 млн грн., зазначену в одній накладній (понад 500 тис. грн. — з 1 січня 2010 р.; понад 100 тис. грн. — з 1 квітня 2010 р.) У зв’язку з цим ДПАУ повідомила, що з 1 листопада 2009 року приймальний шлюз буде переведено на роботу з формування та ведення Загального реєстру.

* Див. ком. «Загальний реєстр податкових накладних: нова фішка від Кабміну» // «БТ», 2009, № 41, с. 4.

Але справа в тому, що Президент України своїм

Указом від 29.10.2009 р. № 872/2009** зупинив дію розпорядження № 1178-р як такого, що не відповідає Конституції України, та одночасно надіслав до Конституційного Суду України Конституційне подання з проханням розглянути питання про відповідність Конституції України (конституційності) цього розпорядження.

** Указ набув чинності 31.10.2009 р. З текстом можна ознайомитися в рубриці «Коли верстався номер» // «БТ», 2009, № 44, с.47.

На підставі

ч. 5 ст. 52 Закону про Кабмін у цьому випадку має бути припинено дії будь-яких держорганів, направлені на виконання зупинених актів Кабміну, здійснення повноважень визначених такими актами. До з’ясування остаточного рішення Конституційним Судом такі акти в законодавстві не існують. Податкові органи не повинні керуватися зупиненими актами.

2. Подання електронної звітності тільки через оператора

. ДПАУ також повідомила, що з 1 листопада 2009 року приймання податкової звітності в електронному вигляді буде реалізовано тільки через операторів електронної звітності. На сьогодні ДПАУ уклала договори з двома операторами електронної звітності ТОВ «Ефективні інформаційні системи» та ТОВ «Оператор електронної реєстрації та звітності».

Подання звітності через операторів здійснюється на поштову адресу: zvit@e-zvit.com.ua. За додатковою інформацією ДПАУ рекомендує платникам податків звертатися за телефонами: (044) 498-88-88, (044) 461-01-10 або на сайт www.zvitoperator.com.ua.

Отже, ДПАУ не прийматиме звітність, надіслану безпосередньо платником податків до центру обробки електронної звітності (ЦОЕЗ)? Якщо це так, то редакція з такою вимогою не погоджується.

Справа в тому, що вона йде в розріз із Методичними рекомендаціям щодо централізованого приймання та комп’ютерної обробки податкової звітності платників податків в ОДПС України, затвердженими наказом ДПАУ від  31.12.2008 р. № 827. У ньому зазначено, що податкову звітність до органів податкової служби можна подавати засобами телекомунікаційного зв’язку з накладенням електронного цифрового підпису в ЦОЕЗ, у тому числі через оператора електронної звітності. Це означає, що подавати електронну звітність через оператора — це право платника податків, а не його обов’язок. Електронний звіт на сьогодні за бажанням можна подавати й безпосередньо до ЦОЕЗ без допомоги оператора.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі