Теми статей
Обрати теми

Деякі питання реалізації пункту 11.21 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість»

Редакція БТ
Постанова від 11.02.2010 р. № 152

ДОТАЦІЇ СІЛЬГОСПТОВАРОВИРОБНИКАМ:

Кабмін затвердив новий Порядок їх виплати

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 11.02.10 р. № 152

«Деякі питання реалізації пункту 11.21 статті 11 Закону України «Про податок на додану вартість»

 

Документ, що коментується, наведено в додатку «Документи»

 

Постановою

, що коментується, Кабмін затвердив новий Порядок нарахування, виплати і використання дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі (далі — новий Порядок). При цьому згідно з цією постановою втратив чинність старий Порядок затверджений постановою КМУ від 02.04.09 р. № 291* (далі — старий Порядок).

* Див. ком. «Дотації сільгосптоваровиробникам: Кабмін затвердив новий Порядок виплат за поставлені ними молоко та м’ясо в живій вазі» // «БТ», 2009, № 16, с. 4.

Новий Порядок

майже повністю повторює норми старого Порядку. На увагу, на наш погляд, заслуговують лише такі моменти.

1.

У новому Порядку не міститься норми про цільове використання сільгосппідприємствами дотації за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі (нагадаємо, що раніше вимагалося використовувати їх виключно для розвитку тваринництва — насамперед для забезпечення тваринництва кормами, відтворення поголів'я, придбання племінних ресурсів та здійснення ветеринарних заходів). Тепер указано, що ці кошти спрямовуватимуться на поповнення обігових коштів товаровиробників (п. 8 нового Порядку). Тобто сільгосппідприємства мають право використовувати їх на свій власний розсуд без будь-яких обмежень.

2. Змінився порядок зарахування коштів на небюджетні рахунки.

Тепер кошти на небюджетний рахунок, з якого виплачується дотація, необхідно перераховувати у сумі, визначеній у декларації з ПДВ (переробного підприємства) один раз у строки, встановлені для сплати ПДВ (пп. 4 та 5 нового Порядку). Раніше, нагадаємо, переробне підприємство, крім остаточного перерахування коштів за результатами декларації, мало перераховувати на небюджетні рахунки у кінці кожного робочого тижня половину зарахованої ним на поточний рахунок суми ПДВ, нарахованої на обсяги поставленої готової продукції. Тобто передбачалося авансове акумулювання дотаційних коштів.

З одного боку, це позитивні зрушення, оскільки переробні підприємства матимуть можливість використовувати ці кошти більш тривалий час, а не заморожувати їх на небюджетних рахунках.

З іншого боку,

новий Порядок містить певні суперечності. Так, як і раніше, переробні підприємства мусять виплачувати дотації не менш як два рази на місяць, з урахуванням авансового платежу (п. 6 нового Порядку). Проблема полягає в тому, що кошти, які надходять на небюджетний рахунок у строки, встановлені для сплати ПДВ, призначаються для остаточної виплати дотації (розмір якої визначається у Розрахунку за формою додатка 2 до нового Порядку). Тобто після такої виплати на небюджетному рахунку коштів практично не залишається. А от механізм авансового акумулювання коштів на небюджетному рахунку новий Порядок не передбачає.

Отже, питання, де брати кошти для здійснення авансової виплати дотацій та коли потрібно їх перераховувати на небюджетний рахунок, лишається відкритим.

3.

Тепер у новому Порядку прямо вказано на те, що суми ПДВ, не зараховані на небюджетні рахунки та виплату яких здійснено з небюджетних рахунків з порушенням вимог нового Порядку, зокрема, з порушенням строків, установлених законодавством для сплати ПДВ, вважаються такими, що використовуються не за призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету, що не звільняє переробні підприємства від виплати дотацій у відповідних сумах.

4.

Сільгосппідприємства з цього часу повинні будуть не тільки відкривати в обслуговуючих банках протягом одного звітного періоду рахунки для перерахування на них коштів за поставлені ними молоко і м'ясо в живій вазі та дотацій, а й офіційно повідомляти реквізити таких рахунків переробним підприємствам (п. 7 нового Порядку). У старому Порядку такої вимоги не було.

5.

Тепер контроль за використанням сум ПДВ, що спрямовуються на виплату дотацій, буде здійснювати ще й інспекція закупівель та якості сільськогосподарської продукції (п. 12 нового Порядку).

Постанова

, що коментується, набрала чинності 25.02.10 р.

 

 

Кабінет Міністрів України

 

Порядок нарахування, виплати і використання дотацій сільськогосподарським товаровиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі

 

Затверджено постановою від 11 лютого 2010 року № 152

 

1.

Цей Порядок визначає механізм нарахування, виплати і використання переробними підприємствами всіх форм власності, які мають власні або орендовані переробні потужності, дотацій сільськогосподарським товаровиробникам незалежно від форми власності і господарювання, включаючи ведення особистого селянського господарства (далі — товаровиробники), за поставлені ними починаючи з 31 грудня 2009 р. таким підприємствам молоко та м’ясо в живій вазі (далі — дотації).

Дія цього

Порядку не поширюється на операції з:

поставки молока, молочної продукції, м’яса та м’ясопродуктів, виготовлених переробними підприємствами з імпортованої сировини та сировини, поставленої не в живій вазі і такої, що не є сировиною власного виробництва товаровиробника;

поставки імпортованої сировини;

поставки молока та м’яса в живій вазі посередниками;

переробки сировини на давальницьких умовах.

2.

Для визначення розміру дотацій переробні підприємства проводять щомісяця попередній розрахунок обсягу надходження і спрямування сум податку на додану вартість, нарахованого на вартість поставлених молока, молочної продукції, м’яса та м’ясопродуктів, виготовлених з поставлених товаровиробниками молока та м’яса в живій вазі (у розрізі видів сільськогосподарських тварин) (далі — готова продукція), за формою згідно з додатком 1. Переробні підприємства погоджують попередній розрахунок з управліннями агропромислового розвитку районних, головними управліннями агропромислового розвитку обласних і управлінням промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрації, Міністерством аграрної політики Автономної Республіки Крим, переробні підприємства, що зареєстровані у м. Києві, — з Головним управлінням агропромислового розвитку Київської облдержадміністрації, а переробні підприємства системи Укоопспілки — із споживчими товариствами (спілками споживчих товариств).

На підставі попереднього розрахунку переробне підприємство визначає суму податку на додану вартість, яка надійде під час поставки готової продукції, та суму податку на додану вартість, що нараховується (перераховується) постачальникам товарів (робіт і послуг), а також розмір дотації на гривню вартості молока та м’яса в живій вазі без урахування податку на додану вартість.

Розмір дотації застосовується однаково до всіх товаровиробників за продукцію одного товарного виду пропорційно вартості поставлених молока та м’яса в живій вазі без урахування податку на додану вартість.

3.

Переробні підприємства під час приймання поставлених молока та м’яса в живій вазі виписують приймальні квитанції товаровиробникам за формами ПК-1 і ПК-3, а тим, що ведуть особисте селянське господарство, — за формами ПК-2 і ПК-3а.

У приймальних квитанціях зазначається, крім ваги і вартості молока та м’яса в живій вазі, сума податку на додану вартість, сплачена у складі вартості такої продукції, та суми дотацій, що підлягають виплаті товаровиробнику виходячи із загального обсягу закуплених молока та м’яса в живій вазі і розміру дотації, визначеної за проведеним відповідно до

пункту 2 цього Порядку попереднім розрахунком.

4.

Сума податку на додану вартість, що підлягає зарахуванню на небюджетний рахунок, відкритий переробному підприємству в територіальному органі Державного казначейства (далі — небюджетний рахунок), визначається щомісяця відповідно до декларації з податку на додану вартість (переробного підприємства).

Перераховані товаровиробникам з поточних рахунків переробних підприємств без зарахування на небюджетні рахунки суми податку на додану вартість, що розраховуються такими підприємствами за декларацією з податку на додану вартість (переробного підприємства), а також суми податку на додану вартість, не зараховані на небюджетні рахунки та виплату яких здійснено з небюджетних рахунків з порушенням вимог цього

Порядку, зокрема з порушенням строків, установлених законодавством для сплати податку на додану вартість, вважаються такими, що використовуються не за призначенням і підлягають стягненню до державного бюджету, що не звільняє переробні підприємства від виплати дотацій у відповідних сумах.

5.

Переробні підприємства за результатами діяльності за кожний звітний (податковий) період ведуть окремий податковий і бухгалтерський облік операцій з поставки готової продукції.

За результатами зазначеного обліку переробні підприємства визначають відповідно до вимог

Закону України «Про податок на додану вартість» суми податкових зобов’язань та податкового кредиту, які виникають у зв’язку з переробкою та поставкою готової продукції, і складають декларацію з податку на додану вартість (переробного підприємства), яка разом з декларацією щодо іншої діяльності подається до органу державної податкової служби за місцем реєстрації переробного підприємства як платника податку на додану вартість у порядку і в строки, встановлені зазначеним Законом, з урахуванням вимог нормативно-правових актів ДПА.

Визначена до сплати за декларацією з податку на додану вартість (переробного підприємства) сума податку на додану вартість зараховується переробним підприємством на небюджетний рахунок у строки, встановлені для сплати податку на додану вартість. Переробне підприємство не пізніше останнього календарного дня місяця, що настає за звітним (податковим) періодом, подає за кожний звітний (податковий) період для підтвердження сплати сум податку на додану вартість реєстр платіжних доручень на фактично зараховані на небюджетний рахунок кошти і виписку територіального органу Державного казначейства з такого рахунка. Сума податку на додану вартість, щодо якої переробне підприємство не подало органу державної податкової служби підтвердження щодо зарахування її на небюджетний рахунок, вважається такою, що використовується не за призначенням і підлягає стягненню до державного бюджету.

У разі встановлення за декларацією з податку на додану вартість (переробного підприємства) факту перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов’язань така сума перевищення покривається податковими зобов’язаннями наступних звітних (податкових) періодів.

Якщо виготовлені (надані) або придбані товари (послуги), основні фонди використовуються переробним підприємством частково для виготовлення готової продукції, а частково для виготовлення (надання) інших товарів (послуг), сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з частки використання таких товарів (послуг), основних фондів за операціями з виготовлення готової продукції та за іншими операціями.

6.

Переробні підприємства проводять щомісяця розрахунок дотацій згідно з додатком 2 за фактичними даними про обсяги закупленого молока та м’яса в живій вазі і зарахування на небюджетний рахунок сум податку на додану вартість. Остаточна виплата дотацій здійснюється на підставі зазначеного розрахунку та відповідно до пункту 7 цього Порядку.

Виплата дотації з урахуванням авансового платежу здійснюється не менш як два рази на місяць.

7.

Перерахування товаровиробникам коштів за поставлені ними молоко і м’ясо в живій вазі здійснюється за платіжними дорученнями з поточного рахунка переробного підприємства, а дотацій — з його небюджетного рахунка на окремі рахунки товаровиробників (крім тих, що ведуть особисте селянське господарство), які вони повинні відкрити в обслуговуючих банках протягом одного звітного періоду та реквізити яких повинні офіційно повідомити переробним підприємствам.

Виплата товаровиробникам, які ведуть особисте селянське господарство, коштів за поставлене ними переробному підприємству молоко та м’ясо в живій вазі, а також дотацій здійснюється у касі підприємства. Зазначена виплата може здійснюватися уповноваженими переробним підприємством особами. Для виплати дотацій готівкою переробне підприємство подає відповідному територіальному органові Державного казначейства платіжні доручення на перерахування необхідних коштів з небюджетного рахунка на свій поточний рахунок для подальшого їх отримання готівкою та внесення до каси підприємства.

8.

Дотації спрямовуються на поповнення обігових коштів товаровиробників.

9.

Контроль за правильністю визначення сум податку на додану вартість та їх зарахуванням за платіжними дорученнями на небюджетні рахунки здійснюють органи державної податкової служби.

10.

Переробні підприємства і товаровиробники ведуть бухгалтерський і податковий облік розрахунків з податку на додану вартість у порядку, встановленому законодавством.

11.

Переробні підприємства подають до 5 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, управлінням агропромислового розвитку районних, головним управлінням агропромислового розвитку обласних, управлінню промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій і Міністерству аграрної політики Автономної Республіки Крим, а переробні підприємства, що зареєстровані у м. Києві, — Головному управлінню агропромислового розвитку Київської облдержадміністрації звіти про рух коштів на небюджетних рахунках за формою, встановленою Мінагрополітики, Мінфіном, ДПА і Державним казначейством.

Управління агропромислового розвитку райдержадміністрацій узагальнюють наведені в зазначених звітах дані в розрізі переробних підприємств і подають до 8 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, головним управлінням агропромислового розвитку обласних, управлінню промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій та Міністерству аграрної політики Автономної Республіки Крим для узагальнення і подання відповідної інформації до 12 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, Мінагрополітики.

Мінагрополітики інформує до 25 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, Мінфін і ДПА про рух коштів на небюджетних рахунках в розрізі регіонів.

12.

Контроль за використанням сум податку на додану вартість, що спрямовуються на виплату дотацій, здійснюють управління агропромислового розвитку районних, головні управління агропромислового розвитку обласних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій, Міністерство аграрної політики Автономної Республіки Крим, інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції обласних та Севастопольської міської держадміністрацій, республіканська державна інспекція закупівель та якості сільськогосподарської продукції Автономної Республіки Крим, органи державної податкової служби і фінансові органи разом із споживчими товариствами.

Інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції обласних та Севастопольської міської держадміністрацій, республіканська державна інспекція закупівель та якості сільськогосподарської продукції Автономної Республіки Крим здійснюють контроль за правильністю визначення і своєчасністю нарахування та виплати дотацій, а також проводять щомісячний моніторинг їх нарахування та виплати, за результатами якого подають до 10 числа другого місяця, що настає за звітним кварталом, зведену інформацію Держконтрольсільгосппроду.

 

img 1

 

 

Додаток 2

до Порядку

РОЗРАХУНОК

дотацій сільськогосподарським товаровиробникам

за поставлені переробним підприємствам

________________________________________
(молоко та м’ясо в живій вазі)

за _________________ 20 ___ року
(найменування місяця)

Порядковий номер

Найменування сільськогосподарського товаровиробника, що поставляє молоко та м’ясо у живій вазі

Закуплено за приймальними квитанціями

Сума податку на додану вартість, що надійшла для зарахування на небюджетний рахунок, гривень

Донараховано дотацій

Перерахування, гривень

кількість молока та м’яса в живій вазі, кілограмів (центнерів)

вартість молока та м’яса в живій вазі без урахування податку на додану вартість, гривень

нараховано дотацій авансом

копійок на 1 гривню вартості молока та м’яса в живій вазі без урахування податку на додану вартість (графа 7 - графа 5) : : графу 4)

загальна сума (графа 8 (разом) х графу 4), гривень

фактично перераховано

підлягає перерахуванню сільськогосподарському товаровиробнику різниця (графа 7 - - графа 10)

загальна сума, гривень

копійок на 1 гривню вартості молока та м’яса в живій вазі без урахування податку на додану вартість

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Разом

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі