Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70

Редакція БТ
Постанова від 03.09.2009 р. № 930

ФОНД СОЦЗАХИСТУ ІНВАЛІДІВ:

зміни в реєстрації, сплаті санкцій, поданні Звіту, проведенні перевірок

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 03.09.2009 р. № 930

«Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 р. № 70»

 

Постановою

, що коментується, Кабмін уніс зміни до шести порядків, затверджених постановою КМУ від 31.01.2007 р. № 70. Розглянемо основні зміни.

1. Реєстрація у Фонді.

Кабмін у Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, які використовують найману працю, вилучив непрацюючу норму, згідно з якою новостворені роботодавці мали зареєструватися у Фонді не пізніше 10 робочих днів після їх держреєстрації. При цьому звіт за формою № 10-ПI слід було подавати тільки в разі, якщо середньооблікова кількість штатних працівників (СКШП) за рік дорівнювала 8 та більше осіб. У результаті виходила «поголовна» реєстрація у Фонді, а подання звіту — лише за умови, якщо показник СКШП за рік становитиме 8 та більше осіб.

У принципі Фонд і раніше визнавав, що ця норма на практиці не працює, тому дозволяв роботодавцю, не зареєстрованому у відповідному відділенні Фонду, реєструватися перед поданням звіту

(лист від 16.05.2008 р. № 1/6-155/06*). Щоправда, конкретну дату при цьому Фонд не називав.

* Див. ком. «Фонд соцзахисту інвалідів: реєстрація роботодавців у регіональних відділеннях» // «БТ», 2008, № 34, с. 10.

Тепер таку дату встановлено. Якщо в роботодавців за основним місцем роботи

чисельність працюючих збільшиться до 8 та більше осіб, то вони мають зареєструватися** у відповідних регіональних відділеннях Фонду до 1 лютого року, наступного за роком створення чи збільшення чисельності працівників. При цьому до закінчення граничного строку подання звіту за формою № 10-ПІ до Фонду залишиться ще місяць.

** Нагадаємо, що форми документів для реєстрації роботодавців у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів Мінпраці затвердив наказом від 14.03.2007 р. № 98 // «БТ», 2007, № 16, с. 5.

2. Порядок подання Звіту.

Кабмін уточнив, що подавати до Фонду Звіт разом із копією довідки органу податкової служби про включення до Реєстру неприбуткових установ мають підприємства, установи, організації, у тому числі організації громадських організацій інвалідів, що повністю утримуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджетів.

3. Використання сум адміністративно-господарських санкцій (АГС) та пені.

Кабмін уточнив, що фінансова допомога на поворотній основі та цільова позика надаються роботодавцям, які виконали «інвалідний норматив» та в році звернення чи в році, що йому передує, отримали фінансову допомогу на безповоротній основі. Крім того, у таких роботодавців чисельність штатних працівників не повинна перевищувати 8 осіб, а суму санкцій та пені має бути сплачено повністю.

А от

безповоротна фінансова допомога тепер надаватиметься лише тим роботодавцям, які виконали «інвалідний» норматив та у році звернення за допомогою не отримували у відділенні Фонду допомогу на безповоротній основі за аналогічним напрямом використання коштів. Підставами для відмови в її видачі може стати те, що роботодавець протягом останнього року:

— не подав до Фонду Звіт за формою № 10-ПI;

— зменшив чисельність (штат) працюючих інвалідів.

Залишається відкритим питання:

чи можна ототожнювати поняття «фінансова допомога» з поняттям «дотації», наведеним у Порядку надання дотації роботодавцю за рахунок коштів Фонду соціального захисту інвалідів на створення спеціальних робочих місць для інвалідів, зареєстрованих у державній службі зайнятості, затвердженому постановою КМУ від 27.12.2006 р. № 1836? На наш погляд — так. Однак для упевненіших висновків доведеться дочекатися роз’яснень Фонду.

4. Перевірки

. Як відомо, Фонд має письмово повідомити роботодавця про планову перевірку не пізніше ніж за 10 днів до її початку. Але при цьому є нововведення — повідомлення надсилається рекомендованим листом, телефонограмою або вручається особисто роботодавцю під розписку. У разі неотримання повідомлення роботодавець має право не допустити перевіряючих до перевірки.

Крім цього,

Кабмін суттєво подовжив строк проведення планової та позапланової перевірок. До внесення змін строк проведення перевірки (планової та позапланової) не міг перевищувати 3 робочих днів. Тепер для планової перевірки він не повинен перевищувати 15 робочих днів (для суб’єкта малого підприємництва — 5 робочих днів). Для позапланової перевірки строк менший — не більше 10 робочих днів (для суб’єкта малого підприємництва — не більше 2 робочих днів). Подовжувати строки перевірки заборонено.

Варте уваги, що такі самі строки перевірки та порядок подання повідомлення про проведення планової перевірки передбачено

Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V. І це на тлі того, що Фонд вважає, що на нього та його територіальні підрозділи не поширюється дія цього Закону, оскільки він не здійснює держнагляд (контроль) у сфері господарської діяльності (листи від 29.01.2008 р. № 1/5-58/06, від 27.01.2009 р. № 1/8-12/06).

Що стосується Акта перевірки. Тепер у разі незгоди з висновками, викладеними в Акті, роботодавець має підписати його із запереченнями. Раніше можна було просто підписати Акт, а пояснення і заперечення додати до Акта письмово або надіслати поштою протягом 3 робочих днів після його підписання. Незважаючи на це,

ми думаємо, що зауваження можна викласти та надати й після підписання Акта. Головне — зробити в Акті таку позначку: «Акт підписано із запереченнями, які буде надано пізніше».

Постанова, що коментується, діє з 14 вересня 2009 року.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі