Теми статей
Обрати теми

Хто відображає у податковому обліку суми екозбору, нараховані (сплачені) за місцем реєстрації філії

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Хто відображає у податковому обліку суми екозбору, нараховані (сплачені) за місцем реєстрації філії

 

Підприємство — платник податку на прибуток нараховує (сплачує) збір за забруднення навколишнього природного середовища за місцем реєстрації своєї філії, яка також є платником податку на прибуток. Який із цих платників уключає таку суму цього збору до складу валових витрат?

 

Відповідно до

п. 2.1 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР платниками податку є з числа резидентів — суб’єкти господарської діяльності, зокрема, підприємства, які здійснюють діяльність, спрямовану на отримання прибутку на території України (п.п. 2.1.1), а також філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у п.п. 2.1.1 цього пункту, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж такий платник податку, територіальної громади (п.п. 2.1.3).

Згідно з

п. 2.1 Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженої наказом Мінприроди та ДПАУ від 19.07.99 р. № 162/379 (із наступними змінами та доповненнями), платниками цього збору є, зокрема, суб’єкти господарювання незалежно від форм власності. При цьому з 31 липня 2009 року до платників збору не належать, зокрема, філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої територіальної громади.

У

податковому роз’ясненні ДПАУ від 22.10.2009 р. № 23120/7/15-0817* зазначено, зокрема, що підприємства — юридичні особи та інші платники, що визначені у п. 2.1 Інструкції № 162/379 та мають у своєму складі філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, мають подавати податкові розрахунки та сплачувати збір з урахуванням викидів, скидів та розміщення відходів, здійснених такими філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами. При цьому такі підприємства — платники, що мають у своєму складі філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, повинні подавати податкові розрахунки за 9 місяців 2009 року та сплачувати збір за податковий (звітний) період — III квартал 2009 року (у т. ч. липень місяць п. р.) з урахуванням податкових зобов’язань зі збору, що виникли у філій, відділень та інших відокремлених підрозділів, що були до 31 липня 2009 року самостійними платниками збору, у т. ч. за їх місцем знаходження (за місцем перебування на податковому обліку), у частині пересувних джерел забруднення або/та за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів.

* Див. ком. «Екозбір за філії: як звітувати за 9 місяців 2009 року» // «БТ», 2009, № 44, с. 10.

Таким чином, оскільки фактичні витрати на сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища в частині пересувних джерел забруднення або/та за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів за місцями реєстрації своїх філій здійснює платник податку на прибуток — підприємство — юридична особа, відповідні суми включаються до складу валових витрат такого платника податку і не враховуються у валових витратах таких філій.

 

Олексій ЗАДОРОЖНИЙ,
 заступник директора Департаменту податку на прибуток
 та інших податків і зборів (обов’язкових платежів) ДПАУ

Валентин ЗАВГОРОДНЄВ,
 заступник директора Департаменту — начальник відділу
 адміністрування податку на прибуток та податкових платежів ДПАУ

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі