Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до форми Реєстру отриманих та виданих податкових накладних та Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затверджених наказом ДПА України від 30.06.2005 № 244

Редакція БТ
Наказ від 26.10.2009 р. № 582

РЕЄСТР ПОДАТКОВИХ НАКЛАДНИХ:

ДПАУ внесла зміни до форми Реєстру та до Порядку його ведення

 

Наказ Державної податкової адміністрації України від 26.10.2009 р. № 582

«Про внесення змін до форми Реєстру отриманих та виданих податкових накладних і Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затверджених наказом ДПА України від 30.06.2005 № 244»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Наказом

, що коментується, ДПАУ:

виклала в новій редакції форму Реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затверджену наказом ДПАУ від 30.06.2005 р. № 244;

унесла зміни до Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом ДПАУ від 03.06.2005 р. № 244 (далі — Порядок № 244). Почнемо зі змін, унесених до Порядку № 244.

1. Помилки в Реєстрі

. Тепер у п. 1 Порядку № 244 прописано порядок виправлення помилок. Зазначено, що виправлення помилки здійснюється за правилами, передбаченими для бухобліку. Зокрема, застосовуються два способи виправлення помилок: коректурний спосіб і «сторно».

Нагадаємо, що

коректурний спосіб виправлення помилок полягає в такому:

— закреслюють неправильний текст або цифри. Закреслення здійснюється однією рисою, щоб можна було прочитати закреслене;

— над закресленням надписують правильний текст або цифри;

— роблять напис «виправлено», зазначають дату внесення виправлень і ставлять підписи осіб, які підписали Реєстр.

Як ви розумієте, цей

спосіб працює, якщо Реєстр заповнюється «від руки». Причому його застосування допускається тільки щодо реквізиту, виправлення якого не призводить до змін показників Реєстру. Найімовірніше, виправляти коректурним способом можна гр. 1 — 7 розділу I і гр. 1 — 6 розділу II, а гр. 8 — 16 розділу I і гр. 7 — 12 розділу II — тільки до підбиття підсумків.

Помилки

за минулий звітний період виправляються методом «сторно». Цей спосіб передбачає складання бухгалтерської довідки. У Реєстрі виправлення такої помилки провадиться в місяці її виявлення, ліквідується неправильний запис і відображається правильний із правильною сумою.

А от

підчищення та необумовлені виправлення тексту і цифр не допускаються.

2. Особливості заповнення для сільгосппідприємств

. Платники ПДВ, які застосовують спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 81 і п. 11.21 Закону про ПДВ, складають щодо такої спецрежимної діяльності окремий Реєстр. У ньому на титульній стороні проставляється позначка у спеціальному полі «Спеціальний режим оподаткування» з посиланням на норми Закону про ПДВ. Інакше кажучи, такі платники ПДВ тепер мають вести два реєстри: один — щодо звичайної діяльності, другий — стосовно пільгової діяльності, щодо якої застосовується спецрежим. У принципі, це може бути зручним у плані перенесення зведених показників до загальної та спеціальної декларації з ПДВ.

3. Порядок заповнення розділу I «Отримані податкові накладні».

Раніше було 14 граф, тепер їх 16: додалися гр. 3 «дата виписки» і гр. 5 «вид документа».

З датою виписування податкової накладної не повинно бути проблем (дату до гр. 3 ми переписуємо з отриманої податкової накладної, ВМД чи іншого подібного документа, зазначеного в

п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ). Надалі це допоможе при заповненні додатка 5 до декларації з ПДВ. У гр. 5 указується вид документа згідно з позначеннями, наведеними у п. 9.5 оновленого Порядку № 244 (ПН — податкова накладна; РК — розрахунок коригування до податкової накладної; ВМД — вантажна митна декларація; ЧК — товарний (каса) чек; ТК — транспортний квиток; ГР — готельний рахунок; ПЗ — рахунок за послуги зв’язку; ПО — послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку; ЗП — заява платника відповідно до п.п. 7.2.6 Закону про ПДВ). Якщо документ уключається до уточнюючого розрахунку, то до перелічених вище позначень додається літера «У» (ПНУ, РКУ, ВМДУ, ЧКУ тощо).

У графі, призначеній для індивідуального податкового номера (тепер це гр. 7), слід указувати й умовні ІПН:

— 100000000000

, якщо підставою для нарахування податкового кредиту буде товарний чек без ІПН постачальника;

200000000000, якщо товари (послуги), придбані в нерезидента, не призначаються для використання в госпдіяльності або придбаваються з метою їх використання для поставки послуг за межами митної території України чи послуг, місце надання яких визначається відповідно до п.п. «д» п. 6.5 Закону про ПДВ.

Нагадаємо, що раніше ДПАУ надавала подібні консультації щодо використання умовних ІПН «100000000000» і «200000000000» при заповненні гр. 2 розділу II додатка 5. Єдине — для використання «200000000000» вона рекомендувала брати до уваги послуги, місце надання яких визначається відповідно до

п. 6.5 Закону про ПДВ, а не тільки з п.п. «д» п. 6.5 цього Закону;

300000000000, якщо товари (послуги) придбано в нерезидента;

400000000000, якщо товари (послуги) придбано в неплатника ПДВ.

Виходить, що тепер

позначки «Х» у гр. 7 бути не повинно .

4. Порядок заповнення розділу I «Видані податкові накладні»

. Раніше було 11 граф, тепер їх 12: додалася нова гр. 4 «вид документа». У ній слід відображати вид документа згідно з такими позначенням: (ПН — податкова накладна, РК — розрахунок коригування до податкової накладної, ВМД — вантажна митна декларація, ПП — податкова накладна за щоденними підсумковими операціями, ЗЦ — податкова накладна, виписана на суму перевищення звичайної ціни над фактичною). Якщо документ включається до уточнюючого розрахунку, то до абревіатури додається літера «У».

5. Загальні моменти щодо заповнення розділів I і II.

Крім загальних підсумкових рядків («Усього за місяць», «Усього за квартал»), слід окремо виділяти підсумки за уточнюючими розрахунками (додано рядок «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період»). Крім цього, у Реєстрі реквізит «назва» постачальника/покупця змінено на реквізит «найменування» постачальника/покупця. Нагадаємо: назва передбачає зазначення організаційно-правової форми (ТОВ, АТ тощо). Зауважимо, що в податковій накладній указують найменування, хоча у відповідному реквізиті форми зазначено «назву». Що стосується найменування фізичної особи, то тепер Порядок № 244 прямо вимагає вказувати її прізвище, ім’я, по батькові.

Наказ, що коментується, набирає чинності з 1 числа місяця, наступного за місяцем офіційного оприлюднення. На момент підготовки номера наказ не опубліковано. З достовірних джерел нам стало відомо, що його опублікують у грудні, отже, він має набрати чинності з 01.01.2010 р.

 

 

Державна податкова адміністрація України

 

Про внесення змін до форми Реєстру отриманих та виданих податкових накладних та Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затверджених наказом ДПА України від 30.06.2005 № 244

 

Наказ від 26 жовтня 2009 року № 582

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 листопада 2009 р. за № 1064/17080

 

Відповідно до

Закону України «Про податок на додану вартість» та керуючись статтею 8 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», наказую:

1. Унести зміни до форми Реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженої

наказом ДПА України від 30.06.2005 № 244, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.07.2005 за № 769/11049 (із змінами) (далі — наказ ДПА України № 244), виклавши її у новій редакції, що додається.

2. Унести до

Порядку ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України № 244, такі зміни:

<...>*

* Зміни не публікуються. Наводимо Порядок з урахуванням змін. —

Прим. ред.

6. Наказ

набирає чинності з 1 числа місяця, наступного за місяцем офіційного оприлюднення цього наказу.

 

Голова С. БУРЯК

Погоджено:

Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва О. КУЖЕЛЬ

Перший заступник міністра фінансів України І. УМАНСЬКИЙ

 

 

Порядок ведення реєстру отриманих та виданих податкових накладних

 

Затверджено наказом від 30 червня 2005 р. № 244 (

із змінами і доповненнями, останні з яких унесено наказом від 26 жовтня 2009 року № 582)

 

1. Упровадження реєстру отриманих та виданих податкових накладних (далі —

реєстр) обумовлене вимогами підпункту 7.2.8 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (далі — Закон).

Реєстр є формою для запису (реєстрації) отриманих та виданих податкових накладних.**

** Нові положення виділено

напівжирним курсивом, видалені положення не друкуються. — Прим. ред.

У реєстрі підчистки і необумовлені виправлення тексту та цифрових даних не допускаються.

Виправлення помилки в реєстрі здійснюється за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок коректурним методом або методом «сторно». Застосування коректурного методу виправлення помилки допускається лише до того реквізиту, виправлення якого не призводить до змін показників у реєстрі.

Коригування помилкових записів у реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів

.

2. Реєстр ведеться особами, зареєстрованими як платники податку на додану вартість.

Якщо не зареєстровані платниками податку на додану вартість філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють придбання/поставку товарів (послуг) та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі філії, може делегувати філії або структурному підрозділу право ведення реєстру. Для цього платник податку повинен кожній філії та структурному підрозділу присвоїти окремий код (номер, шифр), про що письмово проінформувати державний податковий орган за місцем його реєстрації як платника податку на додану вартість. Відповідальність за недотримання вимог даного Порядку філіями та структурними підрозділами несе платник податку на додану вартість.

Під час виконання договорів про спільну (сумісну) діяльність реєстр ведеться особою, яка веде облік результатів такої діяльності.

Платники податку на додану вартість, які застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського і лісового господарства та рибальства відповідно до статті 81 Закону, та переробні підприємства, які згідно з пунктом 11.21 статті 11 Закону спрямовують суми податку на додану вартість для виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко і м’ясо в живій вазі, складають за такою діяльністю окремі реєстри виданих і отриманих податкових накладних, про що робиться відмітка у спеціальному полі «Спеціальний режим оподаткування» із посиланням на норми Закону, відповідно до яких застосовується спеціальний режим оподаткування.

3. Реєстр ведеться у документальному або електронному вигляді за вибором платника податку та повинен зберігатися платником податку протягом строку давності, установленого законом.

У разі ведення реєстру в електронному вигляді платник податку повинен на власний вибір використовувати будь-яку з найбільш поширених в Україні операційних комп’ютерних систем, які будуть запропоновані центральним податковим органом.

Платник податку має право за власним бажанням подавати до органів державної податкової служби реєстри отриманих та виданих податкових накладних. Реєстри можуть подаватися:

у електронному вигляді у форматі, затвердженому ДПА України, за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису за умови отримання їх у порядку, визначеному чинним законодавством;

на магнітних носіях з копіями документів на паперових носіях;

на паперових носіях.

4. При проведенні планової або позапланової виїзної документальної перевірки платник податку зобов’язаний забезпечити доступ податковому інспектору до реєстру податкових накладних та в разі ведення його в електронному вигляді — надати носій електронної інформації за власний рахунок.

5. У реєстрі вказуються його порядковий номер, дата початку його ведення та дата його закінчення.

У разі ведення реєстру філіями та іншими структурними підрозділами платника (відповідно до пункту 2 цього Порядку) номер реєстру присвоюється з урахуванням установленого для цих філій та інших структурних підрозділів коду (номера, шифру) і визначається числовим значенням через дріб: у чисельнику проставляється порядковий номер реєстру, а в знаменнику — код (номер, шифр).

Особа, яка веде облік результатів під час виконання договорів про спільну (сумісну) діяльність, веде окремі реєстри із зазначеної діяльності і окремо — з діяльності, що не належить до спільної (сумісної).

6. У реєстрі окремо обліковуються операції:

з придбання товарів (послуг) з метою використання у господарській діяльності платника для здійснення операцій, які оподатковуються податком на додану вартість за ставкою 20 відсотків чи 0 відсотків, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування, а також тих, які не призначаються для використання у господарській діяльності цього платника податку;

з поставки товарів (послуг), які оподатковуються податком на додану вартість за ставкою 20 відсотків чи 0 відсотків, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування.

7. Реєстр є основою для відображення зведених результатів такого обліку в податкових деклараціях з податку на додану вартість.

8. У розділі I реєстру відображаються отримані податкові накладні, розрахунки коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної), вантажні митні декларації, а також інші подібні документи (згідно з

підпунктом 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону). Такими іншими подібними документами є:

належним чином оформлений товарний чек, інший платіжний чи розрахунковий документ, що підтверджує прийняття платежу постачальником від отримувача товарів (послуг), з визначенням загальної суми такого платежу, суми податку та податкового номера постачальника — при поставці товарів (послуг) за готівку чи з розрахунками картками платіжних систем, банківськими або персональними чеками в межах граничної суми, установленої Національним банком України для готівкових розрахунків;

транспортний квиток, готельний рахунок або рахунок, який виставляється платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, за винятком тих, у яких форма встановлена міжнародними стандартами;

касові чеки, які містять суму поставлених товарів (послуг), загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума поставлених товарів (послуг) не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку на додану вартість);

товарні чеки або інші розрахункові документи, що засвідчують факт сплати податку внаслідок придбання товарів (послуг), копії яких додаються до заяви зі скаргою на постачальника цих товарів (послуг), що додається отримувачем товарів (послуг) до податкової декларації за звітний податковий період, — у разі відмови з боку постачальника цих товарів (послуг) надати податкову накладну або при порушенні ним порядку її заповнення.

Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) є документом, який дає право (підставу) покупцю вносити зміни до раніше включених в обсяг податкового кредиту, одержаного на підставі податкових накладних, будь-яких витрат на сплату податку.

8.1. Придбання або виготовлення товарів (послуг) та придбання (будівництво, спорудження) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи) на митній території України відображається на підставі податкових накладних, розрахунків коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної), а також інших подібних документів, зазначених вище.

8.2. Облік імпортованих на митну територію України товарів проводиться покупцем (імпортером) на підставі належним чином оформленої вантажної митної декларації.

8.3. Особа, яка отримує послуги від нерезидента на митній території України, проводить облік таких послуг на підставі податкової накладної, виданої таким платником податку: зареєстрованим на території України постійним представництвом цього нерезидента, а за відсутності такого — резидентом, який виконує агентські (представницькі) дії від імені такого нерезидента, а за відсутності такого — покупцем (отримувачем) — податковим агентом такого нерезидента.

8.4. Товари (послуги) та основні фонди, придбані на митній території України, імпортовані товари та отримані від нерезидента на митній території України послуги без податку на додану вартість відображаються без додаткового нарахування податку на додану вартість.

8.5. Облік придбаних товарів (послуг) на митній території України в осіб, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, ведеться на підставі документів, що засвідчують поставку таких товарів (послуг).

9. Особливості заповнення деяких граф розділу I реєстру:

9.1. У графі 1 записується порядковий номер податкової накладної, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної), інших подібних документів, указаних у підпункті 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону, та документа, який засвідчує факт придбання товарів, вантажної митної декларації. Указаний порядковий номер переноситься на зазначений документ.

9.2. У графі 2 вказується дата отримання податкової накладної чи іншого документа, указаного в підпункті 9.1 цього пункту.

9.3. У графі 3 вказується дата виписки податкової накладної чи іншого документа, указаного в підпункті 9.1 цього пункту.

9.4. У графі 4 проставляється номер податкової накладної чи іншого документа, указаного в підпункті 9.1 цього пункту.

9.5. У графі 5 зазначається вид документа згідно з такими позначеннями:

ПН — податкова накладна;

РК — розрахунок коригування до податкової накладної (розрахунок коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної));

ВМД — вантажна митна декларація;

ЧК — товарний (касовий) чек;

ТК — транспортний квиток;

ГР — готельний рахунок;

ПЗ — рахунок за послуги зв’язку;

ПО — послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку;

ЗП — заява платника відповідно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 статті 7 Закону.

У разі якщо дані документа включаються до уточнюючих розрахунків за звітний період, до виду документа додається літера «У» (наприклад, ПН — податкова накладна, ПНУ — податкова накладна, яку включено до уточнюючих розрахунків).

9.6. У графі 6 вказується найменування (прізвище, ім’я, по батькові — для фізичної особи) постачальника.

У разі придбання товарів за межами митної території України та отримання послуг від нерезидента на митній території України у графі 6 проставляються країна нерезидента та найменування (прізвище, ім’я, по батькові /за наявності/ — для фізичної особи) нерезидента.

9.7. У графі 7 вказується індивідуальний податковий номер постачальника — платника податку на додану вартість.

У разі якщо підставою для нарахування податкового кредиту є касовий чек (без визначення податкового номера постачальника), у графі 7 відображається умовний ІПН «100000000000».

У разі якщо товари (послуги), придбані в нерезидента, не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою їх використання для поставки послуг за межами митної території України або послуг, місце поставки яких визначається відповідно до підпункту «д» пункту 6.5 статті 6 Закону, у графі 7 відображається умовний ІПН «200000000000».

У разі якщо товари (послуги) придбані в нерезидента, у графі 7 відображається умовний ІПН «300000000000».

У разі якщо товари (послуги) придбані в особи, яка не зареєстрована як платник податку, у графі 7 відображається умовний ІПН «400000000000».

9.8. У графі 8 вказується загальна сума, включаючи податок на додану вартість.

9.9. У графах 9, 11, 13 та 15 вказується вартість товарів (послуг) та основних фондів без податку на додану вартість.

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком (+ чи -).

9.10. У графах 10, 12, 14 та 16 вказується сплачена (нарахована) сума податку на додану вартість за товарами (послугами) та основними фондами, визначена виходячи з їх вартості, зазначеної у графах 9, 11, 13 та 15 (відповідно).

Сума податку на додану вартість, указана в графах 12, 14 та 16, до податкового кредиту не включається.

У разі придбання у платника податку на додану вартість товарів (послуг) та основних фондів, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування, а також придбання в особи, не зареєстрованої платником податку на додану вартість, у графах 10, 12, 14 та 16 робиться позначка «Х».

У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком (+ чи -).

10. У розділі II реєстру відображаються видані податкові накладні, розрахунок коригування до податкової накладної, ВМД, податкові накладні за щоденними підсумками операцій, податкові накладні, виписані на суму перевищення звичайної ціни над фактичною

»;

10.1. Облік виданих податкових накладних проводиться у день виникнення податкових зобов’язань відповідно до вимог

пункту 7.3 статті 7 Закону.

10.2. Облік операцій з поставки товарів (послуг) ведеться на підставі податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної).

10.3. Записи на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) здійснюються у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань відповідно до

пункту 4.5 статті 4 Закону.

11. Особливості заповнення деяких граф розділу II реєстру

11.1. У графі 1 записується порядковий номер податкової накладної (порядковий номер податкової накладної відповідає порядковому номеру запису в реєстрі), розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної).

11.2. До граф

2, 3, 5, 6 переносять відповідні реквізити податкової накладної, розрахунку коригування кількісних і вартісних показників.

У графі 4 зазначається вид документа згідно з такими позначеннями:

ПН — податкова накладна;

РК — розрахунок коригування до податкової накладної (розрахунок коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної));

ВМД — вантажна митна декларація;

ПП — податкова накладна за щоденними підсумками операцій;

ЗЦ — податкова накладна, виписана на суму перевищення звичайної ціни над фактичною.

У разі якщо дані документа включаються до уточнюючих розрахунків за звітний період, до виду документа додається літера «У» (наприклад, ПН — податкова накладна, ПНУ — податкова накладна, яку включено до уточнюючих розрахунків).

11.3. У графах

7 — 12 відображається інформація щодо поставки товарів (послуг).

11.4. У разі здійснення записів на підставі розрахунку коригування кількісних і вартісних показників (додаток 2 до податкової накладної) такі записи здійснюються з відповідним знаком (+ чи -).

12. Визначення підсумків операцій, включених до реєстру

12.1. Платники податку, у яких податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю, визначають щомісячні підсумки щоденно зареєстрованих операцій

та окремо визначають підсумки для уточнюючих розрахунків.

12.2. Платники податку, у яких податковий (звітний) період дорівнює кварталу, визначають щомісячні та щоквартальні підсумки щоденно зареєстрованих операцій

та окремо визначають підсумки для уточнюючих розрахунків.

 

В. о. директора Департаменту методології ДПА України Н. ФЛІССАК

 

img 1

img 2

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі