Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Змін до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку

Редакція БТ
Наказ від 07.06.2010 р. № 372

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДОКУМЕНТАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

записів у бухгалтерському обліку: останні зміни

 

Наказ Міністерства фінансів України від 07.06.10 р. № 372

«Про затвердження Змін до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Наказом

, що коментується, унесено зміни до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом МФУ від 24.05.95 р. № 88 (далі — Положення № 88). Що цікаво, зміни до цього документа внесено вперше за 15 років його існування! Зміни набрали чинності з 24.07.10 р. Значна частина поправок стосується електронного документообігу, але є й загальні моменти. Із них і почнемо:

«

Незаконні документи». Відповідно до оновленого п. 2.16 Положення № 88 документи на операції, які суперечать законодавчим та нормативним актам, установленому порядку зберігання та використання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей тощо, передаються керівникові підприємства, а не головному бухгалтеру, як було раніше. Новий порядок більшою мірою відповідає п. 3 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV (далі — Закон про бухоблік), згідно з яким відповідальність за фіксацію фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах несе власник. Таким чином, головбух не зобов’язаний тепер розглядати «незаконні» документи, а може порекомендувати укладачу направити їх директору*.

* Щодо відповідальності головбуха за виконання незаконних дій див. коментар «Бухгалтера можуть притягти до відповідальності, навіть якщо він письмово попередив керівника про протизаконність даного йому доручення» // «БТ», 2010, № 17, с. 8.

Виправлення помилок.

У п. 4.3 Положення № 88 уточнено, що Бухгалтерська довідка, яка складається при виявленні помилок в облікових регістрах за попередній звітний період, має містити серед іншого причину помилки, посилання на документи та облікові регістри, у яких було допущено помилку, і бути підписана працівником, який склав її, а після перевірки — головним бухгалтером.

Печатка та факсиміле на первинних документах.

Згідно з новою редакцією п. 2.5 Положення № 88 документ має бути підписано особисто, а підпис може бути скріплено печаткою. Раніше щодо наявності печатки на первинних документах у Положенні № 88 нічого не йшлося, що спричинювало різночитання, у тому числі серед офіційних органів з приводу її обов’язковості (див., наприклад, листи Держкомпідприємництва від 12.10.05 р. № 8885, від 11.11.05 р. № 10006, Мін’юсту від 10.10.05 р. № 19-14-587).

Унесені новації приводять до думки, що первинний документ, у принципі, може й не скріплюватися печаткою. Причому цей висновок підтверджується ще й тим, що за оновленим

п. 2.7 Положення № 88 документування операцій може здійснюватися з використанням самостійно виготовлених бланків, які мають містити обов’язкові реквізити або реквізити типових чи спеціалізованих форм. І оскільки печатку не віднесено до обов’язкових реквізитів первинного документа (п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік, п. 2.4 Положення № 88), то нові альтернативні норми** начебто дозволяють не проставляти печатку навіть у тих випадках, коли в типовій формі первинного документа є реквізит «печатка».

** Нагадаємо, що відповідно до попередньої редакції п. 2.7 Положення № 88 первинні документи обов’язково повинні були містити реквізити типових чи спеціалізованих норм.

Однак не виключено, що держоргани дотримуватимуться своїх колишніх позицій щодо необхідності наявності печатки на окремих формах первинних документів, в яких такий реквізит передбачено, зокрема на: посвідченнях про відрядження (див. листи МФУ від 17.08.05 р. № 31-03173-07/8/17365, від 31.12.04 р. № 31-03170-07-10/24030), дорученнях (див. листи МФУ від 31.10.2000 р. № 053-29151, НБУ від 20.11.2000 р. № 12-111/1363), податкових накладних (див. листи ДПАУ від 06.04.09 р. № 7124/7/16-1517, від 21.12.05 р. № 12922/6/16-1116, від 26.11.99 р. № 6666/6/16-1220-27).

Щодо можливості застосування факсиміле на первинних документах тепер чіткіше встановлено, що воно використовується в порядку, установленому законом, іншими актами цивільного законодавства (п. 2.5 Положення № 88). Оновлена норма кореспондує з положеннями ч. 3 ст. 207 Цивільного кодексу України, згідно з якою використання при здійсненні операцій факсимільного відтворення підпису припускається у випадках, установлених законом, іншими актами цивільного законодавства чи за письмовою угодою сторін. У зв’язку з цим у цьому питанні, напевно, держоргани залишаться на своїй колишній позиції, відповідно до якої факсимільний підпис може ставитися на первинному документі, лише якщо про це прямо зазначено в затвердженому уповноваженим органом порядку заповнення такого первинного документа (див., наприклад, листи Мін’юсту від 10.01.05 р. № 19-45-1590, МФУ від 03.08.09 р. № 31-34000-20-16/20991, від 19.01.05 р. № 31-04200-30-29/819, від 30.10.06 р. № 25-113/2453-11507, Держкомпідприємництва від 19.03.04 р. № 1699).

«Суворі» бланки. Відповідно до нової редакції п. 2.9 Положення № 88 зразки бланків суворої звітності друкуватимуться за зразками типових та спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом держвлади за узгодженням зі спеціально уповноваженим органом у сфері статистики та Мінфіном, а раніше ці питання могли вирішуватися міністерствами та відомствами. Однак незрозуміло, чи відносяться міністерства до такого органу держвлади і чи залишаться чинними затверджені ними раніше «суворі» бланки (наприклад, бланк ваучера, затверджений наказом Держтурадміністрації від 06.06.05 р. № 50).

А тепер про «електронні» новації. Нормами п. 2.1 Положення № 88 чітко закріплено, що первинний документ може складатися і в електронній формі*, але такі документи застосовуються за умови дотримання законодавства про електронні документи та електронний документообіг (див. закони України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.03 р. № 851-IV, «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.03 р. № 852-IV), у тому числі містити електронний підпис. Водночас на вимогу контролюючих органів підприємства зобов’язані за свій рахунок зробити копії таких документів на паперовому носії. Електронні документи підлягають зберіганню на електронних носіях протягом тих строків, що передбачені і для паперових документів** (п. 6.4 Положення № 88).

* Те, що первинні документи може бути складено на електронних носіях, Мінфін підтверджував і раніше (див. лист від 24.11.09 р. № 31-34000-20-17/31818).

** Нагадаємо, що строки зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності в архіві підприємства встановлено в Переліку типових документів, які утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ, організацій із зазначенням строків зберігання документів, затвердженому наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 р. № 41.

Водночас, можна передбачити, що у процесі застосування електронних новацій можуть виникнути певні складнощі. Адже відповідні зміни не внесено до

ст. 9 Закону про бухоблік, яка, як і раніше, передбачає можливість складання первинних документів на паперових чи машинних носіях. А представники податкового відомства раніше розділяли електронну та машинну форму документів, не дозволяючи використовувати для підтвердження валових витрат електронні документи (див. лист ДПАУ від 21.09.04 р. № 8289/6/15-1116). Хоча Мінфін фактично прирівняв електронні та машинні документи в листі від 07.04.10 р. № 31-34000-10-10/7405.

 

 

Міністерство фінансів України

 

Про затвердження Змін до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку

 

Наказ від 7 червня 2010 року № 372

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 липня 2010 р. за № 515/ 17810

(витяг)

 

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» наказую:

1. Затвердити схвалені Методологічною радою з бухгалтерського обліку при Міністерстві фінансів України Зміни до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88 <…> (далі — Зміни), що додаються*.

* Зміни не публікуються. Положення наводимо в кодифікованому вигляді з урахуванням унесених змін. У тексті нові положення виділено

напівжирним курсивом. — Прим. ред.

<…>

3. Цей наказ набирає чинності через десять днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.

<…>

 

Міністр Ф. Ярошенко

 

 

Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку

Затверджено наказом від 24 травня 1995 року № 88 (із змінами і доповненнями, останні з яких внесені наказом від 7 червня 2010 року № 372)

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/ 704

 

1. Загальні положення

1.1.

Положення встановлює порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської звітності підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності (надалі — підприємства), установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету (надалі — установи).

1.2.

Господарські операції відображаються у бухгалтерському обліку методом їх суцільного і безперервного документування. Записи в облікових регістрах провадяться на підставі первинних документів, створених відповідно до вимог цього Положення.

1.3.

Усі первинні документи, облікові регістри і бухгалтерська звітність повинні складатись українською мовою. Поряд з українською мовою може застосовуватися інша мова у порядку, визначеному статтею 11 Закону України «Про мови в Україні».

Документи, що є підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад на зазначену мову.

 

2. Первинні документи

2.1.

Первинні документи — це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.

Господарські операції

— це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов'язань і фінансових результатів.

2.2.

Первинні документи повинні бути складені у момент проведення кожної господарської операції або, якщо це неможливо, безпосередньо після її завершення. При реалізації товарів за готівку допускається складання первинного документа не рідше одного разу на день на підставі даних касових апаратів, чеків тощо. Для контролю та впорядкування обробки інформації на основі первинних документів можуть складатися зведені документи (далі — первинні документи).

2.3. Первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

На вимогу контролюючих або судових органів та своїх контрагентів підприємство, установа зобов'язані за свій рахунок зробити копії таких документів на паперовому носії.

2.4. Первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.

2.5. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається у порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства.

2.6.

Фізичні та юридичні особи, які беруть участь у здійсненні операцій, пов'язаних з прийомом і видачею грошових коштів, цінних паперів, товарно-матеріальних цінностей та інших об'єктів майна, забезпечуються підприємством, установою, що виконує ці операції, копіями первинних документів про таку операцію.

2.7. Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

2.8.

Додаткові вимоги до порядку створення первинних документів про касові і банківські операції, рух цінних паперів, товарно-матеріальних цінностей та інших об'єктів майна передбачаються іншими нормативними актами.

2.9. У випадках, установлених законодавством, а також відповідними органами державної влади України, бланки первинних документів можуть бути віднесені до бланків суворої звітності. Бланки суворої звітності друкуються за зразками типових або спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі статистики і Міністерством фінансів України, із обов'язковим друкуванням на бланках квитанцій, білетів, талонів, абонементів тощо їх номінальної вартості. Всі бланки суворої звітності підлягають нумерації, спосіб нанесення якої (нумератором, типографським способом) встановлюють відповідні органи державної влади.

Порядок використання та обліку бланків первинних документів суворої звітності, а також коло господарських операцій, оформлення яких провадиться на таких бланках, установлюються окремими нормативними актами.

2.10.

Записи у первинних документах, облікових регістрах повинні здійснюватися тільки у темному кольорі чорнилом, пастою кулькових ручок, за допомогою друкарських машинок, принтерів, засобів механізації та іншими засобами, які б забезпечили збереження цих записів протягом установленого строку зберігання документів та запобігли внесенню несанкціонованих і непомітних виправлень.

2.11.

Вільні рядки в первинних документах підлягають обов'язковому прокреслюванню.

2.12. Електронний документ створюється з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

2.13.

Керівник підприємства, установи забезпечує фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій, що були проведені, у первинних документах та виконання всіма підрозділами, службами і працівниками правомірних вимог головного бухгалтера щодо порядку оформлення та подання для обліку відомостей і документів.

Керівником підприємства, установи затверджується перелік осіб, які мають право давати дозвіл (підписувати первинні документи) на здійснення господарської операції, пов'язаної з відпуском (витрачанням) грошових коштів і документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна. Кількість осіб, які мають право підписувати документи на здійснення операцій з видачею особливо дефіцитних товарів і цінностей, бланків суворої звітності, повинно бути обмежено.

2.14.

Відповідальність за своєчасне і якісне складання документів, передачу їх у встановлені графіком документообороту терміни для відображення у бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали і підписали ці документи.

2.15.

Первинні документи підлягають обов'язковій перевірці працівниками, які ведуть бухгалтерський облік, за формою і змістом, тобто перевіряється наявність у документі обов'язкових реквізитів та відповідність господарської операції діючому законодавству, логічна ув'язка окремих показників.

2.16.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим і нормативним актам, встановленому порядку приймання, зберігання і витрачання грошових коштів, товарно-матеріальних цінностей та іншого майна, порушують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, власникам, іншим юридичним і фізичним особам. Такі документи повинні бути передані керівнику підприємства, установи для прийняття рішення.

2.17.

Первинні документи, що пройшли обробку, повинні мати відмітку, яка виключає можливість їх повторного використання: при ручній обробці — дату запису в обліковий регістр, а при обробці на обчислювальній установці — відтиск штампу оператора, відповідального за їх обробку, або відмітку, придатну для її оброблення електронними засобами.

2.18.

Усі документи, що додаються до прибуткових та видаткових касових ордерів, а також документи, що стали підставою для нарахування заробітної плати та інших подібних виплат, підлягають обов'язковому погашенню штампом або ручним надписом «Одержано» або «Сплачено» із зазначенням дати (числа, місяця, року).

 

3. Облікові регістри

3.1.

Облікові регістри — це носії спеціального формату (паперові, електронні) у вигляді відомостей, ордерів, книг, журналів, машинограм тощо, призначені для хронологічного, систематичного або комбінованого нагромадження, групування та узагальнення інформації з первинних документів, що прийняті до обліку.

3.2.

Інформація до облікових регістрів переноситься після перевірки первинних документів за формою і змістом.

3.3.

Підприємства й установи, що складають облікові регістри на електронних носіях, зобов'язані забезпечити технічні засоби для їх відтворення у зручному для читання вигляді.

3.4.

Відповідальність за правильність реєстрації інформації в облікових регістрах несуть особи, які склали і підписали їх.

3.5.

Перенесення інформації з первинних документів до облікових регістрів повинно здійснюватися в міру їх надходження до місця обробки (бухгалтерія, обчислювальна установка), проте не пізніше терміну, що забезпечує своєчасну виплату заробітної плати, складання бухгалтерської і статистичної звітності, декларацій і розрахунків.

3.6.

Форми облікових регістрів, порядок записів у них, обробки та використання необхідної інформації визначаються відповідними нормативними документами про порядок їх застосування.

3.7.

Інформація про господарські операції підприємства, установи за звітний період (місяць, квартал, рік) з облікових регістрів переноситься у згрупованому вигляді до бухгалтерських звітів, порядок складання яких встановлюється відповідними нормативно-правовими актами.

 

4. Виправлення помилок у первинних документах та облікових регістрах

4.1.

У тексті та цифрових даних первинних документів, облікових регістрів і звітів підчистки і необумовлені виправлення не допускаються.

4.2.

Помилки в первинних документах, облікових регістрах і звітах, що створені ручним способом, виправляються коректурним способом, тобто неправильний текст або цифри закреслюються і над закресленим надписується правильний текст або цифри. Закреслення здійснюється однією рискою так, щоб можна було прочитати виправлене.

4.3.

Помилки в облікових регістрах за минулий звітний період виправляються способом сторно. Цей спосіб передбачає складання бухгалтерської довідки, в яку помилка (сума, кореспонденція рахунків) заноситься червоним чорнилом, пастою кулькових ручок тощо або із знаком «мінус», а правильний запис (сума, кореспонденція рахунків) заноситься чорнилом, пастою кулькових ручок тощо темного кольору. Внесенням цих даних до облікового регістру у місяці, в якому виявлено помилку, ліквідується неправильний запис та відображається правильна сума і кореспонденція рахунків бухгалтерського обліку. Довідка має наводити причину помилки, посилання на документи та облікові регістри, в яких допущено помилку, і підписується працівником, який склав довідку, та після її перевірки — головним бухгалтером.

4.4.

Виправлення помилки повинно бути обумовлено надписом «виправлено» та підтверджено підписами осіб, що підписали цей документ, із зазначенням дати виправлення.

4.5.

У документах, якими оформлені касові і банківські операції та операції з цінними паперами, виправлення не допускається.

4.6. Виправлення помилок у документах і регістрах, що створені у формі електронного документа, здійснюється відповідно до законодавства.

 

5. Організація документообороту

5.1.

З метою упорядкованості руху та своєчасного одержання для записів у бухгалтерському обліку первинних документів наказом керівника підприємства, установи встановлюється графік документообороту, в якому вказуються дата створення або одержання від інших підприємств та установ документів, прийняття їх до обліку, передача в обробку та до архіву.

5.2.

Графік документообороту на підприємстві, в установі повинен забезпечити оптимальну кількість підрозділів і виконавців, через які проходить кожен первинний документ, визначати мінімальний строк його знаходження в підрозділі, а також сприяти поліпшенню облікової роботи, посиленню контрольних функцій бухгалтерського обліку, підвищенню рівня його механізації та автоматизації.

5.3.

Графік документообороту оформляється у вигляді схеми або переліку робіт із створення, перевірки та обробки документів, що виконуються кожним підрозділом підприємства, установи, а також усіма виконавцями із зазначенням їх взаємозв'язку і термінів виконання робіт.

5.4.

Працівники підприємства, установи створюють і подають первинні документи, які відносяться до сфери їх діяльності, за графіком документообороту. Для цього кожному виконавцю видається витяг із графіка. У витязі наводиться перелік документів, що відносяться до функціональних обов'язків виконавця, терміни їх подання та підрозділи підприємства, установи, до яких передаються ці документи.

5.5.

Контроль за дотриманням виконавцями графіка документообороту на підприємстві, в установі здійснюється головним бухгалтером. Вимоги головного бухгалтера щодо порядку подання до бухгалтерії або на обчислювальну установку необхідних документів та відомостей є обов'язковими для усіх підрозділів і служб підприємства.

 

6. Зберігання документів

6.1.

Первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерські звіти і баланси підлягають обов'язковій передачі до архіву.

6.2.

Первинні документи та облікові регістри, що пройшли обробку, бухгалтерські звіти і баланси до передачі їх до архіву підприємства, установи повинні зберігатися в бухгалтерії у спеціальних приміщеннях або зачинених шафах під відповідальністю осіб, уповноважених головним бухгалтером.

6.3.

Бланки суворої звітності повинні зберігатися в сейфах, металевих шафах або спеціальних приміщеннях, що забезпечують їх схоронність.

6.4. Первинні документи, облікові регістри та бухгалтерська звітність, створені у формі електронного документа, повинні зберігатися на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях, та протягом строку, що не повинен бути меншим від строку, встановленого для відповідних документів на папері.

6.5.

Первинні документи поточного місяця, що пройшли обробку ручним способом і відносяться до відповідного облікового регістру, комплектуються в хронологічному порядку, нумеруються, переплітаються і супроводжуються довідкою для архіву.

6.6. Строк зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності в архіві підприємства, установи визначається згідно з нормативно-правовим актом з питань визначення строків зберігання документів, затвердженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства.

6.7.

Зберігання первинних документів та облікових регістрів, що пройшли обробку і були підставою для складання звітності, а також бухгалтерських звітів і балансів, оформлення і передачу їх до архіву забезпечує головний бухгалтер підприємства, установи.

6.8.

Видача первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерських звітів і балансів з бухгалтерії і з архіву підприємства, установи працівникам інших структурних підрозділів може провадитися тільки за рішенням головного бухгалтера.

6.9.

Вилучення первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерських звітів і балансів у підприємств, установ може бути здійснено тільки за постановою органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури і судів, державної контрольно-ревізійної та податкової служб відповідно до чинного законодавства України. Вилучення оформлюється протоколом (актом), копія якого вручається під розписку відповідній посадовій особі підприємства, установи.

З дозволу і в присутності представників органів, які здійснюють вилучення, відповідні посадові особи підприємства, установи можуть зняти копії та скласти реєстр документів, що вилучаються, із зазначенням підстав і дати їх вилучення.

Якщо вилучаються томи документів, які недооформлені (не переплетені, не пронумеровані тощо), то з дозволу і в присутності представників органів, які проводять вилучення, відповідні посадові особи підприємства, установи можуть дооформити ці томи (зробити опис, пронумерувати аркуші, прошнурувати, опечатати, засвідчити своїм підписом та печаткою).

Органи, що вилучили документи, забезпечують підприємствам, установам за їх письмовим зверненням можливість зробити виписку, витяг, копію документів для видачі довідок за обставинами відповідно до законодавства.

У разі повернення вказаними органами документів, що були раніше вилучені, такі документи приймаються під розписку відповідною посадовою особою підприємства, установи та разом із рішенням про повернення підшиваються до тих же томів, з яких документи були вилучені та в яких знаходяться постанови про вилучення, реєстр і копії таких документів.

6.10.

У разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення.

Для участі в роботі комісії запрошуються представники слідчих органів, охорони і державного пожежного нагляду.

Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, а також державній податковій інспекції — підприємствами та місцевому фінансовому органу — установами, в 10-денний строк.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі