Теми статей
Обрати теми

Про обкладення ПДВ послуг з перевезення пасажирів

Редакція БТ
Лист від 20.10.2010 р. № 13334/5/16-1516

ПІЛЬГА З ПДВ ПРИ ПЕРЕВЕЗЕННІ ПАСАЖИРІВ:

ДПАУ нагадала про умови її надання

 

Лист Державної податкової адміністрації України від 20.10.10 р. № 13334/5/16-1516

«Про обкладення ПДВ послуг з перевезення пасажирів»

 

У

листі, що коментується, ДПАУ нагадала про порядок обкладення ПДВ послуг з перевезення осіб пасажирським транспортом.*****

***** Раніше податківці розглядали це питання в листі від 08.05.07 р. № 9237/7/16-1417 (див. ком. «Послуги з перевезення пасажирів: хто може скористатися пільгою з ПДВ — роз’яснює ДПАУ» // «БТ», 2007, № 37, с. 5).

Згідно з п.п. 5.1.13 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі — Закон про ПДВ) звільняються від оподаткування операції з надання послуг з перевезення осіб пасажирським транспортом (крім таксомоторів) в межах населеного пункту, тарифи на які регулюються органом місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, визначеної законом.

ДПАУ виділяє такі умови надання цієї пільги:

1) транспортний засіб, що використовується при перевезенні вантажів, не повинен бути таксомотором;

2) пасажирські перевезення мають здійснюватися в межах одного населеного пункту;

3) тарифи на послуги з перевезення пасажирів має бути врегульовано органом місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, визначеної законом.

Перші дві умови зрозумілі. А от трактування в листі, що коментується, третьої умови, щонайменше, можна назвати дискусійним. Насамперед зазначимо, що до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280), на яку посилаються автори листа, нещодавно було внесено зміни Законом України від 01.07.10 р. № 2404-VI, які набрали чинності з 31.10.10 р. У зв’язку з цим є сенс проаналізувати це питання для періодів «до» і «після».

До 31.10.10 р.

Згідно зі ст. 28 Закону № 280 до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належали встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на транспортні послуги, що надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; узгодження в установленому порядку цих питань із підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

Крім того, згідно з

п. 13 додатка до постанови КМУ від 25.12.96 р. № 1548 (далі — постанова № 1548) Раді міністрів АРК, обласним, Київській та Севастопольській місцевим державним адміністраціям, виконавчим органам Львівської та Криворізької міських рад надано повноваження щодо регулювання (встановлення) тарифів на перевезення пасажирів і вартості проїзних квитків у міському пасажирському транспорті — метрополітені, автобусі, трамваї, тролейбусі (який працює у звичайному режимі руху).

Ураховуючи наведені вище норми, податківці доходять висновку: під «

регулюванням» тарифів для цілей Закону про ПДВ слід розуміти їх «встановлення» органом місцевого самоврядування, а узгодження тарифів органом місцевого самоврядування не розцінюється як регулювання.

Інакше кажучи, ДПАУ стверджує, що

пільгою з ПДВ, передбаченою п.п. 5.1.13 Закону про ПДВ, могли скористатися лише підприємства комунальної власності, а також перевізники, для яких тарифи встановлено на підставі постанови № 1548.

Не складно помітити, що відбулося плутанина понять: «регулюється», «узгоджується», «встановлюється».

Ми не згодні з думкою податківців. У

ст. 28 Закону № 280 до 31.10.10 р. ішлося про встановлення та узгодження тарифів на транспортні послуги, а в п.п. 5.1.13 Закону про ПДВ — про регулювання тарифів.

Вважаємо, що узгодження тарифів теж було формою їх регулювання.

Тому пільгу з ПДВ (п.п. 5.1.13 Закону про ПДВ) мали право застосовувати як підприємства-перевізники комунальної власності, так і підприємства-перевізники інших форм власності. Щодо останніх — правомірність застосування пільги до 31.10.10 р. можливо доведеться відстоювати в суді.

З 31.10.10 р. З цієї дати у ст. 28 Закону № 280 ідеться про те, що органи місцевого самоврядування можуть встановлювати тарифи на транспортні послуги, без конкретизації суб’єктів, стосовно яких проводяться такі дії. Напевне, тепер такі питання виникати не повинні: «втручання» органів місцевого самоврядування в тарифи на перевезення суб’єктів господарювання — це їх установлення, що, безперечно, є формою регулювання.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі