Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Узагальнюючого податкового роз'яснення про окремі місцеві податки та збори

Редакція БТ
Наказ від 25.03.2010 р. № 184

УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ПОДАТКОВЕ РОЗ’ЯСНЕННЯ

про сплату комунального податку та збору за видачу
 дозволу на розміщення об'єктів торгівлі

 

Наказ Державної податкової адміністрації України від 25.03.10 р. № 184

«Про затвердження Узагальнюючого податкового роз'яснення про окремі місцеві податки та збори»

 

Наказом

, що коментується, ДПАУ затвердила Узагальнююче податкове роз'яснення про окремі місцеві податки та збори (далі — Роз'яснення), що є реакцією податківців у відповідь на постанову КМУ від 27.01.10 р. № 86 «Про надання податкових та інших роз'яснень» («БТ», 2010, № 9, с. 6). Нагадаємо, що в цій постанові Кабмін приписав у тримісячний строк привести раніше видані роз'яснення в належний вигляд, а саме — надати їх у вигляді узагальнюючих податкових роз'яснень. У цьому Роз'ясненні фактично об'єднано два листи ДПАУ: Оглядовий лист ДПАУ від 10.11.09 р. № 14451/7/15-0617 і лист ДПАУ від 14.12.09 р. № 27752/7/15-0717, тому зроблені тут висновки не нові:

1. Профспілкова організація

є платником комунального податку на загальних підставах, якщо інше не передбачено рішенням відповідного органу місцевого самоврядування. Ці висновки відповідають ст. 15 Декрету «Про місцеві податки і збори» від 20.05.93 р. № 56-93 (далі — Декрет № 56-93), згідно з якою платниками комунального податку є юридичні особи, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Профспілки набувають статусу юридичної особи з моменту затвердження Статуту (ст. 16 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії їх діяльності» від 15.09.99 р. № 1045-XIV) і не потрапляють до числа неплатників комунального податку. Проте об'єкт для його обчислення у них наявний не завжди, оскільки профспілки можуть не мати осіб, які працюють на умовах трудового договору (коли відповідні обов'язки виконуються на громадських засадах).

2. Філії.

Сплата комунального податку відокремленими підрозділами (філіями) здійснюється за їх місцезнаходженням, якщо відповідно до рішення органу місцевого самоврядування їх віднесено до платників такого податку. У цьому випадку відокремлений підрозділ ставиться на облік у ДПІ за своїм місцезнаходженням на підставі отримання від Державного реєстратора повідомлення про створення відокремленого підрозділу юридичної особи (п. 4.4 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого наказом ДПАУ від 19.02.98 р. № 80). Утім, відокремлений підрозділ може стати на облік у ДПІ за своїм місцезнаходженням і самостійно — шляхом подання документів, передбачених у п. 4.10 цього Порядку.

Із

Роз'яснення випливає також непрямий висновок, що в тих випадках, коли в місцевому положенні про сплату комунального податку відокремлені підрозділи не виділяються як його платники, комунальний податок сплачує за них головне підприємство за місцезнаходженням такого підрозділу. Такої позиції податківці дотримуються досить давно (див., наприклад, листи ДПАУ від 24.05.2002 р. № 3244/6/15-3116, від 13.10.2006 р. № 11600/6/15-0616), і з урахуванням положень ст. 19 Декрету № 56-93 щодо надання органам місцевого самоврядування повноважень на встановлення порядку сплати місцевих податків її можна вважати обґрунтованою*.

* Докладніше про порядок сплати комунального податку відокремленими підрозділів юридичних осіб див. матеріал «Філії: сплата окремих податків та зборів» // «БТ», 2008, № 20, с. 15.

3. Збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі

сплачується суб'єктами господарювання при отриманні таких дозволів відповідно до рішень органів місцевого самоврядування. Ця проблема докладно розглядалася в матеріалі «Дозвіл на розміщення об'єкта торгівлі: чи можна працювати без нього?» // «БТ», 2009, № 49, с. 15. Нагадаємо, що конфлікт зі сплатою цього збору був пов'язаний з необґрунтованістю вимог про отримання дозволу на розміщення об'єктів торгівлі після виходу Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.05 р. № 2806-IV. Але незважаючи на те що на це неодноразово звертав увагу Держпідприємництва і навіть ДПАУ (див. лист від 21.07.09 р. № 8658/5/15-0416), фіскальні інтереси перемогли. У зв'язку з цим з урахуванням особливого статусу Роз'яснення, що коментується, відстоювати правомірність несплати збору за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі тепер залишається тільки в судах. А про позитивну судову практику ми розповідали у згаданому вище матеріалі.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі