Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про проведення пілотного проекту зі збирання та оброблення звітності в електронній формі

Редакція БТ
Бухгалтерський тиждень Жовтень, 2009/№ 40
Друк
Наказ від 25.02.2009 р. № 69

ЕЛЕКТРОННА ЗВІТНІСТЬ

до органів статистики

 

Наказ Державного комітету статистики України від 25.02.2009 р. № 69

«Про проведення пілотного проекту зі збирання та оброблення звітності в електронній формі»

 

Наказом

, що коментується, Держкомстат затвердив Порядок подання звітності в електронній формі (далі — Порядок). Згідно з цим Порядком звітність в електронній формі подається на добровільних засадах (за бажанням). Це означає, що, як і раніше, звітність можна подавати на паперових носіях.

У схему подання електронної звітності Держкомстат запровадив посередника — оператора електронної звітності. Оператор — юридична особа, яка надає послуги з обміну електронними документами та квитанціями в системі електронної звітності. Він забезпечує цілодобове приймання та гарантовану доставку електронних звітів до Центру обробки електронних звітів (далі — ЦОЕЗ). ЦОЕЗ — структурний підрозділ територіальних органів державної статистики, що виконує функції інформаційно-технічного адміністратора відповідно до

Порядку.

Суб’єкт господарювання подає електронний звіт оператору, який приймає та надсилає його до ЦОЕЗ. У свою чергу, ЦОЕЗ передає звіт до територіального органу державної статистики, на обліку в якому перебуває суб’єкт господарювання.

Про долю електронного звіту можна дізнатися з електронних квитанцій:

1) перша квитанція

(квитанція про одержання звіту в електронній формі). У ній фіксуються факт і час отримання звіту в електронній формі;

2) друга квитанція

(квитанція про приймання звіту в електронній формі). Ця квитанція формується ЦОЕЗ та фіксує факт і час прийняття (неприйняття) звіту в електронній формі та внесення його даних до бази даних адресата звітності.

Датою подання електронного звіту вважається дата, зафіксована в першій квитанції, за умови отримання другої квитанції з повідомленням про приймання електронного звіту

(п. 3.6 Порядку). Наприклад, якщо першу квитанцію отримано в понеділок, а другу — у вівторок, то звіт вважається поданим у понеділок.

При цьому слід пам’ятати, що ЦОЕЗ приймає звітність з 9:00 до 17:00 щодня, крім вихідних, святкових та неробочих днів. У разі надходження електронного звіту до ЦОЕЗ після 16:30 друга квитанція надсилається протягом перших двох годин наступного робочого дня.

Зверніть увагу, Держкомстат в

листі б/н від 10.06.2009 р.повідомив, що направлення електронного звіту через оператора не означає подання електронного звіту оператору, а є лише використанням його послуг для передачі електронних документів (аналог поштових послуг).

Система впровадження електронної звітності, описана в Порядку, сьогодні втілюється в життя в м. Києві та Київській області

. І, як нам стало відомо, досить успішно. Тому, незважаючи на те що положення Порядку діють на період проведення пілотного проекту зі збирання та оброблення звітності в електронній формі, їх, найімовірніше, буде взято за основу при подальшому впровадженні системи електронної звітності в інших містах України.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі