Теми статей
Обрати теми

Розрахунок земельного податку на 2010 рік: актуальні питання

Редакція БТ
Стаття

РОЗРАХУНОК ЗЕМЕЛЬНОГО ПОДАТКУ НА 2010 РІК:

актуальні питання

 

Усі юридичні особи — власники земельних ділянок до 1 лютого зобов'язані подати Податковий розрахунок земельного податку. Більшість бухгалтерів стикаються з цим звітом раз на рік, тому незайвим буде нагадати деякі нюанси його заповнення з урахуванням особливостей 2010 року.

Пропонуємо вашій увазі добірку актуальних запитань наших читачів, відповіді на які допоможуть правильно скласти такий Розрахунок.

Микола ШПАКОВИЧ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Загальні моменти (алгоритм складання Розрахунку)

Податковий розрахунок земельного податку

(далі — Розрахунок земельного податку) складають власники землі та землекористувачі* — юридичні особи станом на 1 січня і подають його до податкових органів за місцем знаходження земельної ділянки до 1 лютого поточного року. У такому Розрахунку проставляється позначка в полі «Звітний розрахунок». З урахуванням того, що в цьому році 31 січня припадає на неділю, у 2010 році останнім днем подання Розрахунку земельного податку буде 1 лютого, понеділок (п. 8 Порядку № 434).

* Під землекористувачами тут слід розуміти лише користувачів на праві постійного користування землею (ст. 92 ЗКУ), оскільки тимчасове користування землею згідно зі ст. 93 ЗКУ здійснюється на підставі договорів оренди землі та відповідно передбачає сплату не земельного податку, а орендної плати.

Форми Розрахунку земельного податку, а також 6 додатків до нього затверджено наказом ДПАУ від 26.10.2001 р. № 434. Розрахунок земельного податку заповнюють у гривнях із копійками (п. 9 Порядку № 434).

Щодо придбаних протягом року земельних ділянок до податкових органів подається Розрахунок земельного податку з позначкою «За нововідведені земельні ділянки» протягом місяця з дня виникнення права на таку ділянку.

Перш ніж приступити до заповнення Розрахунку земельного податку, слід заповнити відповідні додатки до нього.

Обов'язковим для всіх платників земельного податку є додаток 1. У ньому наводяться дані документів, що встановлюють право власності або користування на кожну земельну ділянку.

Нагадаємо, що у 2009 році відбулися зміни в переліку документів, якими підтверджується право власності на землю. Тепер, крім державних актів на право власності та на право постійного користування землею, право власності на земельні ділянки, придбані із земель приватної власності, підтверджується цивільно-правовим договором про відчуження земельної ділянки, а також Свідоцтвом про право на спадщину.

Додаток 2

заповнюється тільки власниками землі та землекористувачами, які користуються пільгами щодо земельного податку, у ньому вказуються дані лише про ті ділянки, на які надано пільгу щодо земельного податку. Зверніть увагу, що з 01.01.2010 р. надається нова пільга для суб'єктів космічної діяльності за земельні ділянки виробничого призначення згідно з переліком, затвердженим постановою КМУ від 25.11.2009 р. № 1389.

Порядок заповнення

додатків 3 — 6, а також відображення їх підсумкових показників у гр. 3 Розрахунку земельного податку наведено в табл. 1 (с. 34).

 

Таблиця 1.

Заповнення гр. 3 Розрахунку земельного податку на підставі даних додатків

№ ряд. Розрахунку

Категорія земель — гр. 2 Розрахунку

Підсумкові показники додатків, що відповідають гр. 3 Розрахунку

Хто заповнює відповідний додаток та особливості розрахунку суми земельного податку

Особливості заповнення деяких граф додатка

1

Землі сільськогосподарського призначення, усього,у тому числі:

Додаток 3, «Усього» гр. 12

Платники, в яких є земельні ділянки сільгосппризначення.

Ставка земельного податку у відсотках від грошової оцінки:

— для ріллі, сіножатей та пасовищ — 0,1 %;

— для багаторічних насаджень — 0,03 %

Сума нарахованого податку (гр. 10) = гр. 4 х гр. 7 х гр. 8* х гр. 9.

Сума пільги (гр. 11) = гр. 6 х гр. 7 х гр. 8 х гр. 9.

Загальна сума податку до сплати за даними платника (гр. 12) = гр. 10 - гр. 11

1.1

у межах населених пунктів

Додаток 3, по групі 1 «Разом» гр. 12

1.2

за межами населених пунктів

Додаток 3, по групі 2 «Разом» гр. 12

2

Землі населених пунктів

«Усього» гр. 14 додатка 4 + «Усього» гр. 12 додатка 5

Додаток 4 заповнюють платники, в яких є земельні ділянки в населених пунктах, грошову оцінку яких установлено. Ставка земельного податку 1 % від грошової оцінки.

У гр. 7 зазначається різниця показників гр. 6 і гр. 8.

Гр. 8, 10 і 12 заповнюють платники, які користуються пільгою, але здають земельні ділянки в оренду (площа таких ділянок не вказується у гр. 5). Сума податку, нарахованого на загальних підставах (гр. 11) = гр. 2** х х гр. 7 х гр. 9*** х 0,01.

Сума податку, нарахованого при здаванні в оренду (гр. 12) = гр. 2** х  гр. 8 х х гр. 10*** х 0,01.

Сума пільги (гр. 13) = гр. 2** х гр. 5 х гр. 9*** х 0,01.Загальна сума податку до оплати за даними платника (гр. 14) = гр. 11 +  гр. 12 - гр. 13

Додаток 5 заповнюють платники, в яких є земельні ділянки в населених пунктах, грошову оцінку яких не встановлено. Податок обчислюється виходячи з площі земельної ділянки і ставки податку (табл. 2 на с. 33), відповідних коефіцієнтів

У гр. 7 потрібно зазначити ставку податку з урахуванням коефіцієнтів, передбачених для курортних зон (табл. 3 на с. 33), а також коефіцієнтів, установлених місцевими радами.

У гр. 8 наводиться коефіцієнт, установлений

ч. 8 або 9 ст. 7 Закону про плату за землю****

Гр. 9 має містити коефіцієнт індексації ставок земельного податку на поточний рік (оскільки держбюджет на поточний рік ще не прийнято, на підставі ст. 46 БКУ слід застосувати торішній коефіцієнт 3,1).

Сума нарахованого податку (гр. 10) = гр. 4 х гр. 7 х гр. 8 х гр. 9 х Кв*****.

Сума пільги (гр. 11) = гр. 6 х гр. 7 х гр. 8 х гр. 9 х Кв.

Загальна сума податку до сплати за даними платника (гр. 12) = гр. 10 - гр. 11

3

Землі несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів

Додаток 6, «Усього» гр. 11

Платники, в яких є земельні ділянки несільськогосподарського призначення, розташовані за межами населених пунктів.

Установлено ставки податку у відсотках до грошової оцінки 1 га ріллі по області (див. табл. 4 на с. 33)

Сума нарахованого податку (гр. 9) = гр. 4 х гр. 7 х гр. 8.

Сума пільги (гр. 10) = гр. 6 х гр. 7 х гр. 8.

Загальна сума податку до сплати за даними платника (гр. 11) = гр. 9 - гр. 10

* Коефіцієнт індексації грошової оцінки за минулий рік, розрахований згідно з п. 1 Порядку № 783, за 2009 рік становить 1,059. На початку кожного року його оприлюднює Держкомзем (лист від 11.01.2010 р. № 641/22/6-10, див. ком. на с. 7). У гр. 8 указується добуток таких коефіцієнтів за роки, що минули з дати, на яку було проведено (оновлено) грошову оцінку.

** Ураховується так званий коефіцієнт виду земель, наведений у графі 2 (якщо у гр. 2 зазначено 3 % — множимо на коефіцієнт 0,03). Для «Інших земель» (ряд. 7 додатка 4) коефіцієнт дорівнює 1.

*** Грошова оцінка 1 кв. м земельної ділянки зазначається вже з урахуванням щорічних коефіцієнтів індексації, розрахованих згідно з Порядком № 783, —див. виноску (*).

**** У «застарілій» формі йдеться про ч. 7 або 8 ст. 7 Закону про плату за землю. Для земельних ділянок об'єктів природоохоронного, оздоровчого та рекреаційного призначення, зайнятих виробничими, культурно-побутовими, господарськими будівлями і спорудами, не пов'язаними з функціональним призначенням цих об'єктів, такий коефіцієнт дорівнює 5 (податок стягується у п'ятикратному розмірі). А для земельних ділянок об'єктів історико-культурного призначення, зайнятих виробничими, культурно-побутовими, господарськими будівлями і спорудами, не пов'язаними з функціональним призначенням цих об'єктів, такий коефіцієнт установлено залежно від значення таких об'єктів: для міжнародного — 7,5, для загальнодержавного — 3,75, а для місцевого — 1,5.

***** Кв — додатковий понижуючий коефіцієнт для земель населених пунктів залежно від характеру їх використання. Для земель, зайнятих житловим фондом, індивідуальними гаражами, дачами згідно з ч. 6 ст. 7 Закону про плату за землю такий коефіцієнт дорівнюватиме 0,03. А для земель, наданих для військових формувань, залізниць, водоймищ (для виробництва рибної продукції) згідно з ч. 11 ст. 7 Закону про плату за землю, такий коефіцієнт дорівнюватиме 0,25.

 

Загальна сума земельного податку визначається підсумовуванням за всіма категоріями земель (ряд. 1 + ряд. 2 + ряд. 3), відображається в ряд. 4 і розподіляється рівними частками за місяцями звітного року. Рядки 5 — 9

Розрахунку земельного податку використовуються для самостійного виправлення помилок, виявлених протягом звітного року.

При зміні протягом року грошової оцінки землі, функціонального використання землі, виникнення інших змін або самостійного виявлення помилок, що змінюють суму земельного податку за поточний або наступні звітні місяці, платнику податків потрібно протягом 20 календарних днів місяця, наступного за звітним, подати новий звітний

Розрахунок земельного податку (у ньому проставляється позначка в полі «Новий звітний розрахунок»). При цьому штраф, установлений п. 17.2 Закону № 2181, не застосовується. Якщо зазначений строк пропущено, необхідно подати уточнюючий Розрахунок (у ньому проставляється позначка в полі «Уточнюючий розрахунок»), але вже з нарахуванням 5 % штрафу від суми недоплати.

 

Таблиця 2. Ставки земельного податку щодо земельних ділянок населених пунктів, грошову оцінку яких не встановлено

Групи населених пунктів із чисельністю населення (тис. чол.)

Ставка податку (грн. за 1 кв. м)

Коефіцієнт, що застосовується в мм. Києві, Сімферополі, Севастополі, містах обласного значення

До 0,2

0,075

 

Від 0,2 до 1

0,105

 

Від 1 до 3

0,135

 

Від 3 до 10

0,15

 

Від 10 до 20

0,24

 

Від 20 до 50

0,375

1,2

Від 50 до 100

0,45

1,4

Від 100 до 250

0,525

1,6

Від 250 до 500

0,6

2,0

Від 500 до 1000

0,75

2,5

Від 1000 і більше

1,05

3,0

 

Таблиця 3.

Коефіцієнти до ставок земельного податку, що застосовуються в населених пунктах, віднесених до курортних

Територія розташування населеного пункту

Коефіцієнт

Південне узбережжя АРК

3,0

Південно-східне узбережжя АРК

2,5

Західне узбережжя АРК

2,2

Чорноморське узбережжя Миколаївської, Одеської та Херсонської обл.

2,0

Гірські та предгірські райони Закарпатської, Львівської, Івано-Франківської та Чернівецької обл., крім населених пунктів, які Законом України «Про статус гірських населених пунктів України» віднесено до категорії гірських

2,3

Узбережжя Азовського моря та інші курортні місцевості

1,5

 

Таблиця 4.

Ставки земельного податку за межами населених пунктів

Вид земельних угідь

Ставка податку (у % до грошової оцінки 1 га ріллі по області)

1. Земельні ділянки, надані підприємствам промисловості, транспорту, зв'язку та іншого призначення

5,00

2. Земельні ділянки, надані для залізничного транспорту, військових формувань, створених відповідно до законів України*, крім Збройних Сил України та Державної прикордонної служби України

0,02**

3. Земельні ділянки, надані в тимчасове користування на землях природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення

50,00

4. Земельні ділянки, надані на землях лісового фонду

—***

5. Земельні ділянки, що входять до складу лісового фонду і зайняті виробничими, культурно-побутовими, житловими будинками і господарськими будівлями і спорудами

0,30

6. Земельні ділянки, надані на землях водного фонду

0,30

* Крім земель військових сільгосппідприємств, до яких застосовуються ставки, передбачені для земель сільськогосподарського призначення.

** При нецільовому використанні землі — 5 %.

*** Справляється як складова плати за використання лісових ресурсів.

 

Момент виникнення права на земельну ділянку — дата держреєстрації такого права

Якщо договір на придбання земельної ділянки укладено у грудні 2009 року, а державну реєстрацію права власності на таку земельну ділянку проведено вже в січні 2010 року, то хто має подавати Розрахунок земельного податку на 2010 рік щодо такої ділянкиі: продавець чи покупець?

 

Стаття 125 ЗКУ

пов'язує виникнення права власності, користування та права оренди земельної ділянки з датою державної реєстрації таких прав.

При цьому згідно з

ч. 2 ст. 126 ЗКУ право власності на придбану земельну ділянку із земель приватної власності, без зміни її меж та цільового призначення, підтверджується цивільно-правовим договором про відчуження такої ділянки або Свідоцтвом про право на спадщину.

При цьому державний акт про право власності на земельну ділянку, яку мав у своєму розпорядженні колишній власник, не підлягає переоформленню — він долучається як додаток до договору. Передбачено тільки необхідність проставляння на ньому позначки про відчуження нотаріусом (у момент укладення договору) та позначки про державну реєстрацію права власності покупця на земельну ділянку органом Держкомзему (протягом 14 календарних днів від дня надходження відповідних документів про право власності).

Отже, у момент укладення договору покупець отримує документи, що підтверджують його право власності на придбану земельну ділянку, однак саме право власності до нього в цей момент ще не переходить, оскільки ці документи до кінця не оформлено. Перехід права власності на земельну ділянку від продавця до покупця відбудеться лише з моменту державної реєстрації такого права органом Держкомзему. З цього моменту новий власник зобов'язаний сплачувати земельний податок.

Такої ж позиції в питанні сплати земельного податку дотримується Держкомзем у

листі від 26.06.2009 р. № 7949/17/11-09*.

* Див. ком. «Земельний податок: тепер Держкомзем роз'яснює, коли починати сплату» // «БТ», 2009, № 34, с. 9.

ДПАУ в листі від 14.05.2009 р. № 9954/7/15-0717** рекомендує орієнтуватися щодо ділянок, придбаних із земель приватної власності, на дату виникнення права власності (якщо інше не передбачено договором). При цьому прямо не зазначено, що такою датою є дата держреєстрації права власності покупця. Хоча в питанні виникнення права власності на земельну ділянку, придбану із земель державної або комунальної власності, яка до продажу перебувала в оренді, ДПАУ в листі від 23.09.2009 р. № 20650/7/15-0717*** чітко зауважила, що сплата земельного податку має провадитися з моменту державної реєстрації права власності на таку ділянку.

** Див. ком. «Земельний податок: ДПАУ роз'яснила, коли починати сплату» // «БТ», 2009, № 24, с. 10.

*** Див. ком. «Викуп орендованої землі: з якого моменту не потрібно сплачувати орендну плату» // «БТ», 2009, № 50, с. 6.

Таким чином, можна однозначно стверджувати: якщо станом на 1 січня 2010 року державна реєстрація права власності на земельну ділянку не відбулася, то власником такої ділянки на цю дату ще є продавець. І він зобов'язаний подати Розрахунок земельного податку щодо такої ділянки.

Після державної реєстрації права власності на земельну ділянку (уже після 1 січня 2010 року) право власності на земельну ділянку перейде до покупця, і він зобов'язаний буде подати Розрахунок земельного податку з позначкою в полі «За нововідведені земельні ділянки» (протягом місяця), а продавець зможе подати уточнюючий Розрахунок земельного податку, в якому продану ділянку слід виключити з об'єктів оподаткування.

 

Єдиноподатники не зобов'язані подавати Розрахунок земельного податку

Чи зобов'язаний єдиноподатник — юридична особа подавати Розрахунок земельного податку стосовно ділянки, що перебуває у власності, якщо будівля, що розташована на такій ділянці, здається в оренду?

 

Згідно зі ст. 14 Закону про плату за землю платники земельного податку самостійно розраховують суму земельного податку і подають до 1 лютого поточного року Розрахунок земельного податку.

Водночас відповідно до абзацу п’ятого ч. 1 ст. 6 Указу № 746 суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником плати (податку) за землю.

Таким чином, єдиноподатники не зобов'язані подавати Розрахунок земельного податку, оскільки не є платниками цього податку.

Однак слід ураховувати, що п. 6 постанови № 507 передбачає: від сплати земельного податку єдиноподатника звільняють лише за ділянки, що використовуються ним для здійснення підприємницької діяльності. Причому, як стверджує ДПАУ (див., наприклад, листи від 21.04.2006 р. № 148/2/15-0410, від 15.09.2006 р. № 10291/5/15-0616, від 20.09.2006 р. № 17471/7/15-0617; консультації в журналі «Вісник податкової служби України», 2008, № 16, с. 51; № 36, с. 22), при передачі в оренду будівель, споруд або їх частин земельні ділянки під ними не використовуються в підприємницькій діяльності наймодавця.

Часто податківці вимагають від єдиноподатників, які здають об'єкти нерухомості в оренду, сплачувати земельний податок на загальних підставах.

На нашу думку, такі претензії є безпідставними. Надання нерухомості в оренду і отримання доходу від такого виду діяльності свідчить про використання такої нерухомості (відповідно і земельної ділянки, на якій її розташовано) в підприємницькій діяльності, що підтверджує і позитивна судова практика у такого роду судових справах (див., наприклад, постанову ВСУ від 26.12.2006 р. № 06/100, ухвали ВАдСУ від 23.04.2007 р. і від 15.05.2007 р. ).

Таким чином, можна стверджувати, що єдиноподатники не зобов'язані подавати Розрахунок земельного податку, у тому числі й при наданні нерухомості в оренду.

 

Вартість придбаної земельної ділянки, грошову оцінку якої не встановлено, не впливає на суму земельного податку

За цивільно-правовим договором придбано земельну ділянку в населеному пункті, грошову оцінку земель якого не встановлено. Чи потрібно враховувати вартість такої ділянки для розрахунку земельного податку?

 

Якщо за цивільно-правовим договором придбано земельну ділянку в населеному пункті, грошову оцінку якої не встановлено, то перед платником виникає дилема: якою нормою Закону про плату за землю керуватися для визначення суми земельного податку?

По-перше, згідно з ч. 2 ст. 7 Закону про плату за землю сума земельного податку стосовно ділянок, грошову оцінку яких не встановлено, визначається виходячи з площі такої земельної ділянки і ставок, передбачених за 1 кв. м (з урахуванням коефіцієнтів).

По-друге, відповідно до ч. 3 ст. 7 Закону про плату за землю в разі придбання земельної ділянки на підставі цивільно-правового договору розмір податку розраховується від суми, що дорівнює сумі грошової оцінки, але в будь-якому разі сума, від якої розраховується розмір податку, не може бути менше ціни земельної ділянки, зазначеної в договорі.

На перший погляд обидві наведені вище норми, у принципі, можна застосувати до цієї ситуації.

Однак перевагу слід віддати ч. 2 ст. 7 Закону про плату за землю, оскільки вона є спеціальною нормою, що встановлює порядок розрахунку земельного податку стосовно ділянок, грошову оцінку яких не встановлено.

Що стосується ч. 3 ст. 7 Закону про плату за землю , то вона встановлює порядок розрахунку земельного податку стосовно ділянок, грошову оцінку яких установлено. Загальний порядок розрахунку земельного податку щодо таких ділянок визначено в ч. 1 ст. 7 Закону про плату за землю, а в ч. 3 ст. 7 ідеться про окремий випадок, коли ціна придбання такої ділянки вища за суму грошової оцінки.

Отже, ціна земельної ділянки, грошову оцінку якої не встановлено, не є базою для розрахунку суми земельного податку. У такому разі розмір земельного податку визначається виходячи з площі такої ділянки. Аналогічний висновок було зроблено в консультації, опублікованій у журналі «Вісник податкової служби України», 2009, № 26, с. 26.

 

Штрафні санкції щодо земельного податку застосовуються тільки за минулі податкові періоди

Якщо податковим органом у річному Розрахунку земельного податку виявлено помилку, то штрафні санкції буде застосовано на всю річну суму заниженого земельного податку або тільки за місяці, строк сплати за якими настав?

 

Базовим податковим (звітним) періодом щодо земельного податку є календарний місяць (

ст. 17 Закону про плату за землю). Незважаючи на те, що в Розрахунку земельного податку платник декларує річну суму земельного податку, така сума розбивається на суми, що підлягають сплаті щомісяця (ряд. 4.1 — 4.12 Розрахунку земельного податку). Нарахування податкових зобов'язань в особовому рахунку платника відбувається також щомісяця.

Тому, якщо платником допущено помилку в

Розрахунку земельного податку, яку виявив податковий орган, то застосувати штрафні санкції за таке порушення податківці зможуть лише до частини податкового зобов'язання, нарахованого за минулі періоди, а не за весь рік. Такий висновок зробила і ДПАУ в листі від 01.12.2009 р. № 26652/7/15-0717.

Слід зауважити, що згідно з

п. 5 Порядку № 434 у разі зміни грошової оцінки землі, функціонального використання землі, або виявлення помилок, що змінюють суму земельного податку за звітний(і) місяць(і), платник має право виправити задекларовані суми земельного податку, подавши Розрахунок земельного податку з позначкою «Звітний новий» протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. При цьому штрафні санкції, установлені п. 17.2 Закону № 2181, не застосовуються.

Отже, податківці не можуть застосувати штрафні санкції щодо податкових періодів, за які платник має право подати звітний новий

Розрахунок земельного податку.

Наприклад, якщо 25 лютого 2010 року під час камеральної перевірки виявлено помилку в

Розрахунку земельного податку, що призвела до заниження суми земельного податку, то штрафні санкції можуть застосувати лише на суму заниженого зобов'язання за січень. При цьому помилкові суми земельного податку, що підлягають сплаті до бюджету за лютий — грудень, платник має право уточнити самостійно, подавши звітний новий Розрахунок земельного податку не пізніше 22 березня (понеділок).

Якщо ж 25 лютого таку помилку виявлено платником самостійно, то він має право до 22 березня подати до податкового органу:

— щодо зобов'язань за січень — уточнюючий

Розрахунок земельного податку, в якому буде нараховано 5 % штрафну санкцію на суму недоплати (суму недоплати і штрафну санкцію необхідно перерахувати до бюджету до моменту подання такого Розрахунку);

— щодо зобов'язань за лютий — грудень звітний новий

Розрахунок земельного податку без нарахування штрафних санкцій.

На закінчення бажаємо нашим читачам якомога менше помилятися при складанні Розрахунку земельного податку, щоб підстави для уточнення сум земельного податку виникали виключно у зв'язку з придбанням або продажем земельних ділянок.

 

Документи статті

ЗКУ — Земельний кодекс України від 25.10.2001 р. № 2768-III.

БКУ — Бюджетний кодекс України від 21.06.2001 р. № 2542-III.

Закон про плату за землю — Закон України «Про плату за землю» від 03.07.92 р. № 2535-IV.

Закон № 2181 — Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III.

Указ № 746 — Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» у редакції від 28.06.99 р. № 746/99.

Порядок № 783 — Порядок проведення індексації грошової оцінки земель, затверджений постановою КМУ від 12.05.2000 р. № 783.

Постанова № 507 — постанова КМУ «Про роз'яснення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727/98» від 16.03.2000 р. № 507.

Порядок № 434 — Порядок подання форм Зведеного розрахунку суми земельного податку і Довідки до уточненого Розрахунку про суми земельного податку, які зменшують або збільшують податкові зобов'язання в результаті виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах, до органу державної податкової служби, затверджений наказом ДПАУ від 26.10.2001 р. № 434.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі